Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Män är som vanligt dumma i huvudet.Jag undrar om det är allmänt accepterat att ragga på Zwift? Är en aning förvånad över mess jag får under träningspassen från män jag inte ens har lagt märke till. Brukar ha fullt upp med att flåsa så jag läser inte förrän efteråt.. Gör absolut inte någon imponerande watt/kg utan snarare avskräckande.
Män är som vanligt dumma i huvudet.
Ja. Men med risk att ta diskussionen till ett större problem känns det trist att behöva klä ut sig för att undvika närmanden.Det ska ju komma i en uppdatering framöver att man kan välja vilken figur man vill (man/kvinna) oavsett kön. Låter tyvärr som en välbehövlig uppdatering.
Precis vad jag tänkte.Ja. Men med risk att ta diskussionen till ett större problem känns det trist att behöva klä ut sig för att undvika närmanden.
Det kan vi ju lösa på annat sätt.Ja. Men med risk att ta diskussionen till ett större problem känns det trist att behöva klä ut sig för att undvika närmanden.
Lägg till race så blir det jätte-jättekul.Har ju motvilligt återaktiverat Zwift-abonnemanget. Drog igång ett pass igår, och påmindes om att Zwift är ok men inte jättekul, lyssna på snabb musik är ok men inte jättekul, men kombinationen Zwift och snabb musik är fan riktigt jävla skitkul!
En gång har jag kört race. Jag trodde jag skulle sluta som tigrarna i sagan om Lille Svarte Sambo. Sedan dess har jag inte vågat.Lägg till race så blir det jätte-jättekul.
Erfarenheter av Apple watch och zwift? Jag har upptäckt att jag tyvärr bara ibland får pulsen från apple watch 8 in i zwift. Det verkar lite ostadigt. Använder companion appen på telefon och klocka och båda verkar vara uppdaterade. Ibland fungerar det klockrent, och ibland inte alls. Är ett extra pulsband att rekommendera om man är intresserad av att följa sin puls?
Jag kanske ska slå till på ett sånt då. :)Spelar ingen roll vilken klocka du har, den kan ALDRIG ta korrekt puls, never!
Fungerar perfekt i vardagen, för promenader, sömn etc. Men så fort pulsen rycker, stiger snabbt och hjärtat slår fort så finns det ingen klocka som hänger med.
Pulsband är obligatoriskt. Ska du bara ha det för cykling så rekommenderas Garmin HRM Dual, fungerar både för bluetooth och Ant+. Finns dyrare pulsband med fler funktioner för löpning, simning etc.
Jag kanske ska slå till på ett sånt då. :)
www.dcrainmaker.com
Jag har använt min sportklocka från Garmin och funderat på hur ultimat det är.. det finns liksom så många pulsband, jobbigt att välja. Men gött nu vet jag :)Spelar ingen roll vilken klocka du har, den kan ALDRIG ta korrekt puls, never!
Fungerar perfekt i vardagen, för promenader, sömn etc. Men så fort pulsen rycker, stiger snabbt och hjärtat slår fort så finns det ingen klocka som hänger med.
Pulsband är obligatoriskt. Ska du bara ha det för cykling så rekommenderas Garmin HRM Dual, fungerar både för bluetooth och Ant+. Finns dyrare pulsband med fler funktioner för löpning, simning etc.
Intressant, men jag tror att det finns risk att det blir oskönt om man har en tight och stadig passform. Tidigare har jag haft pulsband något lägre ner och ändå fått bra värden.Finns även en ny variant för sport bh
![]()
Garmin HRM-FIT In-Depth Review: Best Women's Heart Rate Monitor?
Garmin’s newest heart rate strap is one designed specifically for women, which essentially takes the features of Garmin’s high-end …www.dcrainmaker.com
Netonet bandet går ju inte få tag på längre men Coospo bandet från amazon är också ganska billigt.Mitt funkar bra.
Tycker denna funka snudd på lika bra inomhus.
Lite synd att svettas sönder sitt Garmin-band stillasittandes
Inte?Netonet bandet går ju inte få tag på längre men Coospo bandet från amazon är också ganska billigt.Mitt funkar bra.
Sprang 8km med både pulsband och klocka springer man någorlunda jämt så är det inte mycket som skiljer kanske max 3 slag .Men mesta av tiden så visade de samma .Men visst ska man köra intervaller så hinner inte klockan med .Har garmin fr955 och polar h10 körde pulsbandet med min reservklocka en garmin fr45Netonet bandet går ju inte få tag på längre men Coospo bandet från amazon är också ganska billigt.Mitt funkar bra.
Min Garmin och min Polar klocka mäter i alla fall på mig puls lika bra som ett pulsband så det där med pulsmätning via klocka är nog väldigt individuellt. Pulsband klart smidigare att använda i alla fall
Har väl inte funnits pulsmätning med AW senaste månaderna? Man (GPLama) har sagt att stöd för AW ska komma på riktigt under Q1 - tror inte mitt sprintande är intensivt nog för att avvikelsen ska bli ett problem :DErfarenheter av Apple watch och zwift? Jag har upptäckt att jag tyvärr bara ibland får pulsen från apple watch 8 in i zwift. Det verkar lite ostadigt. Använder companion appen på telefon och klocka och båda verkar vara uppdaterade. Ibland fungerar det klockrent, och ibland inte alls. Är ett extra pulsband att rekommendera om man är intresserad av att följa sin puls?
Det funkar som sagt ibland. Under tiden jag skrev det ursprungliga inlägget satt jag med dator och zwift igång för att se om det funkade och då fungerade det då och då. Men jag köpte ett pulsband enligt rekommendationen och det fungerade direkt. Skönt att slippa krångel. Bra också med mer precis mätning då jag har hjärtproblem i släkten och gärna vill se att allt ser ok ut (sen att jag inte är läkare etc. är en helt annan sak - men det känns bra att se så bra som möjligt vad kroppen gör när man stressar den).Har väl inte funnits pulsmätning med AW senaste månaderna? Man (GPLama) har sagt att stöd för AW ska komma på riktigt under Q1 - tror inte mitt sprintande är intensivt nog för att avvikelsen ska bli ett problem :D
Tycker det är hur kul som helst, men beror på vilka banor, vissa banor typ alla i neoky mår jag illa av, eller är totalt oinspirerad. Orginal Makuri gillar jag, Frankrike, Scotland, finns väl en del grymma i Watopia oxå typ sand & sequitas mm, sen beror det ju på humör, kör alltid all in, på de flesta spurter oxå. Sen är det ju kul att cykla mtb eller numera gravel i Djungeln och cykla om de många på racer! :-) flinar lika mycker varje gång!Har ju motvilligt återaktiverat Zwift-abonnemanget. Drog igång ett pass igår, och påmindes om att Zwift är ok men inte jättekul, lyssna på snabb musik är ok men inte jättekul, men kombinationen Zwift och snabb musik är fan riktigt jävla skitkul!
Erg mode har ju främst varit min grej. Välja ett program och så är det bara att köra nästa varje gång man drar igång spelet.Tycker det är hur kul som helst, men beror på vilka banor, vissa banor typ alla i neoky mår jag illa av, eller är totalt oinspirerad. Orginal Makuri gillar jag, Frankrike, Scotland, finns väl en del grymma i Watopia oxå typ sand & sequitas mm, sen beror det ju på humör, kör alltid all in, på de flesta spurter oxå. Sen är det ju kul att cykla mtb eller numera gravel i Djungeln och cykla om de många på racer! :-) flinar lika mycker varje gång!
Sen är ju intervallerna i erg mode grymma oxå.
Zwift är ju hur kul som helst, speciellt jämfört med fultrainer i början på 2000 talet och stirra in i en vägg...
Tillbaka till Biltema? Tyckte jag såg något liknandeVisa bilaga 676068
Utan att ha kört live ännu kan jag konstatera att
1: Biltema-bollarna är stenhårda även tömda på luft, men det är nog vad som krävs för att det inte skall bli för svajigt
2: Det är förvånansvärt läskigt att kliva upp på en 1dm högre hoj
3: Det krävs nog en mer stabil hållare för framhjulet. Något bör enkelt kunna mekas ihop mha fyra yogablock och silvertejp.
Det där ser lite mer svårvält ut.Tillbaka till Biltema? Tyckte jag såg något liknande
Visa bilaga 677203
Jag köpte också biltema-bollarna men lämnade tillbaka dom då dom verkligen var stenhårda och gav lika mycket flex som en träkloss. Funderar på vem som vill perforera fötterna med dom...Visa bilaga 676068
Utan att ha kört live ännu kan jag konstatera att
1: Biltema-bollarna är stenhårda även tömda på luft, men det är nog vad som krävs för att det inte skall bli för svajigt
2: Det är förvånansvärt läskigt att kliva upp på en 1dm högre hoj
3: Det krävs nog en mer stabil hållare för framhjulet. Något bör enkelt kunna mekas ihop mha fyra yogablock och silvertejp.
Efter några rundor har jag faktiskt pumpat i lite luft i dem.. tror det kan funka bra på sikt.Jag köpte också biltema-bollarna men lämnade tillbaka dom då dom verkligen var stenhårda och gav lika mycket flex som en träkloss. Funderar på vem som vill perforera fötterna med dom...
Köpte också den då min garmin gav upp, tycker den funkar lika bra och bandet är skönare än garmins tycker jag.
Tycker denna funka snudd på lika bra inomhus.
Lite synd att svettas sönder sitt Garmin-band stillasittandes
Hur ser kontakten mot bandet ut? Är det samma som Garmin är det väl bara att flytta?Enda baksidan är väl bandets längd, 95cm känns kort för en fullvuxen - Garmins band är typ 130cm.. Kan man byta Andersson-bandet?
Jag mätte mitt band, ca 102 cm icke utsträckt.Enda baksidan är väl bandets längd, 95cm känns kort för en fullvuxen - Garmins band är typ 130cm.. Kan man byta Andersson-bandet?
ok, cool!Alla ni som har Kickr Core (säkert andra Kickrs också för den delen:
Det verkar som att Wahoo släppt en ny firmware som för det första lägger till autokalibrering (nytt för Core) så man slipper spin down.
Men också nån slags förberedelse för virtual shifting. Kommer säkert en produkt motsvarande click & cog inom kort, något jag ser fram emot (för då kan jag bygga/köpa en mycket billigare trainercykel).
Hmmm, har du källa på att de verkligen lagt till autokalibrering till Wahoo Kickr Core?Alla ni som har Kickr Core (säkert andra Kickrs också för den delen:
Det verkar som att Wahoo släppt en ny firmware som för det första lägger till autokalibrering (nytt för Core) så man slipper spin down.
Men också nån slags förberedelse för virtual shifting. Kommer säkert en produkt motsvarande click & cog inom kort, något jag ser fram emot (för då kan jag bygga/köpa en mycket billigare trainercykel).
forums.zwift.com
Nej jag ljög eventuellt.Hmmm, har du källa på att de verkligen lagt till autokalibrering till Wahoo Kickr Core?
Verkar något luddigt det hela, någon skriver om problem också så frågan är om man ska vänta. Å andra sidan kan ju någon av er andra här prova först. ?
![]()
Kickr Core Firmware update available 01/2024
I heard it adds virtual gears to work with Zwift Play and Click.forums.zwift.com
Visa bilaga 677481
Enda baksidan är väl bandets längd, 95cm känns kort för en fullvuxen - Garmins band är typ 130cm.. Kan man byta Andersson-bandet?
+1Jag mätte mitt band, ca 102 cm icke utsträckt.
Jag har mitt inställt på kanske 80 cm, och jag väger över 100 kg.
Den ska ju ändå sitta över magen och under bröstkorgen. Man får vara bra stor för att bandet skall vara för litet.