Rose HOBO

lindengbg

Aktiv medlem
Rose HOBO
Rose har släppt en ny stål gravel utan bockstyre med fäste för front rack.
Känns som tyskarna tänkt till, en cykel som ger ha-begär!

Bilagor

• IMG_2313.jpeg
    IMG_2313.jpeg
    156.2 KB · Besök: 274
  • IMG_2314.jpeg
    IMG_2314.jpeg
    155.7 KB · Besök: 221
  • IMG_2315.jpeg
    IMG_2315.jpeg
    151.4 KB · Besök: 213
Rose HOBO
Den turkosa var ju asläcker. Perfekt pendlare! Med några spännremmar och en vattentät väska kan man spänna fast laptopen på pizzaracket och sedan ha kläder i en styrväska som ligger ovanpå.

Rose HOBO
Heja Rose!

Riktigt kul modell, precis så där skulle Kona ha utvecklat Coco-spåret....

Sen drar den ju snabbt iväg i pris med alla tillägg för rack osv. och som alltid slutar det med en cykel man ändå inte vågar lämna på stan.

Rose HOBO
Rose HOBO
Kanske. Jag skulle kolla vad den har för däck och ser att de verkar lyckats skriva fel. För det är ju inte 650C-fälgar (ISO 571) utan 650B (ISO 584). Kanske dags att lägga ner de franska storlekarna och använda ISO/ETRTO istället

Tyvärr. Jag letar efter bredare 650C däck än de enda 23 mm bredde som finns nuförtiden till sonens lvgcykel.

Rose HOBO
Fler cyklar borde ha rammomterad front racks.

Annat alternativ för den som vill ha något i denna stilen.
Visa bilaga 694741
Är det bara jag som tycker den där skapelsen passar i denna tråd?

Rose HOBO
Då tycker jag cannondale lyckats bättre med Threadwell
1000022139.jpg

Alu och enkla komponenter för att kunna uppgradera till lite roligare stuff
650b och bmxstyre
Finns ett rack att köpa till..
1000022136.jpg

Rose HOBO
Är det bara jag som tycker den där skapelsen passar i denna tråd?
Frånsett färgvalet tycker jag den ser vettig ut som pendlare. Utgår ifrån att det går att montera både skärmar samt pakethållare bak vid behov. Om sen bara rem också och den vore perfekt….

Rose HOBO
Där sitter ju pakethållaren återigen på gaffeln. Jag höll på att utbrista ett Äntligen! när jag såg Roses rammonterade lösning.
Sånna där rammonterade racks, har dom nått speciellt namn eller benämning? Jag har en gammal remdriven Canyon Urban som skulle få högre hipsterfaktor med ett sånt på, men vet inte vad jag ska leta efter? Men det förutsätter förståss att de går att fulmecka på plats med någon klämma runt styrhuvudet eller liknande...

Rose HOBO
HOBO ser ut som en förkortning, men av vad?
Tror mer att det är lite ordlek. Många som cyklar runt på liknande byggen har ju en annorlunda(?) livsstil. Enligt vissa ser dom lite "luffiga" ut. Jag tror det är så enkelt.

Jag tyckte den var både snygg och cool, men förstår inte storheten framför något med bock och vanliga skärmar.

Rose HOBO
Spanar in den där Hobon för att uppgradera pendlaren, men väldans vad konstig den där pakethållaren är ändå. Väger 2 kg och klarar bara att lastas med 5kg vikt…..

Tillbaka
Topp