Jag vet nu, Garmin & Apple = Sovjet (slutna ekosystem). Skulle inte förvåna mig om Apple köper upp Garmin vid tillfälle, de passar bra ihop.
Däremot överraskar det mig något att inte Wahoo anstränger sig lite mer här eftersom de riskerar bli förloraren. Mycket vanligt trots allt att man både vill ha en sportklocka och en cykeldator. Kommunicerar inte dessa bra när man laddar upp aktiviteter eller rör sig inom skilda ekosystem så är det åtminstone irriterande.
Rimligen blir de analyser som Garmin connect och klockan ger åt h-vete fel/missvisande om man inte får in alla aktiviteter? (Vilket väl får effekten att man disablar ca 514 st funktioner samt notiser i klockan, Garmin är ohotade världsmästare i antal funktioner.)
Det finns enbart en vinnare här och det är Garmin eftersom de både har bra sportklockor och cykeldatorer. Wahoos sportklockor är väl inget att hänga i julgranen i jämförelse. *LoL* För oss som föredrar Wahoos cykeldatorer men Garmins sportklockor så är detta en nackdel man får ta.
Ingen större grej, gillar man analysera data kan man göra det i tex Strava och/eller Trainingpeaks istället, här är det enkelt att samla ihop data från alla enheter.