Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja! 16 mil!Antar du menar 16 mils rundan, jag åker 12-milaren i år.
Köra några lämgre turer innan kan ju vara en bra idé, få lite känsla, hoppas du tänker köra en LVG-hoj?I år är det premiär för mig så det får bli ett prova-på-lopp. Första loppet utanför mtb-träsket ? ! Oklart vilka förväntningar jag bör ha. Men jag kommer att vara ute längre än på mtb-loppen, så nån sorts plan kanske jag borde skaffa mig. Eller så låter jag bara det goda rulla. Kul ska det bli!
Ja en sån införskaffades förra året så det är det check på. Nån måtta på självplågeriet får det vara.Köra några lämgre turer innan kan ju vara en bra idé, få lite känsla, hoppas du tänker köra en LVG-hoj?
Oh, tack för det, ser så många som gnessar MTB på landsväg! =)Ja en sån införskaffades förra året så det är det check på. Nån måtta på självplågeriet får det vara.
Fatbike ger annars hög kränkningsfaktor när man sveper förbi en grupp. ?Oh, tack för det, ser så många som gnessar MTB på landsväg! =)
12-milaren är superkul. Körde för några år sedan. Körde typ om allt och alla. Nästan. I år kör jag 16-milaren. Då kommer jag nog inte köra om lika många;)Antar du menar 16 mils rundan, jag åker 12-milaren i år.
De läste väl ditt inlägg och ville säkerställa att du inte sitter och drömmer fram skitväder till loppet.Jaha, nu är anmälan öppen igen. Hur ska de ha det?
Men nu riskerar de ju att jag anmäler mig, och då blir det garanterat skitväder.De läste väl ditt inlägg och ville säkerställa att du inte sitter och drömmer fram skitväder till loppet.
Kan man swisha en slant så du inte anmäler dig? ;)Men nu riskerar de ju att jag anmäler mig, och då blir det garanterat skitväder.
Ah, då är det någon i arrangörsstaben som vill lura dig att anmäla dig för att de vill se dig cykla i skitväder.Men nu riskerar de ju att jag anmäler mig, och då blir det garanterat skitväder.
Nu är anmälan stängd på riktigt. Kan man tro. Så-hur blir vädret?Men nu riskerar de ju att jag anmäler mig, och då blir det garanterat skitväder.
Min tolkning är att 16 nog är som vanligt, medan 12 och 7 kör cykelväg längs sjön m.m. bort mot Noret-rondellen (12 ut, 7 hem). Men det är bara en tolkning.Jag ska försöka hämta hem min tionde häst. Kör 16milarn, som alltid. Jag siktar på 4h som vanligt men covid och latmasken (framförallt den sistnämnda) gör nog att runt 28km/h är mer rimligt.
Har någon koll på hur banan går genom Mora i år? Det står att rundan är tillbaka på ordinarie bansträckning men med omdragning genom Mora pga vägarbete. Föra året fick vi ju sightseeing genom Öna upp till Kråkberg. Det var lite stökigt med ett gäng vurpor som följd.
Du var tvungen att anmäla dig alltså…ingen tanke på oss andra?Eftersom jag anmälde mig, ser jag att väderprognosen nu också verkar stabilisera sig mot oroligt väder med skurar och skit. Just nu säger den 14mm regn på Sollerön på lördag, merparten dagtid.
Vilken service. Vägtvätt på hela sträckan ett par dagar innan. :)Just nu så spolas alla vägarna rena av en hyfsat rejäl skur.
Fast lördagens prognos är säker, så hoppet om misär är raderat.Osäker - finns fortfarande hopp om misär m.a.o.!
Loppet går på lördag, och då är prognosen säker!Osäker - finns fortfarande hopp om misär m.a.o.!
Säker prognos två dagar innan - ack du lättlurade!Loppet går på lördag, och då är prognosen säker!
(sedan litar jag ungefär 0.1% på SMHI:s osäker/säker-klassning…)
Skjut upp loppet till söndagen! Risk att deltagarna får solsting annars.Prognosen för ungefär halvvägs på varvet runt Siljan:
Visa bilaga 702733
Skulle kunna ställa ut en sprinkler och uppmana fler sprinklerägare att göra samma sak.Skjut upp loppet till söndagen! Risk att deltagarna får solsting annars.
Gör du det lovar jag att köra igenom den. Eller åtminstone vattnet den levererar.Skulle kunna ställa ut en sprinkler och uppmana fler sprinklerägare att göra samma sak.
Till 16 eller 12?Jag har en startplats att sälja om nån skulle behöva. Blir tyvärr begravning istället för min del.
Till 12 eller 16-milaren?Jag har en startplats att sälja om nån skulle behöva. Blir tyvärr begravning istället för min del.
Blir nåt liknande för mig, jag har 300km i benen och grundformen är inte vad den varit. Stopp i varje depå blir nog nödvändigt om inte annat för pannbenet.Min plan med 200km totalt i benen och ingen innecykling, är att köra 160km. Denna gång är det helt ok att utvärdera kulinariska innehållet i varje depå. Index är bullekorvkaffe/startavgiftskrona. Cykeltiden skall vara lång nog att göra det hela riktigt prisvärt. I övrigt är målet att närvara i noll olyckor. Förra året blev jag kvar bra länge när en man gick i backen med huvudet före och hans dotter som också vurpade var helt förtvivlad och tog på sig skulden. Allt var hemskt jobbigt där och då.
Alltså, det här verkar rörigt. De skriver först att de går tillbaka till ordinarie bansträckning, men sedan när man läser låter det ju som 2023; annan väg genom Mora, cykelväg istf rondellen i Orsa, samma sak vid Mora-Noret. Det var väl just de sakerna som var ”nya” ifjol?Min tolkning är att 16 nog är som vanligt, medan 12 och 7 kör cykelväg längs sjön m.m. bort mot Noret-rondellen (12 ut, 7 hem). Men det är bara en tolkning.
www.siljanrunt.se