[Artikel] Första titt Merida One-forty 6000

Redaktionen

Medlem
FRE01201-2000x1333.jpg

Under vår cykeltestarhelg i våras cyklade vi på ett gäng stigcyklar, det var inga regelrätta tester utan mer rundor som motsvarade det som andra besökare hann med under helgen, en första glimt av vad cyklarna har att erbjuda. Mer än att sparka på däc

Läs hela artikeln:

Ni skriver hyfsat men video är inte er starka sida, rätt amatörmässigt. Håll er till bilder och text, det kan ni. Fast ni är väl amatörer när det gäller video så i så fall är ni ursäktade. orkade tyvärr inte med att se hela videon pga det.

@Magneto, tack för att du ändå tycker att vi skriver och fotar hyfsat!
Om du inte gillade filmen tycker åtminstone jag att du får komma med lite konstruktiv kritik :) Vad är det som du inte gillar och vad är amatörmässigt? Sedan bör du ju börja med att kolla på hela filmen, blir enklare då att ge feedback, åtminstone på helheten. Får vi lite tips så kan vi säkert förbättra oss till nästa gång, för fler filmer kommer det att bli framöver och vi vill utvecklas!

Ni skriver hyfsat men video är inte er starka sida, rätt amatörmässigt. Håll er till bilder och text, det kan ni. Fast ni är väl amatörer när det gäller video så i så fall är ni ursäktade. orkade tyvärr inte med att se hela videon pga det.
De har filmat med kamera uppsatt på stativ med några inzomningar gjorda i efterhand. Vad är problemet? att de inte anställt en filmare?
Kollade denna och occamfilmen och var inga konstigheter med filmningen alls. Något luddigt i hur man upplever en cykel men det är det ofta.
En allmän kommentar från min sida är ju att reach säger lite utan effektiv sadelvinkel i rätt höjd, stack och chainstay mått. En snabb bild där det står på skärmen när ni pratar om geon kanske.
Kudos till Aron för den diplomatiska kabeldragningskommentaren, han gör ju allt på sina cyklar :)

En mick eller fluga till den som blir intervjuad så flyter det bättre.

Men sjukt spännande hoj! Få se om det blir förmånscykel på jobbet framöver :)

@Magneto, tack för att du ändå tycker att vi skriver och fotar hyfsat!
Om du inte gillade filmen tycker åtminstone jag att du får komma med lite konstruktiv kritik :) Vad är det som du inte gillar och vad är amatörmässigt? Sedan bör du ju börja med att kolla på hela filmen, blir enklare då att ge feedback, åtminstone på helheten. Får vi lite tips så kan vi säkert förbättra oss till nästa gång, för fler filmer kommer det att bli framöver och vi vill utvecklas!
Hej Martin här kommer lite tips.
Till exempel, ca 1 minut in i filmen, mycket tvekan i rösten och "öh" ger intryck av att ha inte är riktigt säker på sin sak eller att han inte funderat igenom sina svar innan han får frågan.
1.20 in i filmen när intervjuaren avbryter och slår bort testarens finger, kan undvikas om ni övar innan ni filmar. Var inte oroliga att öva mycket och filma mycket så det blir riktigt bra, vi tittare ser ju bara det färdiga resultatet och inte arbetet ni lagt ner innan.
1.46 intervjuaren upprepar i stort sett samma sak som testaren redan sagt, två gånger.
2 minuter in intervjuaren frågar vem testaren skulle rekommendera cykeln till, testaren tvekar mycket på sitt svar, ger intryck igen att han inte riktigt tänkt igenom sina svar.
Med Aron så blir det lite bättre och vid
6 minuter, Intervjun med Markus från Merida, en professionell person som ger ett förtroende för att han vet vad han pratar om, försök ta efter hans klara svar och inga tvekanden från hans sida ger ett gott intryck.
Snälla ni är en professionell sida som drivs kommersiellt, ni kan bättre så jobba på :)

Eller så är det bra som det är men man är tydligare i vad som är annons och inte. Det som är annons ska kanske produceras av folk avlönade av annonsören? Hur proffsigt det då blir skiter väl vi i?

För att undvika missförstånd så länkar man aldrig till overlordens lilla webshop utan att markera som annons.

Jag ser inga som helst problem med att Happy lägger upp små hemvideos med varierande kvalitet.
Möjligen är jag hjälpt av att jag aldrig kollar rörlig bild på ett forum....det tar väl udden av det lite...eftersom jag inte sett skiten.....

Det enda jag sett är barnens besök på Isabarg. Mycket uppskattat!
Om vi låter den lilla flickan sköta ruljansen framåt så lovar jag inte bara att titta utan även att inte gnälla.

Jag skiter som sagt lite i vilket men länka inte chefens webshop. Det är lite för uppenbart.

Eller så är det bra som det är men man är tydligare i vad som är annons och inte. Det som är annons ska kanske produceras av folk avlönade av annonsören? Hur proffsigt det då blir skiter väl vi i?

För att undvika missförstånd så länkar man aldrig till overlordens lilla webshop utan att markera som annons.
...

Resten av världens cykelmedia har artiklar när nyheter släpps, de får sedan pengar från annonsintäkter för att de som klickar på sidan är intresserade av nyheterna och märkena som annonserar, oftast är det ju bara info från tillverkarna och några bilder men är ju ingen annons för det. Vad är det happyride gör som är annorlunda förutom att de i detta fall var på plats och provade cyklarna och att happyride är väldigt mkt mindre så de kan inte ha samma flöde i artiklar som t.ex. Pinkbike och Vitalmtb.
...
Jag ser inga som helst problem med att Happy lägger upp små hemvideos med varierande kvalitet.
Möjligen är jag hjälpt av att jag aldrig kollar rörlig bild på ett forum....det tar väl udden av det lite...eftersom jag inte sett skiten.....
...
+1
Fortsätt, hellre mer content än enstaka överproducerade filmer.

Tillbaka
Topp