[Kalender] Randone Barkarby 200 km "Nästan till Västerås"

När jag åkt från Linköping till Barkarby så har jag tidigare åkt Östgötapendeln till Norrköping och bytt till Mälartåg och gått av vid centralstationen. Första gången cyklade jag ut och andra gången regnade det så jag cyklade till Odenplan och tog pendeltåg till Barkarby. Då var det nästan tomt på tåget.

Finns det något smidigare sätt? Ett alternativ som SL skriver om i reseplaneraren är att gå av i Flemingsberg och ta pendeltåg till Odenplan och byta till annat tåg till Barkarby. Fördelen är att det i alla fall ibland är samma perrong vid Odenplan ("Byte: Stå kvar"). Är det en bättre lösning?

Finns det någon speciell vagn som man ska hålla sig till med cykel? Annars, hur placerar man cykeln så att man inte är i vägen?
Första och sista ingången på varje vagn har mer plats för rullstolar/barnvagnar så lättare att sitta ned med cykeln bredvid sig men går bra att stå varsom egentligen.

Jag funderar på att anmäla mig, en 20 milare med möjlighet till sällskap och start ett stenkast från hemmet låter lockande.

Jag har egentligen inga planer på att köra en hel randonneurserie så jag undrar om det är ok att bara dyka upp och haka på eller om jag borde anmäla mig och köra all-in med stämpling och allt? Vad är kutym egentligen?

Jag funderar på att anmäla mig, en 20 milare med möjlighet till sällskap och start ett stenkast från hemmet låter lockande.

Jag har egentligen inga planer på att köra en hel randonneurserie så jag undrar om det är ok att bara dyka upp och haka på eller om jag borde anmäla mig och köra all-in med stämpling och allt? Vad är kutym egentligen?

Ja, kutym är att anmäla sig och det måste man göra senast 48h innan. Du behöver inte betala förrän på morgonen när starten går, så det är riskfritt att ångra sig, om vädret är omysigt eller så.
Och när du väl har startat så är du fast och vill göra en serie ?

Välkommen att joina ?

Hur tror ni väglaget blir? Det kanske blir årets riktiga Ötzi... Här i Linköping tog det 24 minuter att pendla 3km på cykelbanor i morse...

Prognosen för lördagen har fladdrat mycket de senaste dagarna. Igår såg temperaturen ut att ligga på plus, nu ser det skakigare ut ?

Har tänkt köra rajser.
Med nuvarande prognos, regn hela fredagsnatten och enstaka plusgrader lördag, får man nog köra skärmcross. Den senare saknar i nuläget skärmar så min start är synnerligen osäker.

38 anmälda och finväder

1712176341777.png

Senast ändrad:
Jag börjar också tveka, är liksom mentalt klar med vintern och att cykla i slask. Suger lite på karamellen och tar ett beslut senare ikväll

Jag hade tänkt köra men när det började snöa i veckan så åkte lusten i botten. Riktigt färdig med vintercykling nu. Hoppas ni som kör får en fin tur!

Jag lutar starkt åt att kasta in handduken på denna och joina sockervaddsgänget. Jag har redan cyklat nästan till Västerås med dubbdäck och snökaos, det var inte så kul, eller jo lite kul var det ju ändå ?.

Det här var väl nästan till Västerås? Oh vilka minnen, den kan man ju titta på när man kör Zwift för att få lite stämning ?

Vågar man chansa på dubbfritt? Vore ju tråkigt om det krupit ner mot 0:an och frusit imorgon bitti.

Prognosen för Irsta, dvs halvvägs, säger noll fram till 0900, så det borde tina tills dess.
Örsundsbro noll till 8, så det borde ju också klara sig.

Tillbaka
Topp