Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Så det är Jennys egna lag som hon grundat?
Okej det visste jag inte alls. Trodde hon var anställd fick sin lön och arbetsgivaravgift betald därifrån och material från team/sponsorer.

Jag hänger inte med. Är det en fråga eller ett retoriskt grepp? Oavsett vem som grundat det så får hon säkerligen lön och betalar skatt och avgifter enligt gällande lag

Jenny Rissveds
Hur ägarstrukturen ser ut har jag ingen aning om, Men hon startade eget för att slippa press och krav från stora sponsorer/ägare och vara helt fri att göra det som kändes bäst för henne. Teamnamnet kommer från barnkonventionen artikel 31.

Artikel 31​

♥︎ Du ska ha tid att leka och vila. Det är viktigt för att du ska må bra.
Vet inte heller hur ägarstrukturen ser ut. Men Team 31 är Princess sports events AB, omsätter knappt 5 Mkr, betalar inte ut någon lön. Men kan ge mig den på att de blir fakturerade av Jenny Rissveds AB som omsätter 2 Mkr. Betalar inte heller ut lön men däremot aktieutdelning, men ganska blygsamma 200 Tkr förra året.

Men tycker inte att vi behöver gräva mer än så. Idrottare är sällan anställda utan driver egna bolag. Speciellt fett har de inte.

Jenny Rissveds
Ja. De ska vara anställda. Ur UCIs regelverk

Art. 1
This agreement establishes the standards governing the working conditions of riders employed by a
team registered or intending to register with the International Cycling Union (known by the French
acronym UCI) as a UCI WorldTeam or a UCI ProTeam under Chapter XV or XVI of Part II of the UCI
Cycling Regulations.
It shall be binding for each team in its capacity as employer, in the person of its paying agent
(hereinafter referred to as the team), and each rider employed by the team (hereinafter referred to
as the rider).

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Det finns en minilön och en miniersättning definierad. För damerna t.ex. "The UCI increased minimum salaries for Women's WorldTeams in 2023 to €32,102 (employed) / €52,647 (self-employed) in 2023." (från https://www.cyclingnews.com/news/sa...cerns-from-the-cyclists-alliance-2023-survey/ )
Och här har vi ju båda alternativen employed och self-employed. Då är det ju ganska tydligt att de inte till 100% är anställda utan kan lika gärna driva egen firma likt J.R.

Jenny Rissveds
1720170717252.png

Jenny Rissveds
Jenny ligger på 4:e plats som det ser ut nu. Hon verkar ha åldern emot sig, finns mycket yngre tjejer som kör som verkar vara hungrigare? direktsänt eurosport…

Bilagor

• IMG_3996.jpeg
    IMG_3996.jpeg
    1.4 MB · Besök: 55
Jenny Rissveds
Vet nån om det kommer gå att se Jennys race på OS den 28:e om man har Discovery+ Sport & Max abonnemang men inte sportpaketet på Max?

Går jag in på Max & kollar i kommande sportsändningar så kan jag välja "lägg till i min lista" på MTB racet den 28:e men kollar jag nån annan kommande icke OS relaterad sportsändning så står det "skaffa sportpaket"

Jenny Rissveds
Vet nån om det kommer gå att se Jennys race på OS den 28:e om man har Discovery+ Sport & Max abonnemang men inte sportpaketet på Max?

Går jag in på Max & kollar i kommande sportsändningar så kan jag välja "lägg till i min lista" på MTB racet den 28:e men kollar jag nån annan kommande icke OS relaterad sportsändning så står det "skaffa sportpaket"
I nödfall går det ju med en fulstream...

Jenny Rissveds

Har du Max grundabonnemang så ska du kunna se all OS.
Det hinner säkert ändra sig...

Tillbaka
Topp