Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Får nog bli så!

Ja jag var väldigt sugen på den där skyrunnern innan jag slog till på ridge runnern
Var inne och kollade på sidan, trevliga objekt! Skyrunnern hade kunnat bli ngt men är tokigt sliten. Du valde rätt!
Konstigt, jag upplever att så fort det kommer ut en toppmodell till försäljning så ser det ut som att man tappat den från cykelstället på bilen utmed E6. Riktigt muggiga!
Instegsmodellerna är oftast lite mer varsamt hanterade.

Visa din Miyata!
Var inne och kollade på sidan, trevliga objekt! Skyrunnern hade kunnat bli ngt men är tokigt sliten. Du valde rätt!
Konstigt, jag upplever att så fort det kommer ut en toppmodell till försäljning så ser det ut som att man tappat den från cykelstället på bilen utmed E6. Riktigt muggiga!
Är det inte så att folk som köpt en finare cykel också avser cykla på den (och därmed sliter på den), medan de som köpt en enklare kanske råkar ställa den i ett garage och hitta den 20 år senare eller så? Håller kanske inte hela vägen då de med intresse oftare borde serva och hålla ordning medan de med en enkel glömmer den i cykelstället i fem år i stöten.. Kanske mer är så att de finare är sällsynta och därför är också de fina exemplaren sällsynta.

Visa din Miyata!
Är det inte så att folk som köpt en finare cykel också avser cykla på den (och därmed sliter på den), medan de som köpt en enklare kanske råkar ställa den i ett garage och hitta den 20 år senare eller så? Håller kanske inte hela vägen då de med intresse oftare borde serva och hålla ordning medan de med en enkel glömmer den i cykelstället i fem år i stöten.. Kanske mer är så att de finare är sällsynta och därför är också de fina exemplaren sällsynta.
Jag håller med dig, men visst är det konstigt för precis som du säger så borde de med intresse ta hand om sitt material även om de nöter på det?
Intressant reflektion iaf.

Visa din Miyata!
Miyata i Södertälje:
1701763729983.png

Visa din Miyata!
Alternativt i princip nya för en mycket saftig summa.

Visa din Miyata!
Får erkänna att jag direkt efter köpet gick in i din tråd och läste lite.

Om allt ser bra ut med ramen blir det något liknande med denna. Enkelt utförande med bock, Bon Jon pass, kanske en Shimergogrupp, troligtvis skärmar.
Intressant! Jag älskar min 3X på nästan alla vis och ser stor potential i den. I förhållande till hur mycket jag gillar den skäms jag över hur sällan jag använder den. Ska bli kul att se vad du hittar på med den, speciellt som jag sett dina andra byggen. Ingen press...?

Visa din Miyata!
Då var hon min. Ser hel och rak ut. Ska bli kul att plocka ner och putsa upp. Förrutom bakväxeln och styrlager blir det nog få delar som återanvänds i bygget.

IMG_7259.jpeg

Acke på Cykelåtervinningen blev helt salig. Tydligen hade han köpt en Tripple Cross ny 1991 som senare blev stulen.

Pumpade upp däcken och cyklade tillbaka till kontoret. Cykelåtervinningen ligger nära där jag är dagtid så om någon behöver hjälp med upphämtning därifrån är det bara att hojta till!

Visa din Miyata!
Då var hon min. Ser hel och rak ut. Ska bli kul att plocka ner och putsa upp. Förrutom bakväxeln och styrlager blir det nog få delar som återanvänds i bygget.

Visa bilaga 669565

Acke på Cykelåtervinningen blev helt salig. Tydligen hade han köpt en Tripple Cross ny 1991 som senare blev stulen.

Pumpade upp däcken och cyklade tillbaka till kontoret. Cykelåtervinningen ligger nära där jag är dagtid så om någon behöver hjälp med upphämtning därifrån är det bara att hojta till!
Den historian fick jag också höra när jag köpte min "mijata" khs

Vi slog fast att khsen var fin, men det var ju ingen miyata ?

Visa din Miyata!

Visa bilaga 669565

Sadelstolpen sitter löst.

Visa din Miyata!
IMG_20231214_095910.jpg
Sliten Miyata som jag kommit över osäker på modell. Tänkte kolla om nån här va sugen på att ta över projektet innan jag lägger ut den på köp och sälj marknaden. Utrustad med exage 300 LX komponenter samt Shimano 200 GS komponenter Pris tänkte runt en 500 lapp eller va tycker ni. Fler bilder kan skickas ifall intresse finns ✌️

Visa din Miyata!
Visa bilaga 670869Sliten Miyata som jag kommit över osäker på modell. Tänkte kolla om nån här va sugen på att ta över projektet innan jag lägger ut den på köp och sälj marknaden. Utrustad med exage 300 LX komponenter samt Shimano 200 GS komponenter Pris tänkte runt en 500 lapp eller va tycker ni. Fler bilder kan skickas ifall intresse finns ✌️
Det är ju i praktiken en ram du säljer, och är den dessutom så sliten som den ser ut är 500 kr ganska tveksamt. Det skulle vara för att det står Miyata på den och för att folk här har ett orimligt stort intresse för just sådana cyklar, men som produkt är den värd en flaska öl typ. Imho!

Visa din Miyata!
Det är ju i praktiken en ram du säljer, och är den dessutom så sliten som den ser ut är 500 kr ganska tveksamt. Det skulle vara för att det står Miyata på den och för att folk här har ett orimligt stort intresse för just sådana cyklar, men som produkt är den värd en flaska öl typ. Imho!
Haha ja jag sa jag tänkte runt den summan inte att det va ett måste ?

Visa din Miyata!
Gött hade ingen direkt aning vad sakerna som satt va värt på men kommer nog sälja dem som den är då jag är alldeles för lat för att plocka isär den ?

Om folk betalar 2-300 kr för 30 år gamla instegskomponenter är jag rik. Hojen har värde om du fixar upp den och använder den, själva "jobbet" med ett sånt projekt är det många här får ut något av. Om det inte lockar är det väl bara att passa den vidare till nån tacksam stackare som njuter av att autosola LX-vevar på kvällarna...

Visa din Miyata!
Om folk betalar 2-300 kr för 30 år gamla instegskomponenter är jag rik. Hojen har värde om du fixar upp den och använder den, själva "jobbet" med ett sånt projekt är det många här får ut något av. Om det inte lockar är det väl bara att passa den vidare till nån tacksam stackare som njuter av att autosola LX-vevar på kvällarna...
Tja, de e va folk betalar. Så du e rik. Grattis.

Visa din Miyata!
Jag är en av autosolarna?

Visa din Miyata!
Du skrev vad jag menade fast på ett mycket bättre sätt!?

Visa din Miyata!
Jag är en av autosolarna?
Hej.
Jag heter LWB.
Jag är en autosolist.

Ang. ursprungsfrågan så nog ser cykeln lätt ankommen ut, men 500 kr för ram, gaffel och enstaka återanvändbara delar tycker inte jag är så alldeles uppåt väggarna. Är dessutom sadelstolpen lös så…

Jag har betalt mer för sämre objekt och mindre för bättre genom åren. Kör på femhunkan, snart är det vår och då stiger saven i stora och små.

Visa din Miyata!
500 är väl rimligt för ett någorlunda fungerande härke även om jag tycker det är aningen i överkant när ramen är sprejad och sliten. Men vad är det för modell? En Roadrunner eller?

Visa din Miyata!
Onekligen lite spännande med en rosa som har de sägenomspunna fästena på gaffelbenen. Skulle gissa på On/Off eller Sportis men har aldrig sett den varianten av ram i rosa.

Ugglan, har den även flaskhållarfäste på undersidan av diagonalröret?
Det här kommer sluta med att den går för 5000 kr i slutänden! Om den har fästen på diagonalröret tillsammans med gaffelfästen så skulle till och med jag kunna tänka mig att göra en ben- och armförkortning så den passar mig. Cykel 500 kr, fästen på diagonalrör 4500 kr. På riktigt!?

Tillbaka
Topp