nionde vinsten i rad för Emil Johansson

Helt klart en värdig vinnare men som ovan talare sagt: Andra åk och glädjeyttringar var roligare.

Som tex han som hoppade över hela sista…saken…

Kul att vi har en åkare i världstoppen men jag vet inte om detta riktigt är min grej. Det blir lite som VM i sprattelgubbe typ. Det kanske är coolare att se det i verkligheten.

Har man varit hos Dome i Gävle och bara hoppat i foampiten så kan man garanterat uppskatta det här. Då förstår man hur omöjligt det är det dom gör.

Grymt! Såg ut att vara en riktigt intressant bana, ska bli kul att se hur de hanterar den.

Hade dock önskat att resultatet inte spoilades i trådtiteln, har ju inte hunnit se tävlingen själv än...

Kul att vi har en åkare i världstoppen men jag vet inte om detta riktigt är min grej. Det blir lite som VM i sprattelgubbe typ. Det kanske är coolare att se det i verkligheten.
Sverige har fler åkare i världstoppen... Max Fredriksson kom ju 6a, och för att inte tala om Alma Wiggbergs silver! Men det ger ju inte rubriker i stor-media tyvärr... ?‍♀️ Och jo, det är ju jätte kul att kolla på ?

:unsure: jag tänkte precis att banan såg osedvanligt tråkig ut, långa transportsträckor gjorde det lite händelsefattigt.
Såg lite intervjuer med tävlande igår och det var väl bara två raka hopp, resten var hips och satelliten, etc. Såg ut som att de fick tänka lite. Emil å andra sidan sa väl typ "de ä bar å åk" ?

Det var Lemoine. Gillade hans stora rena trick. Jag hänger inte med när Emil gör sina grejer.
Uppskattade verkligen Lemoines åk. Vilken entertainer. Riktigt kul att det gav utdelning.
Utvecklingen inom sporten blir ju tvunget alltmer mot komplicerad akrobatik. Slopestyle på skidor går ju mer mot s.k. "aireals".

Men jag uppskattar verkligen Slopestyle mtb. Kul att se kamratskapen och alla sjuuuka trick. Vilken kontroll de har på sina cyklar.
Jobbigt att se alla vurpor bara. Stora insatser för åkarna.
och var det inte väldigt många punkor den här tävlingen?

Ännu mer imponerande när man förstår att han bröt ett ben i handen och opererades för 4v sedan och satte sig på cykeln för första gången ett par dagar innan tävlingen!

Grymt! Såg ut att vara en riktigt intressant bana, ska bli kul att se hur de hanterar den.

Hade dock önskat att resultatet inte spoilades i trådtiteln, har ju inte hunnit se tävlingen själv än...
Just vinnaren var väl ändå det minst intressanta.
Emil deltog, ergo, Emil vann.

Jag kan berätta hur nästa slopestyle tävling slutar också men vill inte bli osams så jag håller tyst.?

Killen är en maskin på en cykel.

Rogatkins rotationer och energi är alltid upplyftande, där är det även lite sport i att gissa om han lyckas avsluta rotationen innan banan tar slut eller inte. ?

Uppskattade verkligen Lemoines åk. Vilken entertainer. Riktigt kul att det gav utdelning.
Utvecklingen inom sporten blir ju tvunget alltmer mot komplicerad akrobatik. Slopestyle på skidor går ju mer mot s.k. "aireals".

Men jag uppskattar verkligen Slopestyle mtb. Kul att se kamratskapen och alla sjuuuka trick. Vilken kontroll de har på sina cyklar.
Jobbigt att se alla vurpor bara. Stora insatser för åkarna.
och var det inte väldigt många punkor den här tävlingen?
Det var väl ngn som gjorde en "Lemoines" för ett antal år sedan men som bailade och bröt båda fötterna/anklarna eller nå't? Absolut stora insatser för åkarna.

Än värre är det ju i RB Rampage där hälften av åkarna verkar ha klippkort på IVA.

Vinst 9 klar (RB district). Och på ett förbannat skönt sätt. Delade sista rundan med 2an för att nr 3 krascha ut. Det är cleant

Edit: Delade med 3an ska det vara

Senast ändrad:
Och där bröts streaken, ruggig krash det där.... Hoppas han klarade sig utan stora skador. Och mästerskapstiteln har han väl redan in the bag, med en ny chans på trippel crownen i rotorua.

Jädra osis. Åket var ju super fram till sista sekunden.
Såg tävlingen i repris igår. Jobbigt att se vurpan. Hade väl inte kunnat gått värre. Fastande med foten i hjulet, slår runt och slår i bakhuvudet.

Hur är det med honom?

Annars var det en väldigt spännande och underhållande tävling. Alltid kul att se åkarnas pepp av varandra, andra idrotter borde inspireras av det.

Grattis Max F till medaljen!

Senast ändrad:
Ok, en gammal tråd. Nu är det tydligen 13st segrar för Emil Johansson (störste svenske cyklisten genom tiderna i min bok ?)

Men

Vilken tävling i går! Så många bra åk och åkare.
Mina favoriter (förutom SWE-åkarna?) som jag tycker inte fick utdelning igår, men som bjöd på åk, uppvisning och spänning.

Tom Isted, speciellt 2:a åket. Otur i sista hoppet
Tim Bringer, otrolig intensitet hela åket. Båda åken.
Paul Coderc, kraschar ofta men inte igår.

???

Jäkla vad kul med två svenska åkare som tog guld. Så extra kul !

Satt uppe till 02 i morse och tittade. 🙂

Fin tävling också, utan en massa haverier.

Vart kollar man slopestyle nuförtiden. Följde under Redbull, men tittar inte tillräckligt för att skaffa något abbonemang... 😢

Visas live och ligger på redbulls kanal på youtube.
Kanske var det du menade. Jag kollade iaf genom att chromecasta via Redbulls app. Jag har inget abonnemag, bara appen.

Däremot funkade inte Crankworks att titta på för mig via vår Samsung smart-tv. Det bara laggde och inget visades.
Men chromecast funkde som tur för slopestyle.
Men andra grejjer på Redbull, kunde jag titta på direkt på Samsung-tv.

Jaja, Emil och Alma visade var skåpet stod !

Kanske var det du menade. Jag kollade iaf genom att chromecasta via Redbulls app. Jag har inget abonnemag, bara appen.

Däremot funkade inte Crankworks att titta på för mig via vår Samsung smart-tv. Det bara laggde och inget visades.
Men chromecast funkde som tur för slopestyle.
Men andra grejjer på Redbull, kunde jag titta på direkt på Samsung-tv.

Jaja, Emil och Alma visade var skåpet stod !

Jag ser inte länge Chromecast knappen i Redbull appen sedan ett halvt år. Jag använder YT och Chromecast.

Tillbaka
Topp