Hjälp mig hitta en ståndsmässig konsultcykel

Jag får be att påpeka att Pashleyn ovan uppfyller vilkoret stål, Reynolds 631.
Så griniga herrn bör vara nöjd.

Var ser du en brist på folk som gärna skruvar ihop en 26"?

Där
IMG_7009.jpeg

Bombtrack Outlaw är nog för fin för herrn
1701558937054.png

Bombtracken känns

Visa bilaga 668919
Förutom instegshöjden ser detta ut att vara en perfekt gubbcykel. Men skiten kan inte heta OUTLAW när det är en jävla hybrid med rem. Det är oacceptabelt!

Låter som vi är ungefär samma slags konsult. Jag har valt att anlita en Surly Steamroller moddad med gaffel för skivbroms och annat smått och gott vid "finväder". Vid "fulväder" kör jag en Charge Plug Grinduro med Pelagoskärmar.
Båda funkar med klibbor, den senare kanske något för stöldbegärlig men jag försöker undvika att ställa dem på stan av sentimentala skäl.

Det är ju inte okej att konsumera sådant när man är 40 år. Det är inte hållbart! Inte ståndmässigt.

Jag vill bygga mitt brand! Jag behöver detta i form av en cykel:

[Video]

Tyvärr kommer dina kunder inte se skillnad på en Skeppshult och en handbyggd cykel. Vill du bygga brand, köp en guld rolex.

Låter som vi är ungefär samma slags konsult. Jag har valt att anlita en Surly Steamroller moddad med gaffel för skivbroms och annat smått och gott vid "finväder". Vid "fulväder" kör jag en Charge Plug Grinduro med Pelagoskärmar.
Båda funkar med klibbor, den senare kanske något för stöldbegärlig men jag försöker undvika att ställa dem på stan av sentimentala skäl.
Det är ju i princip drömcykeln. Vad för gaffel använder du? Jag antar att man kan köra en Straggler 650b-gaffel med 700x35 utan problem?

Det är ju i princip drömcykeln. Vad för gaffel använder du? Jag antar att man kan köra en Straggler 650b-gaffel med 700x35 utan problem?
Enligt mailhistoriken är det en straggler 28"/700c. Gott om plats, har ingen aning om hur 650b skulle funka. Minns inte heller hur jag resonerade när jag valde :(

Men 700c stragglergaffeln får man extra 25 mm under kronan vilket då påverkar vinkarna, BB-höjd och sådant. Om du gillar hur det känns nu gör du bäst i att inte fundera mer på det :D

Tror att det är rätt vågat. Jag får inte in 30 mm dubbdäck med stänkskärm fram i orginalgaffeln och Straggler 650b ger bara 5 mm extra...

Det var rätt hopplöst att försöka hitta en hoj som går att köpa. Genisis Flyer går nog att få tag på. Då får man leva med pantburksram och fundera på om man ska orka byta styre. Förmodligen inte om man ska pendla 4 km om dagen med hojen.

Det är nästan aldrig bra att spara sunkig gammal skit, men någon gång är det bra!
Eftersom du verkar planera att ha cykeln stående i cykeltjuvarnas huvudstad bidrar jag med vad en tongivande politiker tipsar om:
Min cykel som står vid stationen dagtid har båda hjulen fastlåsta i stället. Jag tänker inte bli av med dem igen. Det är också jobbigt att bli av med sadeln och pakethållaren, men det är normalt i Uppsala…

Eftersom du verkar planera att ha cykeln stående i cykeltjuvarnas huvudstad bidrar jag med vad en tongivande politiker tipsar om:
Min cykel som står vid stationen dagtid har båda hjulen fastlåsta i stället. Jag tänker inte bli av med dem igen. Det är också jobbigt att bli av med sadeln och pakethållaren, men det är normalt i Uppsala…
IMG_7029.png

Någon har stulit din länk

Länken funkar inte, men jag tror faktiskt inte att det är många som ser skönheten i min sunkiga cykel. Det känns som den alltid kommer ha mer attraktivt byte både på höger och vänster sida.

Länken funkar inte, men jag tror faktiskt inte att det är många som ser skönheten i min sunkiga cykel. Det känns som den alltid kommer ha mer attraktivt byte både på höger och vänster sida.
Ah, men det räcker med gör din cykel ful och oattraktiv, tyckte politikern. Men det räcker inte liksom. Din cykel är ju jättefin men jag håller tummarna!

Nu kan jag ju inte läsa artikeln, men även om det är en stor inskräkning av min frihet att jag inte kan ha Thomsonstam på pendlaren, så verkar det rimligt att man fokuserar på att hindra barn från att döda andra barn inom organiserad brottslighet. Det är ju sedan lite tråkigt att man inte lyckas skydda varken min Thomsonstam eller barnen.

Titan har ju en viss konsultmässig flärt till sig. Dessutom vet inte knarkare hur titan ser ut! Men det verkar ju vara typ det sämsta materialet man kan bygga en cykel i?
Är det så? Det måste jag berätta (eller kanske inte) för min gode och högt uppsatte vän som nyss har byggt en bikepackinghoj i titan. Vad är problemet?

Är det så? Det måste jag berätta (eller kanske inte) för min gode och högt uppsatte vän som nyss har byggt en bikepackinghoj i titan. Vad är problemet?
Det är nog mest att det är jobbigt att jobba med. Kan man betala för att någon gör ett gott jobb får man en fantastisk cykel, för fantastiskt mycket pengar!?

@jofahjalm Jag ser ditt lidande i form av att folk tipsar om cyklar du inte vill ha. Eftersom du av oförklarlig (och också fördelaktig) anledning kan leva med fälgbromsar ligger ju världen öppen för ett trevligt retro-mtb-bygge. Din fördelaktiga längd gör ju dessutom att du till skillnad från mig slipper se ut som en cirkusbjörn på en cykel med barnhjul. När jag blir stor vill jag ha det som du har det!

Jag kan btw bygga dig en dylik cykel. Jag gör det mot det facila priset av samma konsulttimpeng som du tar till vardags. Jag kan fakturera det som tjänstefordon.?

Nä, men jag har en i bongoplast från en GT Grade, tror den är AC 400mm. För 15mm axel också, extra skoj.

Jag har ju gafflar i var och varannan vrå här hemma! Har en Lapierre-cxgaffel också!

@jofahjalm Jag ser ditt lidande i form av att folk tipsar om cyklar du inte vill ha. Eftersom du av oförklarlig (och också fördelaktig) anledning kan leva med fälgbromsar ligger ju världen öppen för ett trevligt retro-mtb-bygge. Din fördelaktiga längd gör ju dessutom att du till skillnad från mig slipper se ut som en cirkusbjörn på en cykel med barnhjul. När jag blir stor vill jag ha det som du har det!

Jag kan btw bygga dig en dylik cykel. Jag gör det mot det facila priset av samma konsulttimpeng som du tar till vardags. Jag kan fakturera det som tjänstefordon.?

Även om jag är konsult så har jag ju inte råd med mina egna tjänster... Men det vore ju coolt att göra det. Nu är det däremot väldigt stressigt med en massa avtal, säljare, kontrakt och allt vad det heter. Jag tror jag kommer sikta på att byta gaffel på Steamrollern så den kan gå med dubbdäck och stänkskärmar här hemma och ställa Pompinon bland studenterna.

Tillbaka
Topp