Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Drog en runda idag. Känns som en helt annan cykel med framgaffeln. Nu kan man jhu hucka och hoppa utan att lida av svåra ryggradskompressioner. LIKE IT. Har inte fått till tuningen av gaffeln än, men första spontana intrycket är rejält positivt.Tror inte du blir missnöjd! Fatbiken blev extremt kapabel när jag satte på dämpargaffeln, verkligen en allt-i-allo-cykel. Funkar både för mysturer i nysnö och småbröt på de lokala endurostigarna.
Av nyfikenhet, varifrån köpte du den?Drog en runda idag. Känns som en helt annan cykel med framgaffeln. Nu kan man jhu hucka och hoppa utan att lida av svåra ryggradskompressioner. LIKE IT. Har inte fått till tuningen av gaffeln än, men första spontana intrycket är rejält positivt.
Alexfatbikeshop.deAv nyfikenhet, varifrån köpte du den?
NEJ! (men jag sätter inte emot)Alexfatbikeshop.de
Jag sätter en röding på att du har beställt en innan veckan är slut :)
Jag kunde inte hitta den inom EU för samma pengar tyvärr.Finns ju Mastodon Pro Gen 3 med för typ samma pengar. ?
Finns väl hos alexfatbikeshop?Jag kunde inte hitta den inom EU för samma pengar tyvärr.
Köpte min Wren på rea för 699 eur och mastodonen låg på strax över 10k sek. Det verkar råda konsensus om att Mastodon är en bättre gaffel och Wren lider av kvalitets problem... Men fan jag gillar gimmick-faktorn på Wren plus att service är super enkel.
På väg till bolaget för att köpa en flaska Rosita och sen sätta mig på närmaste parkbänk. Satan vilket nederlag. :)Du har ju fått en schysst gaffel till ett bra pris, så det tycker jag inte. Mastodon finns ju bara i 100 eller 120 också.
Jag gav 1050 € för min Mastodon för inte allt för länge sedan. Vem är det som gjort bort sig egentligen? :PFuck! Nu har jag gjort bort mig totalt.
Ouufff... Shit, ja nu känns det onekligen bättre :)Jag gav 1050 € för min Mastodon för inte allt för länge sedan. Vem är det som gjort bort sig egentligen? :P
Det är väl inga problem att be dom ställa Mastodonen på tex,140mm innan dom skickar den (om det nu är det man vill ha). Eller så delar man på den själv och ställer den exakt den längd man vill ha. Man flyttar distanser i gaffeln för att den ska bli den längd man vill ha.Du har ju fått en schysst gaffel till ett bra pris, så det tycker jag inte. Mastodon finns ju bara i 100 eller 120 också.
Kan bekräfta att bodyn funkar fint på navet ?Bra, så då får vi det bekräftat ?
Jag pendlar mest med tjockisen och bytte till ovalt 32 men det räckte inte så nu har jag ovalt 34. Kör med Wolf Tooth Camo så lätt att byta vid behov.
8FAT LTD NX 1X12 USX 23 måste väl vara ett bra köp va, om man vill pusha en kompis att komma till insikt... :-)
Jag tycker det, med god marginal mest skoj per spenderad krona av alla mina cyklar. Det som går att anmärka på:8FAT LTD NX 1X12 USX 23 måste väl vara ett bra köp va
Någon som vet mer om dessa? Geometri, axlar, max däckstorlek osv...?
Fatbike- Svenskproducerade cyklar.
borascykelfabrik.se
Ah, scrolla först och posta sen kanske :-)
Fanns en "knapp" - [Ställ en fråga] ?Ah, scrolla först och posta sen kanske :-)
Men frågor om axlar, hjul etc kvarstår... (Frågar åt en kompis, jag har nog med cyklar. Tror jag?)
Innan Innova-däcken så levererades dom med JJ Performance, dvs varianten som inte funkar TL. Innova är för övrigt tillverkare av Surlys Bud&Lou.8FAT LTD NX 1X12 USX 23 måste väl vara ett bra köp va, om man vill pusha en kompis att komma till insikt... :-)
"Rätt" axlar, 12 vxl (och vem behöver 10 kugg på minsta?), skaplig geometri.
Men däcken, Innova-Pro Gossan, någon som har koll? Kan man köra dom tubeless?
Edit: Och någon som hittat geometritabellen för den?
Jag kör mina JJ Performace TL. Inga problem. När dubbade Johnny 5orna krängs av så blir det JJ bak och äldre Bud fram, båda TL.Innan Innova-däcken så levererades dom med JJ Performance, dvs varianten som inte funkar TL. Innova är för övrigt tillverkare av Surlys Bud&Lou.
Jag kör också mina JJ Performance tubeless. Framdäcket var lite kinkigt och ville inte riktigt sluta tätt längs med högersidan, men med ett extra varv tejp så blev det till slut bra.Jag kör mina JJ Performace TL. Inga problem.
Ganska klen spec, men det står att det är TA på axlar och DT-hjul på den billigaste.Ah, scrolla först och posta sen kanske :-)
Men frågor om axlar, hjul etc kvarstår... (Frågar åt en kompis, jag har nog med cyklar. Tror jag?)
Geometrisiffrorna är väl på pricken samma som fatbikeramarna på aliexpress: https://www.aliexpress.com/item/1005002043340590.html
Separat kedja för drivningen av en dynamo till belysningen?Såg det här monstret
Visa bilaga 687421![]()
Fahrräder & Zubehör | kleinanzeigen.de
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Gablenz finden oder inserieren! - kleinanzeigen.dewww.kleinanzeigen.de
Jädrar va coolt, nu blev jag alldeles glad!Såg det här monstret
Visa bilaga 687421![]()
Kleinanzeigen: Fahrräder & Zubehör - Jetzt in Gablenz finden oder inserieren! - kleinanzeigen.dewww.kleinanzeigen.de
Utväxlingen driver alla tre lampor även fast man cyklar väldigt sakta :-) kul grejSeparat kedja för drivningen av en dynamo till belysningen?
Såg det här monstret
Visa bilaga 687421![]()
Bla tack vare detta forum har jag såhär i slutet av säsongen blivit sugen på en fatbike. Jag velade för länge för att hinna slå till på Whites rabatterade fjolårsmodeller innan min storlek var slut (XL). Ser nu att årets modeller verkar komma in i lager på XXL där de har klivit upp till 27,5".
9FAT Lite 1x10 24, fatbike - Fatbikes - 9FAT Lite 1x10 24, fatbike | XXL
Läs mer om 9FAT Lite 1x10 24, fatbike. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Tektrobromsarna är ju inte superupphetsande men kanske duger. Vad tror ni, kan den billigaste modellen vara ok eller bör man uppgradera ett snäpp? Tacksam för alla kloka inspel! :)
whitebikes.com
Gå inte för detta i din storlek. Välj något med axlar fram och bak.Bla tack vare detta forum har jag såhär i slutet av säsongen blivit sugen på en fatbike. Jag velade för länge för att hinna slå till på Whites rabatterade fjolårsmodeller innan min storlek var slut (XL). Ser nu att årets modeller verkar komma in i lager på XXL där de har klivit upp till 27,5".
9FAT Lite 1x10 24, fatbike - Fatbikes - 9FAT Lite 1x10 24, fatbike | XXL
Läs mer om 9FAT Lite 1x10 24, fatbike. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Tektrobromsarna är ju inte superupphetsande men kanske duger. Vad tror ni, kan den billigaste modellen vara ok eller bör man uppgradera ett snäpp? Tacksam för alla kloka inspel! :)