storfiskarn
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mest förvånad att säljaren faktist vill behålla pedalerna.Fälgbroms, kinatub och 10-delat. Kan det bli modernare?
![]()
Säljes: Cervelo R5 SL
Cervelos top-notch-modell från 2014. Vikt: 6.3 kg. Sram Red 10-delat. Planet X tubdäck. I mycket gothappyride.se
Gör den fulare och lägg på 8000kr så snackar vi!Apropå ”dyra” 26” hojjar som diskuteras här. Sålde precis en viss Parkpre. Gick som smör i solsken men begärde visserligen ett reko pris. Hett eftertraktat!
Denna har jag sett ute ett tag nu. Konstigt att ingen nappat.
Skämt åsido, BMC:n är min. Vill bara veta egentligen varför jag inte lyckats sälja den? Är den för dyr? Är marknaden för död? Är den för nischad? Kom med era spekulationer.
Testa tvärtom då att sälja i delar? Jag vet inte men svårt att få ut för uppgraderingarJag har förstått det nu. Originalgaffeln sålde jag för en tusenlapp, det var den sämsta skiten RockShox släppt och den vägde sisådär 3kg. ?
Skämt åsido, BMC:n är min. Vill bara veta egentligen varför jag inte lyckats sälja den? Är den för dyr? Är marknaden för död? Är den för nischad? Kom med era spekulationer.
Ja men visst så kanske det är. Haft någon intressent som sa att han inte kunde bestämma sig om han ville ha en helstel eller endast HT.
Men tror du att det är en deal breaker att gå in på molekylnivå på varenda komponent. Jag har ju nämnt att byggkostnaden är 38000:- det står ju till grund för att jag inte valt en ä aliexpressgaffel. Inte en enda person har hört av sig med följdfrågor. Den är helt död. Men visst, jag kan steppa upp mitt game on det är det som skulle göra skillnaden.För 18.000kr vill jag ändå ha mer info om cykeln än:
"Carbongaffel
Deore XT bromsar/skivor
S-Works kolfiberstyre
Specialized powersadel
Bättre hjul, jag köpte först en uppsättning Shimano XT, baknavet strulade direkt vilket är ett känt fel, kastade hjulet i ren frustration och satte dit ett DT-hjul.
XT-pedaler
ESI-grepp."
Vilka xt bromsar?
Vilken bredd på sadeln? Vilken typ av rails?
Random hjul kan du väl ändå bemöda dig skriva vad det är.
Carbongaffel? Vilket märke? Är det enve eller billigaste på aliexpress?
Det är en slapp annons där du inte ens orkat skriva ut vad det sitter för delar på den eller vilken årsmodell det är.
Absolut en idé! Tack för tipset.Testa tvärtom då att sälja i delar? Jag vet inte men svårt att få ut för uppgraderingar
Jag är så förvirrad7 papp för XT bromsar? Är det en hel grupp du menar?
![]()
Shimano XT BR-M8100 Disc Brake Set w/ Resin Pads J-Kit
Shimano XT BR-M8100 disc brake set - full concentration on the trail Shimano XT BR-M8100 is a two-piston disc brake set with organic brake pads specially designed for Cross Country applications. The brake callipers feature excellent brake control andwww.bike-components.de
Ok,om vi nu ska vara negativa och det är väl lika bra. När jag läser byggkostnad 38 000 så tänker jag direkt, oavsett om det är din eller annan annonsMen tror du att det är en deal breaker att gå in på molekylnivå på varenda komponent. Jag har ju nämnt att byggkostnaden är 38000:- det står ju till grund för att jag inte valt en ä aliexpressgaffel. Inte en enda person har hört av sig med följdfrågor. Den är helt död. Men visst, jag kan steppa upp mitt game on det är det som skulle göra skillnaden.
Intressant infallsvinkel, tack!Ok,om vi nu ska vara negativa och det är väl lika bra. När jag läser byggkostnad 38 000 så tänker jag direkt, oavsett om det är din eller annan annons
1) ingår även skiten du plockat av/kastat?
2) byggkostnad är helt ointressant eftersom en hel xc kostar 50% av byggkostnaden för privatperson
3) det brukar ofta vara svenska retailpriser vilket är helt ointressant
Pga av detta så läste jag inte längre än så och missade
Deore XT bromsar/skivor (7000:-)
Jag hade gjort exakt tvärtom. Lista EXAKT vad som sitter på. Skit i vad det kostade och nämn inget om xt hjul osv.
Japp så är det, man är ju skapligt reslig iaf, d et får man va glad för. ?Helstel mtb i storlek XL
Ja det är nog en jävligt nischad grupp personer som skulle vara intresserade utav det.
Särskilt idag när det finns gravelramar som ersatt din cykel (ja gravel med rakt styre finns)
Sen storlek XL är väl endast en liten liten liten del cyklister som kan köpa. Absoluta majoriteten är storlek M och L. Tror det finns fler S än det finns XL
Kollade lite snabbt. Google vill idag mest hitta obskyra shoppar men om jag hittar rätt så är det en väldigt fin cykel med värdelösa bromsar och värdelös gaffel (så där är vi överens). 2100 euro i krisens år 2024.Intressant infallsvinkel, tack!
Det är jäkligt många olika bud här hur.man kan uppleva en annons. Jag är bara nyfiken på vad som gjort att just detta bygget inte flugit. Cyklar har jag sålt i mängder genom åren men inget i närheten av så specifikt som denna.
Jag skulle nog lägga till specen på cykeln direkt i annonsen. Inte skriva modellen och låta eventuell köpare själva försöka leta rätt på orginalspecen.Det är en jäkla skillnad att köpa bromsar och skivor hos den lokala LBS:en med montering ja. Jag ska dock dubbelkolla mina kvitton för 7000:- lät mycket men det var den siffran jag hade i huvudet.
Jovlov, jag har ju nämnt att det sitter en deoregrupp på förutom bromsarna. Du är ju inte astrevlig.
Ja men se där, det var ju ett konstruktivt svar. Tack. Det kan jag göra.Jag skulle nog lägga till specen på cykeln direkt i annonsen. Inte skriva modellen och låta eventuell köpare själva försöka leta rätt på orginalspecen.
Man vill ju gärna göra det enkelt för en eventuell köpare att kolla upp grejer
Ja detta är sanningen och den svider satan. Vad skulle du värdera mitt exemplar till då?Kollade lite snabbt. Google vill idag mest hitta obskyra shoppar men om jag hittar rätt så är det en väldigt fin cykel med värdelösa bromsar och värdelös gaffel (så där är vi överens). 2100 euro i krisens år 2024.
Även om din gaffel är dyrare så ökar den inte värdet gissar jag. Möjligen tvärtom.
Bromsarna är en nödvändig uppgradering men det hade nog varit bättre att ha kvar de kassa vid försäljning. Samma gäller övriga komponenter.
Jag vet inte. Antingen speca exakt vad det är och hoppas på rätt köpare eller sälj den baserat på nypris 2100 euro + bättre bromsar...Ja detta är sanningen och den svider satan. Vad skulle du värdera mitt exemplar till då?
Det är också kris i branschen med konkursrea till höger och vänster. Innan dess steg priserna i raketfart.Tack för inputs, men jäklar vad dåligt betalt man ska få då. Inser dock att saker har en tendens att sälja när man har rätt pris. Så priset är inte rätt helt enkelt.
Det räcker ju med en köpare... men man vet nästan aldrig när hen dyker upp. Lägg till storleken... lite udda :)Tack för inputs, men jäklar vad dåligt betalt man ska få då. Inser dock att saker har en tendens att sälja när man har rätt pris. Så priset är inte rätt helt enkelt.
Blir alltid lite förvånad när jag ser överoptimistiska köpes-annonser. Hur många såna här kan det ö h t finnas i landet?
![]()
Köpes: Orbea Orca Aero SILVER GREEN
Size 49. Colour Silver green or colour scheme with the same colour split positions.happyride.se
Känns lite dyrt tycker jag..
Vad säger ni om priset?
Ja då landar jag på 15000:-, så jag provar att sänka en tusenlapp åt gången då.Jag hade tänkt såhär. Vad nypriset var för de delar du köpte för att uppgradera är ointressant för köparen.
Rimligt begagnat pris bör vara = nypris för cykeln + mellanskillnaden för de uppgraderingar du gjort (XT bromsar 2000 kr hos tysken - Deore broms 1200 kr som kom original etc för samtliga delar)
Sen delar du totalen med 2
Då får du en siffra som kan utgöra en utgångspunkt för försäljning. Ev lägre om det är en udda cykel.