Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu snackar vi fulmek på hög nivå, Kan någon förklara den här? Ska de va hemgjorda tempo pinnar?
Nope bara en en bild. Just det den har tömmar också..."tömmar", långa skruvar som pekar framåt... Tog du fler bilder?
Nu snackar vi fulmek på hög nivå, Kan någon förklara den här? Ska de va hemgjorda tempo pinnar?
De är för trä-ning så klart!Nu snackar vi fulmek på hög nivå, Kan någon förklara den här? Ska de va hemgjorda tempo pinnar?
Försänkt bult sitter ännu bättre än jag hoppades:
Visa bilaga 724488
Nu är delen också målad svart:
Visa bilaga 724489
Vurpar man med den där blir man blind på minst ett öga och har en punkterad lunga. Typ.Nu snackar vi fulmek på hög nivå, Kan någon förklara den här? Ska de va hemgjorda tempo pinnar?
Fantastiskt kedjeskydd också. Tionde dan i fulmek här!Nu snackar vi fulmek på hög nivå, Kan någon förklara den här? Ska de va hemgjorda tempo pinnar?
Helt klart MacGyvers cykel.
Jag såg en tutorial någonstans om hur man bygger och monterar ett extra högre styre till cykel, gjort av PVC-rör. Resultatet såg tveksamt ut, skulle kanske funka tills ett PVC-rör brister med förutsägbara katastrofala resultat.Vurpar man med den där blir man blind på minst ett öga och har en punkterad lunga. Typ.
Hut hittade du den bilden, bo
Bilden är från Tyskland Bremen! Tagen igår.Sitter ett par pinnar på pakethållaren också, tycker det ser ut som någon som är van vid att göra saker av trä. Verkligen mysko anordning, Är bilden från norra Sverige?
Edit. Finns ett par bilder till på:
Emotionell berg och dalbana idag.
Åh neeej:
Visa bilaga 726703
Fem år på universitet lönar sig äntligen.
"JAAAA!"
Visa bilaga 726704
Kommer inte vajern att skära genom buntbandet i nolltid?
Klipp dobbarna i mitten så de går fri från vajern, däcket blir lättare och dessutom lägre rullmotstånd…?????Emotionell berg och dalbana idag.
Åh neeej:
Visa bilaga 726703
Fem år på universitet lönar sig äntligen.
"JAAAA!"
Visa bilaga 726704
Ett par promax bromsar från reservdelslådan var längre än shimanobromsarna. Så nu är det löstKlipp dobbarna i mitten så de går fri från vajern, däcket blir lättare och dessutom lägre rullmotstånd…?????
Fel tråd!Ett par promax bromsar från reservdelslådan var längre än shimanobromsarna. Så nu är det löst?
Det där är fan finmek.Efter att ha läst i annan tråd som jag inte hittar nu, så postar jag här.
Blev tipsad om hur man gör för att byta batteri i axs blips, dom trådlösa.
Värmepistol mjukar upp limmet, sen skära mha mattkniv i mitt fall, längs skåran som går runt yttersidan. Mer än man tror. Sen ligger ett cr1632 batteri inuti. Inte ens lött, bara att byta. Använd helst en limpistol för att få ihop det så kan du göra om manövern igen vid behov. Tog typ 5min.
Men var försiktig så du inte skadar dom små flärparna på kortsidan om du vill klicka fast blipsen i hållare.
Visa bilaga 728786
Det pratas mycket om miljö idag och jag fattar inte hur det kan vara tillåtet att sälja prylar som ska slängas när batteriet tar slut!Efter att ha läst i annan tråd som jag inte hittar nu, så postar jag här.
Värmepistol mjukar upp limmet, sen skära mha mattkniv i mitt fall, längs skåran som går runt yttersidan. Mer än man tror. Sen ligger ett cr1632 batteri inuti. Inte ens lött, bara att byta. Använd helst en limpistol för att få ihop det så kan du göra om manövern igen vid behov. Tog typ 5min.
Men var försiktig så du inte skadar dom små flärparna på kortsidan om du vill klicka fast blipsen i hållare.
Visa bilaga 728786
När jag läste första gången om SRAM AXS blips tyckte jag: vilken dum idé!Det pratas mycket om miljö idag och jag fattar inte hur det kan vara tillåtet att sälja prylar som ska slängas när batteriet tar slut!
Jag fyllde i SRAM kontaktformulär och påtalade miljöaspekten och skrev att sånt får mig att undvika cyklar med sram-komponenter.När jag läste första gången om SRAM AXS blips tyckte jag: vilken dum idé!
Det har kommit EU-regler som förbjuder konsumentprodukter med inbyggda/ej utbytbara batterier. https://environment.ec.europa.eu/ne...and-safe-batteries-enters-force-2023-08-17_enDet pratas mycket om miljö idag och jag fattar inte hur det kan vara tillåtet att sälja prylar som ska slängas när batteriet tar slut!
Men du gjorde ju en snygg insats och strålande att dela så fler ger sig på det!
Jag brukar oxå försöka laga så mycket prylar som möjligt. Alla strider vinner jag inte, men många :-)
J-vla Shimano-ingenjörer med sina dumma beräkningar och säkerheten i åtanke! Men fint fulmek, jag skulle ha gjort samma sak.Visa bilaga 728893
Få saker är så provocerande som Shimanos godtyckliga begränsning av justerbarheten för I-SPEC på de billigare bromsfästena.
Skruvar och tätning på fogar kostar pengar. Det var säkert billigast för SRAM att försegla enheten och utesluta batteribyten istället för all säkerställa att den kan tas isär. Man ville inte hantera garantiärenden med kunder som hade bytt batterier och sedan fick vatten som läckt in i blippen.Jag hade gärna sett 3-4 små skruvar på undersidan för batteribyte, eller sånt vrid grej. Finns ju redan och är testa på väldigt många pulsmätare.
Sånt skulle kräva en helt annan slags strömkälla (en pytteliten ackumulator istället för engångsbatteri). En trådlös laddning skulle kräva en extra krets som inte är gratis.Eller så möjlighet att ladda genom att lägga på en qi platta
Handlar inte om säkerhet, bara produktsegmentering. Mindre gods och längre öppning ju dyrare broms du köper.J-vla Shimano-ingenjörer med sina dumma beräkningar och säkerheten i åtanke!
Visa bilaga 728893
Få saker är så provocerande som Shimanos godtyckliga begränsning av justerbarheten för I-SPEC på de billigare bromsfästena.
Enklare SRAM-bromsar har väl inte matchmaker?Hos Sram finns inte såna segmenteringar.
Enklare SRAM-bromsar har väl inte matchmaker?
Här kommer den riktiga fulmecks biten..Efter att ha läst i annan tråd som jag inte hittar nu, så postar jag här.
Visa bilaga 728786
"glykolbaserad" — menar du liksom Royal Blood? Vet inte riktigt vad LHM+ är, men Specialolja för Citroëns broms låter som någonting avsedd för Magura och inte för Shimano.glykolbaserad konventionell bromsvätska respektive oljebaserad,
"glykolbaserad" — menar du liksom Royal Blood? Vet inte riktigt vad LHM+ är, men Specialolja för Citroëns broms låter som någonting avsedd för Magura och inte för Shimano.
I vilket fall använde jag en separat spruta för Shimanos olja. Det enda delen som vidrörts av både typer vätskorna var avloppsröret, och det har jag blåst igenom med vatten och sprit utan problem.
glykolbaserat == DOT, uppfattat, tack. Gäller inte i mitt fall, jag har inga hydrauliska SRAM bromsar.ja det var bara ett tips på vägen att hålla isär kits för glykolbaserat (som dot3, 4, och 5.1) från oljebaserat.
Ja, i principen skulle det funka, därför funderade jag ett tag att köra med Royal Blood i Shimanobromsar.royal blood är oljebaserat avsett för magura. det kunde du använt på dina shimanobromsar. du kan lika gärna använda lhm+