Berk
Aktiv medlem
Stål!
Sadelstagen borde väl vara för att få till lite flex i bakändan. Kanske ska det förstärka känslan av stål.
Jag tror inte att det ger någon märkbar effekt, framförallt inte med såna breda däck.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sadelstagen borde väl vara för att få till lite flex i bakändan. Kanske ska det förstärka känslan av stål.
Prinsessan på ärten kanske.Jag tror inte att det ger någon märkbar effekt, framförallt inte med såna breda däck.
Sadelstagen är Kkanske för att få plats med bakbromsoket? Har inte skivbromsar själv så har inte kollat så noga men det ser lite trångt ut att få plats med oket utan böj tycker jag.Snygg! Lite annorlunda design med de där knixarna på det övre ramröret och sadelstagen. Finns det några funktionella fördelar med det konceptet?
Messersmitt heter det!Sadelstagen borde väl vara för att få till lite flex i bakändan? Kanske ska det förstärka känslan av stål?
Edit. bytte punkterna mot frågetecken så jag slipper känna att jag ska stå till svars från nån besserwisser...
Messerschmitt!!Messersmitt heter det!
Nå, du har alldeles rätt, disajnen används på många engelska cyklar.
Messerschmidt!Messerschmitt!!![]()
Den där är ju inte ett dugg märklig. Snygg och praktisk är bättre ord
Den där är ju inte ett dugg märklig. Snygg och praktisk är bättre ord
Allt för att hålla tjyven borta
Jag är långt ifrån någon expert, men vill du inte göra egna hål i ramen får du nog sätta dit en klämma typ den här.Det här verkar vara en aktiv tråd så jag slänger ut en fråga kring neo-vintage uppgradering. Jag har den här Crescent 316 Fashion line från -86. Jag har läst att för att installera brifters så använder man "cable stops" som man skruvar fast där friktionsväxelreglagen satt på ramen. Som ni ser här är de borttagna sedan tidigare och jag utgår från att det var varianten som spändes fast (typ clamp-on). Hur kan man istället göra om man inte har några skruvfästen att sätta cable stops i?Visa bilaga 732346
Ja såklart, att köpa vintage reglage med klämma och sen köpa vanliga cable-stops måste vara smartast och billigast. Åtminstone om de kostar 42 pund som i Arvidos länk.. Tack för tips! Finns säkert i Yardsale-tråden om jag inte har några själv liggandes.Japp, som @Arvido säger, du måste ha sådana stopp. Köp ett par billiga ramreglage med klämma på eBay eller leta upp dem på ett cykelkök. Eller fråga i Yardsale-tråden.
Hur i helvete kan man låsa en sådan fin cykel med ett lås som går att klippa upp med en nagelsax på 30 sekunder?En salt kis sedd i nordvästra Skåne i dag:
Visa bilaga 728374
Det spelades utan tvekan bättre boll på Gunnar Nordahls tid.
Jag läste fel på "krullstyre"Stålpendlarn har fått lite kärlek och nya komponenter på Årsta Cykel och Natur. Nu när jag vant mig med krullstyre är det riktigt behagligt att pendla med.
Visa bilaga 732452
Jag läste fel på "krullstyre"
Man läser kanske vad man vill läsa.
Visa bilaga 732729
Är det dumt att kapa canti-fästena?
Pendelcykel som blev lite för fin för att lämnas utomhus
Najs uppsättning med verktyg!Visa bilaga 732723
Under uppbyggnad.
Ursäkta röran - jag bygger om.Najs uppsättning med verktyg!
Det finns två sorters cykelmeckar: de som håller på att bygga om, och de som talar sanning.Ursäkta röran - jag bygger om.
Jag tillhör den senare kategorin. Faktiskt.Det finns två sorters cykelmeckar: de som håller på att bygga om, och de som talar sanning.
Jag skulle lämna fästena. Kan vara bra att skruva något annat i. Det blir ju ändå inte snyggt när man tar bort dem såvida man inte lackar om ramen.Visa bilaga 732729
Pendelcykel som blev lite för fin för att lämnas utomhus
Insexnycklarna hänger snett!Jag tillhör den senare kategorin. Faktiskt.
(Notera den smått autistiska ordningen på verktygstavlan. Så brukar det vara överallt.)
Gör det enda hedervärda!Insexnycklarna hänger snett!![]()
+1Jag skulle lämna fästena. Kan vara bra att skruva något annat i. Det blir ju ändå inte snyggt när man tar bort dem såvida man inte lackar om ramen.
Släng skiten!Gör det enda hedervärda!
Du får nog jämna huset med marken, alternativt täcka in det med en betongsarkofag.Släng skiten!
Mm, rätt. Går inte att leva med det.Du får nog jämna huset med marken, alternativt täcka in det med en betongsarkofag.
Kör du på sarkofagspåret så behövs nog beväpnade vakter som motar bort nyfikna. Vi vill ju inte att barn tar sig in och råkar se ohyggligheterna du har i källaren.Mm, rätt. Går inte att leva med det.
Förslår nog inte, källaren är i betong och det är tveksamt om värmeutvecklingen räcker för att smälta verktygen. Sarkofaglösningen blir dyr, vilket du påpekar. Vakter o.s.v.Kör du på sarkofagspåret så behövs nog beväpnade vakter som motar bort nyfikna. Vi vill ju inte att barn tar sig in och råkar se ohyggligheterna du har i källaren.
Kanske enklast att bara bränna ner allt.
Varför dumt fram? Jag tönkte det skulle vaea fint stt få korgen närmre styrröretFram, ja. Bak kan du kapa dom. Kap då också fula bron mellan stagerna.