Dagens fulmek-tråden

Dagens fulmek-tråden
IMG_1312.jpeg

Bastard, bastardigare, bastardigast! Nu fulländad!

Dagens fulmek-tråden
Det som i båten räknas som normalmek blir det verkligen fulmek på cykeln? Kevlartamp för att minska behovet av omjustering av växeln kan vara vägen framåt!

/A
Jag har dock aldrig varit med om en knop som inte kryper ens en aning när den belastas, särskilt i cykler.
Men jag håller tummarna för att jolle-meket funkar!

Dagens fulmek-tråden
Har länge saknat en kedjestyrare på fulpendlaren. En djupdykning i skrotlådan gav följande resultat. Det kanske blir lite färg på någon gång också?Visa bilaga 665526Visa bilaga 665527

Magnifik lösning! Jag hade något liknande för några år sedan. Angående färgen, skulle jag inte oroa mig om detta: det blir snart till vackert smutsig grå av sig själv :-)

Dagens fulmek-tråden
Lite [OT], men Mode-knappen slutade Mode-knappa, och batteriet på Hondan behöver underhållsladdas. 500 spänn rakt in på virtuella besparningakontot.
Snyggt fulmek, men vill du laga den med lite finmek så har jag precis lagat min laddare med samma fel, den tredje som gått genom mina händer som har fått samma fel, knappen kostar 5,50:- på Electrokit.se så är billigt att laga den, hade en mailkonversation med Ctek innan men dom hade inga reservdelar till den...

Dagens fulmek-tråden
Snyggt fulmek, men vill du laga den med lite finmek så har jag precis lagat min laddare med samma fel, den tredje som gått genom mina händer som har fått samma fel, knappen kostar 5,50:- på Electrokit.se så är billigt att laga den, hade en mailkonversation med Ctek innan men dom hade inga reservdelar till den...
eller om man e som jag en "bra o ha sparare" så plockar man en knapp från gammal datamus fixat båda mina ctek på detta vis

Dagens fulmek-tråden
Nu ser det ju faktiskt ut som att han fått tag i en orginalknapp. Men bra förslag ändå!

Dagens fulmek-tråden
Va fan. Jag som slängde min när knappen gick sönder

Dagens fulmek-tråden
Ja, det är frågan? Suger den åt sig vatten menar du? Trodde den höll vatten ute…Förslag på bättre lösning?
Den isolerar mot kyla vanligtvis. Nu tillför den en massa håligheter och fluff där vatten kan stanna.

Sockerbit följt av enbart isoleringstejp hade varit en bättre fullösning (finns det bra och dåliga...?). El kanske inte är det bästa området att köra fulmek på.

Edit: fast att vara inne och klaga på dåligt utfört fulmek är ju inte så sympatiskt! På fulhetsskalan hannar ditt mek jättehögt!?

Dagens fulmek-tråden
Den isolerar mot kyla vanligtvis. Nu tillför den en massa håligheter och fluff där vatten kan stanna.

Sockerbit följt av enbart isoleringstejp hade varit en bättre fullösning (finns det bra och dåliga...?). El kanske inte är det bästa området att köra fulmek på.
Förstår att det är ett laddat ämne. Men lite spänning i vardagen kan man väl ändå få ha

Dagens fulmek-tråden

Edit: fast att vara inne och klaga på dåligt utfört fulmek är ju inte så sympatiskt! På fulhetsskalan hannar ditt mek jättehögt!?
Bra input. Gör om gör rätt. Man ska ju ha respekt för el. Ska jag helt enkelt kasta skiten och köpa nytt??

Dagens fulmek-tråden
Bra input. Gör om gör rätt. Man ska ju ha respekt för el. Ska jag helt enkelt kasta skiten och köpa nytt??
Laga är alltid bra om det går! I detta fall hade jag kört med en kabelskarv med krympslangshölje och lim. Bor du i närheten av Göteborg kan du komma förbi och få ett par!?

Typ sånna här fast med krympslang på. Man klämmer skarvhylsan med en tång, sen krymper man slangen med värmepistol.

image.jpg

Dagens fulmek-tråden
Laga är alltid bra om det går! I detta fall hade jag kört med en kabelskarv med krympslangshölje och lim. Bor du i närheten av Göteborg kan du komma förbi och få ett par!?

Typ sånna här fast med krympslang på. Man klämmer skarvhylsan med en tång, sen krymper man slangen med värmepistol.

Visa bilaga 671621
Tack för erbjudandet men det får bli en tur till Biltema och köpa rätt skarvgrejor. Fast då hamnar man väl nästan i finmektråden? ?

Tillbaka
Topp