Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
den brukar vajern gå igenom, för att skydda mot smuts.
Är det ett 7-växlars vridreglage[1] eller med två växelpinnar[2], på höger sida styret?
Växelväljare, Shimano Nexus säljs som komplett kit, med vajer och allt.
- Växelreglage Shimano Nexus 7-vxl Reglage Scandic
- Växelreglage Shimano Nexus 7-vxl SL-7S50
Japp, det är ett vajerskydd, brukar finnas på bromsvajern med.Ah okej, då kan man alltså få växlarna att fungera utan den?
Jag har ingen bälg, men vad jag vet så används en kassettenhet/kassettkoppling/cassette joint med längre arm som heter CJ-NX40 istället för CJ-NX10. Men så länge delen av bälgen som håller emot kabelns ytterhölje sitter kvar i din CJ-NX40 som syns på bilden så borde det väl fungera ändå.Ah okej, då kan man alltså få växlarna att fungera utan den?
När jag monterar en ny vajer så brukar jag skruva in justeringen ganska långt men inte helt. Detta eftersom vajrar blir längre med tiden vilket kräver att man kan spänna vajern, och när den är nymonterad så vill man kunna justera i båda riktningar.men en annan fråga som kanske också har att får svar på är:
Justerskruven, vilket är läge noll på den? Längst in, mitten eller längst ut?
Är de 2 reglagen utbytbara till alla Nexus 7? Det finns ju många olika Nexus 7 nav.Svår att se på bilden, men ingen vajer, annars ser det ok ut, var är det trasigt?
Vad sitter på styret?
Visa bilaga 701161Visa bilaga 701162