[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Letar efter en frihjulsbody till ett deore lx fh-m570 nav (9 delat). Body som sitter på låter som om det är en näve sand som ligger o skrapar där inne. har haft isär och rengjort + nytt fett men ingen bättring.
lossa den och ta mått på totallängd o antalet "kuggar" samt diameter på kuggarnas infästning på bodyn
har nåra bodys utan artikelnummer som ja tror kan passa men minns inte om de är bara gamla korta 7 delade eller om de är nån som tar 8-10 kassetter

Någon som vill sälja mig ett Shimano fh-t610 baknav? 36 hål!

Kan hämta i Malmö eller betala frakt

Halvt OT. Rensat garderoben från kläder från när jag var några kilon lättare.

Knappt använda i storlek small. Från ett rök- och husdjursfritt hem. Göteborg
20240609_181018.jpg
20240609_181012.jpg

lossa den och ta mått på totallängd o antalet "kuggar" samt diameter på kuggarnas infästning på bodyn
har nåra bodys utan artikelnummer som ja tror kan passa men minns inte om de är bara gamla korta 7 delade eller om de är nån som tar 8-10 kassetter
Ska kolla det!

Jag gör ett sista försök innan jag kryper till tysken. Söker ett tredelat vevparti för fyrkantsaxel i användbart skick. Kvalitet, utseende eller streed-credd spelar ingen roll. Jag kan betala frakt och vara med pengar, tacksamhet och/eller osorterad avplock från diverse cyklar.

Jag gör ett sista försök innan jag kryper till tysken. Söker ett tredelat vevparti för fyrkantsaxel i användbart skick. Kvalitet, utseende eller streed-credd spelar ingen roll. Jag kan betala frakt och vara med pengar, tacksamhet och/eller osorterad avplock från diverse cyklar.
Ett tips kan vara att köpa en 200-kronorscykel på Blocket. Ett annat kan vara att gå till en LBS som säljer begagnat-delar. Som jag gjorde i början av veckan. Fick ett tredelat vevparti nästan gratis.

https://happyride.se/forum/threads/...ingar-och-maximalt-spann.3700899/post-4487799

1717957455230.png

Senast ändrad:
ja har säkert nått sånt liggandes vilken storlek på drev?

Jag har, var finns du?

Jag har också ett. Udda sort (fc-mc10) där alla tre drev (i stål) sitter hopnitade, 175 mm. Inte särskilt slitet. Gratis men mot frakt för vi bor sannolikt inte så nära varann.

Det är inte så att någon sitter på en 20"skärm som tjänat slut hos er (i Göteborgsområdet). Skall göra ett litet experiment med cykeltransport.

CX-ram, aluminium, cantibromsar. Uppskattar att ramen är 56cm. Bytes mot cx/graveldäck.

Edit: ramen är 52cm

Bilagor

• IMG_20240610_181639850.jpg
    IMG_20240610_181639850.jpg
    595.3 KB · Besök: 107
Senast ändrad:
Gör ett försök här innan jag lägger upp eventuell annons. Har en uppsättning specialized Pathfinder PRO 42mm på min Crux men som är för breda för ramen, skulle vilja byta ner mig till 38mm. Någon som sitter på 38or och vill byta upp? Pga hur tajt det är i ramen är däcken knappt använda. Finns i centrala Sthlm!

Skänkes i Göteborg:
- 26 tums framhjul och bakhjul. Framhjulet i fungerande skick, bakhjulet måste justeras för att funka. Man behöver inte ta båda om man vill slippa bakhjulet!

- Sadelstolpe 27.2 mm

Har massor av fräscha raka styren som man kan få med sig också! 25,4 mm infästning. Ca 580 mm är de flesta.

Bilagor

• 72A8E411-D423-440D-9B9E-2F131727D28E.jpeg
    72A8E411-D423-440D-9B9E-2F131727D28E.jpeg
    401.1 KB · Besök: 63
  • BB464ED8-6EA9-43D5-89E2-AF76B4073EAF.jpeg
    BB464ED8-6EA9-43D5-89E2-AF76B4073EAF.jpeg
    546.2 KB · Besök: 46
  • C854A1A9-C83F-404C-BF97-0CBF86201CB8.jpeg
    C854A1A9-C83F-404C-BF97-0CBF86201CB8.jpeg
    528.3 KB · Besök: 51
  • 53486001-FEE9-4246-B78A-3693EE4C2372.jpeg
    53486001-FEE9-4246-B78A-3693EE4C2372.jpeg
    697.9 KB · Besök: 45
  • A1A5C26B-73A0-451E-9E2C-550232026544.jpeg
    A1A5C26B-73A0-451E-9E2C-550232026544.jpeg
    483.5 KB · Besök: 51
Sökes i Göteborg!

En chans uppenbarade sig att få klar min sons cykel idag, dock saknar den skodon till hjulen.

2 st slang och däck 26” sökes, gärna någon semislick variant likt Maxxis Hookworm, Maxxis DTH eller Billy Bonkers!
Något hyfsat lättrullat allround däck för varierande underlag?
Öppen för förslag, hojta till med vad ni har.
Bytesdelar, swish och kul vin finns förhandla kring.
Hörs!

Sökes i Göteborg!

En chans uppenbarade sig att få klar min sons cykel idag, dock saknar den skodon till hjulen.

2 st slang och däck 26” sökes, gärna någon semislick variant likt Maxxis Hookworm, Maxxis DTH eller Billy Bonkers!
Något hyfsat lättrullat allround däck för varierande underlag?
Öppen för förslag, hojta till med vad ni har.
Bytesdelar, swish och kul vin finns förhandla kring.
Hörs!
Det kan hända har här ett par Maxxis Highroller (?) i någorlunda skick. Behöver ju dock skickas i så fall; dyker det inte upp något annat kan jag kika åt dig.

PS/OffT: Restrap-väskan fungerar för övrigt fint, tycker jag. Stabil; kvalitetskänlsa; lättmonterad. Den enda invändningen jag har är nog egentligen att spännsnörena (?) undertill med fördel hade kunnat vara längre eller elastiska.

SÖKES och KÖPES! Sram GX 10x medium cage + Sram GX10 växelreglage. Gärna komplett med vajer. Min X9 medium cage har gjort sitt.

Bilagor

• 49DDD01E-ACB4-434B-83AF-9014D4F8A041.jpeg
    49DDD01E-ACB4-434B-83AF-9014D4F8A041.jpeg
    39.3 KB · Besök: 44
  • F2AD490E-91A1-495C-99C4-9E4C092B893D.jpeg
    F2AD490E-91A1-495C-99C4-9E4C092B893D.jpeg
    38.9 KB · Besök: 41
80% in i montaget av grabbens nya cykel upptäcker jag att jag saknar en IS till 160mm PM adapter för framgaffel. Pinsamt…

Exempel:
Shimano SM-MA-F160P/S2

Är det någon vänlig själ som kan ha en sån i en låda och kan avvara den? Helst i Malmö/Lund, men frakt kan vara aktuellt.

Jag kan erbjuda utbyte i annan adapter (har en del olika) eller annat från bra-att-ha lådan (har en hög). Eller en peng om det är rimligt.

80% in i montaget av grabbens nya cykel upptäcker jag att jag saknar en IS till 160mm PM adapter för framgaffel. Pinsamt…

Exempel:
Shimano SM-MA-F160P/S2

Är det någon vänlig själ som kan ha en sån i en låda och kan avvara den? Helst i Malmö/Lund, men frakt kan vara aktuellt.

Jag kan erbjuda utbyte i annan adapter (har en del olika) eller annat från bra-att-ha lådan (har en hög). Eller en peng om det är rimligt.
Tror jag har en ligger här hemma i Perstorp

Hej hå!

Söker 28” bakhjul med 7 växlar (Shimano). Stockholms området. Vin eller annan happvaluta erbjuds ?

Exempel:
Shimano SM-MA-F160P/S2

Jag har ingen adapter, men väl en undran kring hur pass hemma du är på att skapa reda i adapter-djungeln? Jag vet att jag behöver en adapter för att sy ihop stål-grus-hojen - men vilken adapter som skall till saknar jag all kunskap om...

Jag har ingen adapter, men väl en undran kring hur pass hemma du är på att skapa reda i adapter-djungeln? Jag vet att jag behöver en adapter för att sy ihop stål-grus-hojen - men vilken adapter som skall till saknar jag all kunskap om...
Först och främst, så behöver man veta om det är post mount (PM) eller international standard (IS)

Sättet man ser det på är oftast om det är "öglor" för skruven eller om dom är bultade rätt in i ramen så att säga. Då den varianten som har bultar inåt i ramen och inga öglor då är post mount.

Sen behöver man veta vad du ska ha för skiva. Alla tillverkare kör dessutom inte standard mått. Shimano t.ex kör 203mm på sina vrålare, medan avid kör 200mm t.ex. dom flesta har dock 140, 160 å 180mm skivor.

Tillbaka
Topp