Länspumpar är inte så svårt, men automatiska switchar som styr pumpen är ett meck. Eller så är det bara jag som kör sönder switcharna, hög fart i sjö, lätt båt. Jag tänker lägga en klick silikon under "flappen/armen" som är det som flyter och startar länspumpen när den nått en viss vinkel. En klick silikon under den längst ut, borde hjälpa, dämpar smällarna. Jag tror min switchar spricker och sen blir det kortis.
En fin headsup om bra AGM batteri, jag köpte ett AGM, samma som sitter i abrams stridsvagnar, trasiga switchar, som gått till kortis och drar batteriet helt tomt, kortis i switchen alltså, pumpen är kvar i serie och snurrar en 10 timmar typ och tömmer batteriet helt. Det har hänt två gånger på det batteriet. Jag köpte det 2015, det lever fortfarande.
Ett tips när batteriet är rejält låga i spänning, då hittar inte laddaren något batteri, och laddar inte alls. Inte min ctek i alla fall. Koppla in ett litet batteri parallellt, då ser laddaren ett batteri, börjar ladda, det lilla batteriet kan tas bort efter ett par timmar. Jag har ett portabelt ekolod för resor, och den har ett mcbatteri, det är precis lagom.
Nu börjar batteriet bli lite visset verkar det som, Men 10 år, två gånger draget helt ner i botten, jag klagar inte.
Jag har ett nytt väntande AGM batteri som nog åker i strax.