Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ofta? Jag tror aldrig jag servade min V2 under de 5år den satt på min förra hoj. :DTror att en bättre packning kan vara ett stort lyft för serviceintervallet. Det är egentligen det enda tråkiga med mina oneups nu. Att man måste serva dem ganska ofta.
Oj, jag tycker mina V2 blir markant sämre efter ungefär 50 tOfta? Jag tror aldrig jag servade min V2 under de 5år den satt på min förra hoj. :D
Bara att toppa upp med luft någon gång per år.
Oj, jag tycker mina V2 blir markant sämre efter ungefär 50 t
Inget direkt fel men märker att den blir lite segare både upp och ner och inte går lika ”rent” brukar vara ganska dåligt med fett och en del smuts när jag servar.Vad är det för problem ni får med V2.1 som service löser?
Jag upplever att mina stolpar funkar bra, så länge det inte blir för mycket skit i skrapringen.
Snyggt att det kommer uppgraderingar till V2!New upgrades available for V2:
- New V2.1 Collar with SKF Seal upgrade for V2 droppers coming soon
- Ti Bolt upgrade kit is compatible with V2 and is available now for $14.99 USD
- All V2 replacement parts will be available for at least another 5 years
Intressant. Jag föreslog budgetdroppern från Bike24/Tranz-x i nån tråd där en köpare sen var missnöjd för att det krävdes mycket kraft att trycka in reglaget. Då fick denne tipset om att köpa en remote med längre hävarm, vet inte vad det slutade i. Men för barn så är det ju bra om det finns modeller som inte kräver fullt lika mycket styrka i händer och fingrar.Jag har just bytt från Brand-X till OneUp V3. Den ser mer högvärdig ut, men i funktionen har jag inte märkt stora skillnader förutom att den fjädrar tillbaka snabbare. Inte värt tre gånger så mycket pengar, framförallt när Brand-X är så hållbar.
BikeYoke Revive, som min son har på sin stigcykel, är däremot riktigt premium. Den behöver mindre än halva kraften vid remoten.
Intressant. Jag föreslog budgetdroppern från Bike24/Tranz-x i nån tråd där en köpare sen var missnöjd för att det krävdes mycket kraft att trycka in reglaget. Då fick denne tipset om att köpa en remote med längre hävarm, vet inte vad det slutade i. Men för barn så är det ju bra om det finns modeller som inte kräver fullt lika mycket styrka i händer och fingrar.
OneUp i all ära. Nu när Tranz-X har en trådlös dropper så hoppas jag nästa uppgift som läggs på deras produktutvecklare blir att ta fram en dropper med 225 mm sänkning, alternativt en 220 och en 240.
Någon som har utlåtande om denna stolpe nu när den kanske hunnits testas lite längre?
Samma här. Har två OneUp v3 och två Tranz-x. One-up finns i, för mig, bättre längder och väger lite mindre.Min funkar tadellöst. Dock som jag skrev tidigare, inte på nåt sätt klart bättre än min billigare TransX jag hade innan, förutom att TransX gick upp (för) långsam.
Eller ja, den är mycket lättare, så kankse bra att man får samma funktion vid lägre vikt.
Samma här. Har två OneUp v3 och två Tranz-x. One-up finns i, för mig, bättre längder och väger lite mindre.
Värt mellanskillnaden? Jovars, till det rabatterade priset på Bike-components så visst.
Edit: de såldes för 240€ tidigare, 314€ är mer pengar förstås.