Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Näää det måste bli mera. Kedjan ligger ju på mer än halva klingan så TS måste ju förlänga kedjan med minst 60% av en länk! Annars går det åt helvete.?Visa bilaga 717500
?Kedjan ligger dock på mindre än halva klingan när den är på största drevet bak, som är 51t, och det är på största drevet där förlängningen behöv.
PS: och vad är en länk på kedjan? Här används "en länk" för vad jag skulle kalla för två länkar.
Jag hävdar min oskuld och hänvisar till de andra sjuttioelva trådar i exakt samma fråga.Glömde att lägga till ? i mitt svar.
Men du har inget svar på min länk-fråga?
Man kan ju montera en 'half link'... är det en länk?Tittade nu på Wikipedia på artikel "rullkedja" (utan källhänvisningar, så helt opålitlig). Och, som jag förväntade, består en rullkedja, som på några andra språk jag känner till, av innerlänkar och ytterlänkar. Man kan bara ändra med en innerlänk plus ytterlänk, men det är alltså två länkar.
Man kan ju montera en 'half link'... är det en länk?
Nej, en half link är en hel länk. Iaf. enligt definitionen i https://happyride.se/forum/threads/34t-till-36t-byta-kedja.3701833/post-4516659En half-link är en hel länk med halva storlek av en vanlig länk, så kanske en förkortning av "half-sized link".