Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jobbar du i Sydeuropa eller? Varje år får man ju förklara att de inte kan lägga möten i juli för då har vi i norr semester. Sedan har de semester i typ augusti / början av september, så det blir inga möten på 2,5 månad ?Idag firar jag att det är bara 3 veckor kvar tills semestern börjar.
När börjar din?
Ehm... Om ca 47 veckor.Idag firar jag att det är bara 3 veckor kvar tills semestern börjar.
När börjar din?
Du borde ha ett allvarligt samtal med din chef...Vet inte Om några år kanske. 2015 var senaste gången.
This.Vet inte Om några år kanske. 2015 var senaste gången.
Skulle kunna vara egen företagare. Blir en kul diskussion med chefen då.Du borde ha ett allvarligt samtal med din chef...
Aningen har du en "originell" arbetsgivare eller så tänjer du lite på definitionen av termen semester.Den började för ungefär tre år sedan ?
Efter 50+ år i arbetslivet är det semester och inget annat. Betald är den också.Aningen har du en "originell" arbetsgivare eller så tänjer du lite på definitionen av termen semester.
Och uppfyllandes semesterlagen fullt ut?Efter 50+ år i arbetslivet är det semester och inget annat. Betald är den också.
Sista dagen av denna semesterperioden är i morgon. 6 veckor till semester 2.0. Sen 8 veckor till nästa och sista delen innan jul ?. Sen utnyttjar jag att 75% av kollegorna har 1-2 veckor ledigt till och kommer flexa frikostigt ?Idag firar jag att det är bara 3 veckor kvar tills semestern börjar.
När börjar din?
Instämmer i den gissningen. Och det jag skrev om att tänja på definitionen av semester lite var precis med tanke på det.Om jag får gissa så menar @Pfaff pension när det skrivs semester.
Men jag har väl fel som vanligt ?
Så gott som ?Och uppfyllandes semesterlagen fullt ut?
Efter 50+ år i arbetslivet är det semester och inget annat. Betald är den också.
Då tycker jag nog att det faller inom kategorin "originell" arbetsgivare. Att vara anställd och under tre år inte jobba en dag tror jag väldigt få arbetsgivare går med på så antingen har du en sådan ovanlig arbetsgivare eller så är det något annat upplägg där du tekniskt inte pensionerat dig men samtidigt inte jobbar.Så gott som ?
Ja, men man måste ju ha lite kring jul och nyår också. 4 veckor är för kort, så det blir 5 på sommaren, sedan kan man ta sista veckan kring jul/nyår.Hur gör ni med semestern? Delar upp den med några veckor här och där, eller hela klabbet på en gång?
Jag föredrar det senare, 5 veckor på raken.
VD på egen firma. Enkelt upplägg.Då tycker jag nog att det faller inom kategorin "originell" arbetsgivare. Att vara anställd och under tre år inte jobba en dag tror jag väldigt få arbetsgivare går med på så antingen har du en sådan ovanlig arbetsgivare eller så är det något annat upplägg där du tekniskt inte pensionerat dig men samtidigt inte jobbar.
Låter som en firma som det inte händer så mkt i om VD inte jobbat på tre år. Hur som helst en i mina ögon rätt ovanlig situation.VD på egen firma. Enkelt upplägg.
Låter som direktpension som nu tas ut som lön. Sannolikt ett toppenupplägg?VD på egen firma. Enkelt upplägg.
Jag delar upp.Hur gör ni med semestern? Delar upp den med några veckor här och där, eller hela klabbet på en gång?
Jag föredrar det senare, 5 veckor på raken.
Räcker det inte med en vinterjacka? ?Jag delar upp.
I år blir det 1,5 + 2 veckor, några dagar kring jul och sen 1 + 1 vinterjackor.
? Alltså det där med autocorrect. Vi blir mindre och mindre vänner..Räcker det inte med en vinterjacka? ?
Autocorrect är djävulens påfund.? Alltså det där med autocorrect. Vi blir mindre och mindre vänner..