[OT] Visa din 3D-print
Platta i stål som ersättning för glasbädden på skrivaren. Fästs med magnet.
Plasten fäster bra i värme, och släpper direkt när den blir kall. Om man flexar plattan lite släpper den ännu enklare.
/A
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag skickar ett PM. ?
Med dagens barnsäkra batteriförpackningar behöver man något att ta med sig färdiguppbrutna batterier.
Cr2032 pack är jag intresserad av om det är möjligt ?
![]()
CR2025 and CR2032 Coin Battery Case by Thirtybird
Thing includes a case for holding 10 CR2025 button cell batteries and a case for holding 10 CR2032 button cell batteries.Download the base and the lid for each one and print the base and corresponding lid. Finish the piece by combining the two halves and inserting a single piece (or two short...www.thingiverse.com
Army green ? (addnorth)Snygg färg!
Vad är det för någon?
(Får inte köpa fler färger. Har en hel låda full med rullar, men använder bara svart och vitt)
Lite hårt att landa på PLA , och frågan är om det blir snyggare?Ingen som printat eller testat ngn form av aerodynamisk vindbrusskydd att fästa på hjälmbanden vid örat?
Skapa små grupper, diskutera och prototypa fram en lösning. Jag står på kö för att testa!
Katthårsvarianten är ju inte så tuff liksom :): https://www.morespeedlesspower.com/2022/04/homemade-cat-ear-wind-noise-reduction.html

Mina i PLA har gått hur många timmar som helst, och har knappt spår av användning.Ska till Järvsö imorgon men upptäckte att min nya fjäder glappade. Är större ID än gamla fjädern. Så OCD närverna krävde detta skulle åtgärdas omgående!
34min från jag satte mig i fusion tills distanser var installerade på cykeln. Går fort när man har prylar.
Tror dessa kommer överleva hyggligt. Borde klara en dag i Järvsö iallafall. Bara utdraget i PLA men borde kanske göra nya i ABS eller beställa riktiga distanser. Är en 0.2mm kjol runt bara så de inte ska ramla ner. Är bara kraft i x-y led och PLA klarar kompression ganska bra.
se Lördag eftermiddag hur det blev!
Visa bilaga 703005
Visa bilaga 703006Visa bilaga 703007
Någon som gillar att snickra och 3d Print?
Den här visar vart snittet landar på Höger sida om skenan till sågen.
Någon som skulle vilja printa ett par stycken?
Visa bilaga 700590
Kul. Tänkte att de måste gå att trä på utan ta ur hardware. Men märkte att ID på RS är så stor att fjädern går över hardware :p. Så går absolut att ha solida. Kanske fixar det i helgen. Så länge jag kan köra hoj imorgon så duger det ;)Mina i PLA har gått hur många timmar som helst, och har knappt spår av användning.
Men dom är slutna och inte C-formade.
Ja precis, "räcker" med att jag lossar dämparen från cykeln för att montera.Kul. Tänkte att de måste gå att trä på utan ta ur hardware. Men märkte att ID på RS är så stor att fjädern går över hardware :p. Så går absolut att ha solida. Kanske fixar det i helgen. Så länge jag kan köra hoj imorgon så duger det ;)
Det är tydligen helt omöjligt att få tag på BOA-reservdelar som sitter fastsydda i skon. Tur man kan 3D-printa själv!
Även för en som är insatt är den avancerad :) Men det man ska tänka på är att alla mått måste inte vara exakta utan bara en del.För en som inte är insatt i hur man ritar på datorn, verkar helt omöjligt komplicerat att göra den delen i datorn?
Svåra är att mäta upp dimensionerna och inte modellera upp den.För en som inte är insatt i hur man ritar på datorn, verkar helt omöjligt komplicerat att göra den delen i datorn?
Lite så är det. Gjorde kanske 3-4 versioner av tänderna som ska hålla emot när man drar åt spännet, innan jag printade hela :)Svåra är att mäta upp dimensionerna och inte modellera upp den.

Tjusiga!! Fick du de att sitta bra?
De sitter bra. Han tillverkar och säljer dessa över hela världen. Han är känd och duktig :)Tjusiga!! Fick du de att sitta bra?
Jag satt idag och ritade upp, men slutade då jag inte visste måtten och kunde inte mäta!
Är de för bockstyre och vill du dela fil? ?
www.zttlprint.com
Är det sådana här du tänker på, https://www.amazon.se/gänginsats-in...=1720515029&sprefix=insatsgäng,aps,86&sr=8-7?Är det någon som vet vad denna typ av gängor kallas?
Lite elegantare än att limma fast muttrar
![]()
ZTTLPRINT
🚀 Performance parts for your robotic lawnmower ⚙️ 📈More power. 🎯 More precision. 🌱 Your perfect lawn. For all well-known brands such as Mammotion, Segway, Husqvarna, AL-KO, solo by AL-KO, Dreame, Hookii, RoboUP, Ecovacs, Sunseeker, Belrobotics and Ambrogiowww.zttlprint.com
Exakt!
Är det någon som vet vad denna typ av gängor kallas?
Lite elegantare än att limma fast muttrar
![]()
ZTTLPRINT
🚀 Performance parts for your robotic lawnmower ⚙️ 📈More power. 🎯 More precision. 🌱 Your perfect lawn. For all well-known brands such as Mammotion, Segway, Husqvarna, AL-KO, solo by AL-KO, Dreame, Hookii, RoboUP, Ecovacs, Sunseeker, Belrobotics and Ambrogiowww.zttlprint.com
Denna typen ska man absolut inte använda. Den är till för formpressning av plast.
Köpte du dom han länkade har du köpt helt fel. Dom passar sig inte att värmas in. Du vill ha denna typen https://amzn.eu/d/0aKc5MQ0
Har kört denna variant på 3d prints i både pla och petg. Funkar fint så länge man inte belastar väldigt mycket.Denna typen ska man absolut inte använda. Den är till för formpressning av plast.
Värmas in? Jag har tänk att pressa, ev limma..Köpte du dom han länkade har du köpt helt fel. Dom passar sig inte att värmas in. Du vill ha denna typen https://amzn.eu/d/0aKc5MQ0
Precis den klarat ingen belastning. Rätt sak på rätt plats :)Har kört denna variant på 3d prints i både pla och petg. Funkar fint så länge man inte belastar väldigt mycket.
Det är inte yttre gängor. Det är spår för att den inte ska snurra eller dras ut från den 3d printade delen. Man värmer in den med en lödkolv. Så länge kolven går in i insatsen behöver man inte ha någon special spets. Har använd en vanlig spetsig top på min lödkolv i snart 5år. Köpte precis en spets för just insatser.Värmas in? Jag har tänk att pressa, ev limma..
Till modellen du länkar, printar man yttre gängor då?
Ingen belastning är en överdrift. Mina höll för att klämma fast spöhållare i relingen på båten.Precis den klarat ingen belastning. Rätt sak på rätt plats :)
Jag använder inte hudkräm när jag ska smörja min kedja även om den kanske skulle fungera som nödlösning ??
Coolt.Det är inte yttre gängor. Det är spår för att den inte ska snurra eller dras ut från den 3d printade delen. Man värmer in den med en lödkolv. Så länge kolven går in i insatsen behöver man inte ha någon special spets. Har använd en vanlig spetsig top på min lödkolv i snart 5år. Köpte precis en spets för just insatser.
Att tänka på är att hålen måste vara anpassade för storleken på just den specifika insatsen annars sitter den inte bra.
Här hittar du en europeisk sida som säljer det du söker men alla mått du behöver.
Här har du en liten demo video.
då antar jag att gängorna sitter på undersidan med plast över. Jag har hållit på i nästan 10år med 3d och även ägt företag inom det. Den typen du har använt är inte starka alls om du drar i insatsen från det hållet den sätts in.Ingen belastning är en överdrift. Mina höll för att klämma fast spöhållare i relingen på båten.
Busenkelt. Jag brukar värma ner dom och press den sista halva millimetern med något plant som inte leder igenom värmen direkt. Då får man dom plant med printen och alltid raka.Coolt.
Lite overkill för just nu, men bra att veta för framtiden.
Hur pass lätt/svårt är det att pressa dom rakt?
Vill man göra det enkelt är det en bambulab a1 som gäller. A1 mini kostade bara 2200:- för några dagar sedan. Där har du allt, push play and go. Men det är ju mindre än a1.Om man nu ändå pratar prylar.
Uppgraderingshjärnan börjar härja om ny printer..
Har en Ender 3 V2, som rullat på i snart 4 år.
Pillat extremt lite med den.
Jag sitter upp vid datorn och ritar, den står i ett skåp i källaren och smälter plast, den relationen är jag nöjd med.
Nu börjar den dock bli sliten, och det finns en del upgraderingar jag saknar, tex Autolevel, direct drive och stabilare eller dubbla z-axis.
Har konstaterat att Ender 3 V3 Se finns för rätt lite pengar, och hade jag inte haft en printer alls så vore den given.
Men trots sina funktioner lär den vara så mycket lågbudet det går, så skulle inte helt kännas som en "uppgradering".
Finns det några liknande men aningen mer high-end maskiner?
Storleken på 220x220 passar mig bra och är nog en förutsättning för att få plats
Den är ju söt och så, men nu söker jag en till hemmet, inte husbilen :pVill man göra det enkelt är det en bambulab a1 som gäller. A1 mini kostade bara 2200:- för några dagar sedan. Där har du allt, push play and go. Men det är ju mindre än a1.
Äger själv en x1c från bambulab och det är jätte enkel att använda. Föredrar mina Voron skrivare men den funkar alltid.
Vad är det för fel på a1? Den är 256x255x256. Jag nämner både a1 och a1 mini.Den är ju söt och så, men nu söker jag en till hemmet, inte husbilen :p
Den behöver inte vara "enkel" eller hur man nu beskriver det, men inte kräva eviga reparationer osv.
Gillar att inte använda printern på nån månad, få ett infall, och en timme senare har man en färdig del.