marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Vad får man pynta totalt för en HT-ram från Marino?
Olika beroende på vad du vill ha för ”features” på din ram, men det är ju lätt att skriva i lite siffror i formuläret så får du en uppskattning av dollarpriset.

I september köpte jag en Cabala (deras färdiga enduro-ht) vilken gick på $499 (5436kr) inkl frakt. Tull, moms och avgifter till posten gick på 921kr.

marino bikes the tråd!
Beror på vilka tillägg man väljer, grundpris är väl 350 dollar, så kanske 400 plus frakt på 110, 510 dollar då, har man tur slipper man tull å moms, brukar väl bli 800-1500kr nåt sånt annars.

marino bikes the tråd!
B71DA49D-D23A-4153-99D9-5C71586091BE.jpeg

Klar med mitt bygge baserat på begagnad cykel där allt var fel och tokigt, bytt allt utom gaffeln. Så nöjd. Lekful och otroligt smidig jämfört med min förra cykel, YT Jeffsy CF Pro Race. Ska man våga beställa en gravel ram? ?

Bilagor

• F5635007-7669-45D2-80E9-7BA9D90C5AAD.jpeg
    F5635007-7669-45D2-80E9-7BA9D90C5AAD.jpeg
    1.2 MB · Besök: 165
  • B262559F-31EA-4B55-B735-99B1A2679ECA.jpeg
    B262559F-31EA-4B55-B735-99B1A2679ECA.jpeg
    344.1 KB · Besök: 173
marino bikes the tråd!
Tänkte till sist få på en dropper och då ser jag att det är borrat för högerfattat...jävligt avigt för att fula det också då även hålet är på fel hål.
Bästa dragning är enligt mig externt under bb och in baksida men Marino verkar tävlat med Allebike i att krångla till det.

marino bikes the tråd!
Tänkte till sist få på en dropper och då ser jag att det är borrat för högerfattat...jävligt avigt för att fula det också då även hålet är på fel hål.
Bästa dragning är enligt mig externt under bb och in baksida men Marino verkar tävlat med Allebike i att krångla till det.
Borrat för högerfattat?

marino bikes the tråd!
Antar att du har intern dragning och bara ett hål på vänster sida och inget på höger.

Skulle isf kört med vajerfästen man klistrar fast på översidan av underröret. Hålet för slangen sitter väl på framsidan av sadelröret iaf?
Der är externt på vänster och sen är hålet på framsidan men värdigt mycket riktat vänster. Tror på att tejpa skiten på undersidan och sen dyka upp till vänster.

Det är som det är men ska man beställa gäller det att speca fästen höger och hål rakt fram. Eller personligen föredrar jag rakt bak och dragning under BB.

marino bikes the tråd!
Är tanken att man ska ta bort ”begränsnings skruven” för att få full längd på droppouts?

Hade för mig det skulle vara 20mm justering men skjutmåttet ger ca 12mm skillnad med ”begränsnings skruven” installerad.

Bilagor

• IMG_1146.jpeg
    IMG_1146.jpeg
    455.4 KB · Besök: 62
marino bikes the tråd!
Det tror jag inte men jag tänkte jag skulle göra det själv
Är nog bara 15mm justering när jag tänker efter. Kanske är korrekt och jag är kass på att mäta.

Eller du! Är ju måttet på chainstay som går att justera 15mm. Betyder inte att det är 15mm som det förskjuts i fästet. Stämmer nog bra då med 12mm uppmätt i fästet.

marino bikes the tråd!
Är nog bara 15mm justering när jag tänker efter. Kanske är korrekt och jag är kass på att mäta.

Eller du! Är ju måttet på chainstay som går att justera 15mm. Betyder inte att det är 15mm som det förskjuts i fästet. Stämmer nog bra då med 12mm uppmätt i fästet.

Jag förstår inte vad du menar. Om längden av kedjestaget kan justeras med 15 mm måste man kunna flytta axeln och dropouts 15 mm.

Det är svårt att bedöma från bilden men tycket att det ser ut att det finns mer än 12 mm justerutrymme.

marino bikes the tråd!
Jag förstår inte vad du menar. Om längden av kedjestaget kan justeras med 15 mm måste man kunna flytta axeln och dropouts 15 mm.

Det är svårt att bedöma från bilden men tycket att det ser ut att det finns mer än 12 mm justerutrymme.
plockar man ut skruven finns det mer plats och kör man hela vägen fram behövs ingen skruv. Om dropouts är lika på båda sidor

marino bikes the tråd!
Hej!
Beställt en gravelram av Marino som har fastnat hos Postnord. De vill ha MTC-dokumentatation på stålet, annars skickar de tillbaka ramen. Någon annan som råkat ut för det och hur löste ni det isåfall?

Mailat Marino om det såklart, men är ju ivrig att få hem ramen så tänkte om någon sitter på dokumentationen som de efterfrågar redan så kan man kanske snabba på det lite.

marino bikes the tråd!
Hej!
Beställt en gravelram av Marino som har fastnat hos Postnord. De vill ha MTC-dokumentatation på stålet, annars skickar de tillbaka ramen. Någon annan som råkat ut för det och hur löste ni det isåfall?

Mailat Marino om det såklart, men är ju ivrig att få hem ramen så tänkte om någon sitter på dokumentationen som de efterfrågar redan så kan man kanske snabba på det lite.

Låter som att det finns lite alternativ till MTC också?

marino bikes the tråd!

Jäklar. Helt missat man infört restriktioner. Bra iofs men man vill ju vara redo med dokumentationen när cykeln kommer.

marino bikes the tråd!

Ja. Faktura från tillverkaren av stålet, leverantörsdeklaration eller produktionsbeskrivning som styrker ursprunget av stålet verkar vara gott nog också.

Fick svar av Marino men han verkar inte ha förstått vad jag menade med att reglerna från och med September i år är nya, så han skickade bara med deklarationen som redan fanns med paketet som ramen skickades i, vilket då enligt Postmord/Tullen inte är gott nog.

Blir spännande att reda ut detta nu när det är helger också, sista datum att inkomma med dokumentationen är 2024-01-01 också annars går godset i retur.

marino bikes the tråd!
Ja. Faktura från tillverkaren av stålet, leverantörsdeklaration eller produktionsbeskrivning som styrker ursprunget av stålet verkar vara gott nog också.

Fick svar av Marino men han verkar inte ha förstått vad jag menade med att reglerna från och med September i år är nya, så han skickade bara med deklarationen som redan fanns med paketet som ramen skickades i, vilket då enligt Postmord/Tullen inte är gott nog.

Blir spännande att reda ut detta nu när det är helger också, sista datum att inkomma med dokumentationen är 2024-01-01 också annars går godset i retur.
Shit.

Fortsätt grilla Marino. Han har ju många kunder i Sverige så borde vara intresserad av att det ska bli löst.

Om du köpt med Reynolds skulle du kunna pröva ta kontakt med dem direkt?

Tillbaka
Topp