42Hz
Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
?
;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Liknar Åreskutan.
Var tvungen att kolla om nån gjort det, givetvis!
Cool!Jag och en kollega köpte våra
Jag och en kollega köpte våra Bambulabs på black friday och det har varit mycket kafferastsnack här med. Kanske inte heller bara kafferast…
Passar på att slänga in en grej jag ritade här med. Det är en vattenflaskhållare till ungarna med ett självlysande kattansikte:
Definiera resonanser? Har nog inte kört något mer än vad man normalt gör innan uppstart.Cool!
Har du kört kalibreringsrutinen? Ser ut som mycket resonanser i ytorna. Jag får i princip noll på min A1 mini
Det går inte att köra så mycket överhäng. Vet inte vad du har där. Men kanske 10-15 mm är gränsen. Har man mer får man ha support. (Om det inte går att printa på en annan ledd eller så)Har precis fått hem en Bambu P1S och gjorde några testprint. Vad ska jag justera om de blir trådiga undertill?
Printade skrapan som låg på minneskortet och den blev typ hårig på undersidan.
Sen tog jag en annan STL som jag hade och den ena bilden visar undersidan och den andra översidan. Båda ska vara identiska.
Visa bilaga 687957Visa bilaga 687958
Det där ser ju helknas ut.Tankar?
Notera att gcodefilerna på kortet är anpassade för olika filament, kolla om det står samma typ i filnamnet som det du sedan använt.Laddar nu via Bambu studio och kör, skrapan var direkt ur minneskortet på skrivaren när jag packat upp. Filamentet kom direkt ur en vaccad påse så jag tror inte det fått fukt.
Ska testa att köra en bed leveling för att se om det blir bättre.
Skärmfäste för baklampa?
Det kunde man ju anat, tackar särskilt för att det inte var men en logga för "Larssons Bygg" denna gången?Gissar på ett ställ för Rögles vinnarpuck.
Du vill väl visa din tillhörighet?
Tror snarare att nån lurat mig??Du vill väl visa din tillhörighet?
Här en lösning för dina USB sladdar ocksåVarför har jag en Rögle-grön?
Nej. Vad är det med den? ?
Lite silverspray bara. :)Nej. Vad är det med den? ?
Har en (lila? purpur?) Indigo 2 R10000 IMPACT som samlar damm, plingar till vid uppstart men har inte fixat nån skärm till den, ska ha tangentbord och treknappars mus liggande någonstans. :)Jag fick en gammal SiliconGraphics dator en gång i forntiden. Tyvärr fick jag aldrig igång den, men den var stor och full av kretskort ?
Jag hade ett Indigo-chassi som stod och skräpade jättelänge innan det blev slängt vid någon flytt. När jag nostalgisurfade runt såg jag den här....Har en (lila? purpur?) Indigo 2 R10000 IMPACT som samlar damm, plingar till vid uppstart men har inte fixat nån skärm till den, ska ha tangentbord och treknappars mus liggande någonstans. :)
Inte min!
Visa bilaga 691353
Den programmeras naturligtvis i Java...Jag hade ett Indigo-chassi som stod och skräpade jättelänge innan det blev slängt vid någon flytt. När jag nostalgisurfade runt såg jag den här....
Visa bilaga 691359
jaha!! ok, ja en SG var ju en våt dröm när det begav sig.
Det vore förargligt!Tror snarare att nån lurat mig??
Ha, kolla vad jag såg i ett CAD-program nyss, ganska lik ?jaha!! ok, ja en SG var ju en våt dröm när det begav sig.
Cool print, kanske också måste prova en sådan. I gnistrande grå så det blir nästan rätt också.
Tack för svar! Det ska vara gummiband till. Precis, lite flex måste det absolut finnas. Min tanke är någonstans 2-2.5mm tjocklek på väggarna. Bra tanke med "höjden". Jag tänkte att det var positivt att ha höga väggar för att hålla fast pumpen men det kanske är bättre att gummibandet sköter det.Skall det gå ett gummiband runt också? I så fall hade jag gått på samma diameter men dragit ner på väggarnas tjocklek så att de kan flexa en aning. Eventuellt också sänkt dem något också för att få mer friktion från gummibandet
Tack för tips! Det ska jag absolut lägga till.Jag hade lagt till rundad övergång mellan basplattan och själva greppet för att minska risken för brott där. Samma mellan krokar och grepp. (Fillet i cad-termer)
Biltema levererar!Visa bilaga 691508
Snabbtvingar till min snickarbänk. De till vänster med hakarna fästs i sågskenan för att fixera den. De med plupparna th passar ned i själva bänken (en MFT-klon) för att låsa det som ska bearbetas. Förhoppningsvis ska skjuvkrafterna (heter det så?) räcka för att låsa fast tvingen i bordet. Annars får jag hitta på något annat. ??
Själva tvingarna kostade 49 kr/st på Biltema. Det finns liknande printfiler att ladda ned på nätet, men jag hittade inget som passade just dessa tvingar så jag caddade eget.
Ett bleedblock med ett hack...?Har letat efter en motsvarande kloss för att rengöra och smörja kolvarna på xtr 9100 bromsarna utan framgång. Någon som har koll på var jag hittar en att printa?
Visa bilaga 691688