Blockettråden 2

Blockettråden 2
Tjena!

Han har sålt en hel hög också, dyker upp nya titt som tätt. Jag funderar på när det tar slut. Tror det är nästan tio stycken som han lagt ut som inte ligger kvar. Med dom arton som ligger ute nu så är vi snart uppe i trettio hojar.. ?
Jag var hos honom i helgen, hjälpte en vän med ev köp av en gt. Säljaren är Mycket trevlig och har en rätt stå stor samling! Riktigt kul att se.

Blockettråden 2
Den är var fin! Bara att slå till! ;)
1706534608498.png

Blockettråden 2
Tja! Har letat gravel ett tag och tycker det varit väldigt skralt på Blocket senaste tiden. Igår dök denna upp som jag blev lite sugen på men misstog den för en annan/nyare Speedster när jag bestämde träff. Tänkte först att priset var bra men blir nu osäker och misstänker att det är ett överpris för den modellen (2017-2018).

Är det här en ok deal för denna cykel ink. pedaler? Jag vet att det är väldigt sparsamt med information men googlar jag efter modellen verkar det i princip bara finnas en som gjorts med de där färgerna och har sålts för ~12.000kr ny, ex. https://www.cykelkraft.se/scott-speedster-gravel-20-disc.

Tack!
1706869838902.png

Blockettråden 2
Tja! Har letat gravel ett tag och tycker det varit väldigt skralt på Blocket senaste tiden. Igår dök denna upp som jag blev lite sugen på men misstog den för en annan/nyare Speedster när jag bestämde träff. Tänkte först att priset var bra men blir nu osäker och misstänker att det är ett överpris för den modellen (2017-2018).

Är det här en ok deal för denna cykel ink. pedaler? Jag vet att det är väldigt sparsamt med information men googlar jag efter modellen verkar det i princip bara finnas en som gjorts med de där färgerna och har sålts för ~12.000kr ny, ex. https://www.cykelkraft.se/scott-speedster-gravel-20-disc.

Tack!
Visa bilaga 678803
Jag skulle säga att priset beroende på skick är aningen i överkant för min smak. Men det beror ju som bekant på tillgång och efterfrågan.
I bästa fall kan du hitta något med hydrauliska bromsar och thru axles för det priset eller kanske någon tusenlapp till om du inte har alltför bråttom.

Blockettråden 2
Har ni med annonser på blocket fått meddelanden av personer som verkar suspekta?
Själv har jag stött på ” Kommer ikväll, möts i centrum. ”.
Inga som helst cykelrelaterade som antagligen skulla ställas här.

Magkänslan säger att det är ett rätt uselt rånförsök?

Blockettråden 2
Har ni med annonser på blocket fått meddelanden av personer som verkar suspekta?
Själv har jag stött på ” Kommer ikväll, möts i centrum. ”.
Inga som helst cykelrelaterade som antagligen skulla ställas här.

Magkänslan säger att det är ett rätt uselt rånförsök?
Undvik. Jag skulle sälja en rätt dyr gitarr nyligen och fick ett meddelande från någon som sa sig vara sjöman och som skulle angöra Stockholm om ett par dagar. Vi skulle träffas i närheten av hamnen tyckte han. Jag kände mig inte jättesugen, för att uttrycka det försiktigt.

Blockettråden 2
Undvik. Jag skulle sälja en rätt dyr gitarr nyligen och fick ett meddelande från någon som sa sig vara sjöman och som skulle angöra Stockholm om ett par dagar. Vi skulle träffas i närheten av hamnen tyckte han. Jag kände mig inte jättesugen, för att uttrycka det försiktigt.
Självklart duckar jag en sån förfrågan. Har bara aldrig varit med om den här typen när det gäller cyklar! En gitarr går ju enkelt till pantbanken och en märkescykel byts nog lika enkelt.

Blockettråden 2
Jag säljer min hoj på Blocket. Ett par meddelanden, men ingen som nappat. Slutar väl med att jag behåller den själv, gör om det till en ss...
Min takbox gick direkt...jag gillar Blocket när man ska sälja saker...

Blockettråden 2

Seriös fråga: vad säger ni om priset på denna?
Ser väldigt ren och fräsch ut. Vacker är den inte.

Är den inte slutkörd i drivlinan så är det väl ett helt okej utgångspris! och sen pruta och landa på 10 000kr. Definitivt inte illa om drivlinan inte är slutkörd (kassett, kedja och bromsar).

Den vinner mycket på att vara ren o fräsch. Under 10 000kr konkurrerar den mot betydligt värre och smutsiga grejer. Men ett slutpris på 9000 kanske är mest rimligt?

Blockettråden 2

Är den inte slutkörd i drivlinan så är det väl ett helt okej utgångspris! och sen pruta och landa på 10 000kr. Definitivt inte illa om drivlinan inte är slutkörd (kassett, kedja och bromsar).

Den vinner mycket på att vara ren o fräsch. Under 10 000kr konkurrerar den mot betydligt värre och smutsiga grejer. Men ett slutpris på 9000 kanske är mest rimligt?
En konkurent kanske? Betydligt lägre pris i alla fall.

Blockettråden 2
Precis, är lite allergisk mot såna här säljtexter:
Men borde inte vara något bekymmer för den mek-kunnige.
Om det är enkelt att fixa varför inte fixa det innan försäljning

Min gissning är att det är för att säljaren inte är mek-kunnig. Men då vet man såklart inte om det är enkelt att fixa.

När gamla Shimano reglage som inte lämgre drar vajer efter år är det ofta för att fettet har blivit trög. Om det är fallet här räcker det met att spruta i lite olja.

Blockettråden 2
Min gissning är att det är för att säljaren inte är mek-kunnig. Men då vet man såklart inte om det är enkelt att fixa.

När gamla Shimano reglage som inte lämgre drar vajer efter år är det ofta för att fettet har blivit trög. Om det är fallet här räcker det met att spruta i lite olja.

Visst kan det vara så, men om han nu annonserar på Happy så borde han veta att det går att ställa frågor här. Och om det som han skriver är enkelt att fixa så kan det inte vara så svårt att själv fixa det med lite hjälp.

Ev. köpare har inte en susning om vad felet är. Han kanske t.o.m. lyckats luska ut det här med "trögt fett" och försökt fixa, men det har inte hjälpt.

Blockettråden 2
Visst kan det vara så, men om han nu annonserar på Happy så borde han veta att det går att ställa frågor här. Och om det som han skriver är enkelt att fixa så kan det inte vara så svårt att själv fixa det med lite hjälp.

Ev. köpare har inte en susning om vad felet är. Han kanske t.o.m. lyckats luska ut det här med "trögt fett" och försökt fixa, men det har inte hjälpt.

Vi säger väl samma sak?

Blockettråden 2

Seriös fråga: vad säger ni om priset på denna?
Dyrt, 8k hade kanske varit rimligt imo.
Men som vanligt så är det ju tillgång och efterfrågan som styr, vet inte om den stora storleken exempelvis gör den svårsåld eller eftertraktad.

Har köparen tur sån kan den kanske få ett nytt vevparti på garantin :P

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Hhahaha jo tjena. Försöker du säga att en person på +170 kan cykla på en ram storlek XS 49 ?

XS är 150-160, inte 150-175. Jag förstår att du vill sälja din cykel, den kanske är svårsåld och vill ha en bredare målgrupp. Men att sälja barnskor till en vuxen person fungerar liksom inte i praktiken.

Skärmbild 2024-02-08 084813.png

Blockettråden 2

I vilken fantasivärld är den värd 9000 ?? varför köpa koppar när man kan köpa guld liksom

Tillbaka
Topp