Leatt enduro 2.0/3.0

ambientzz

Aktiv medlem
Leatt enduro 2.0/3.0
Är det någon som har en sådan hjälm och har en känsla för hur de är i storlekarna? Min skalle är 59 cm och hamnar således precis i ytterläget för M och början på L.

Leatt enduro 2.0/3.0
Jag har en 3.0 och är mycket nöjd, utan att ha kraschtestat hårt. Jag har 58 på alla hjälmar jag haft och har ett smalt huvud så hjälmar glappar ofta i sidled men inte denna. Också ett plus med ” öronlapparna”. Både i halvscary terräng med tung hjälmlampa.

Leatt enduro 2.0/3.0
Du borde prova. Olika huvud och olika hjälmar har olika formar. Man kan inte bara går på omkrets. Eller så kan man om man vet formen av sin huvudet och av hjälmen.

Leatt enduro 2.0/3.0
Du borde prova. Olika huvud och olika hjälmar har olika formar. Man kan inte bara går på omkrets. Eller så kan man om man vet formen av sin huvudet och av hjälmen.
Jo så är det ju. Men i praktiken är ju sånt väldigt svårt. Det man kan få lite hum om är om storlekarna är små eller stora iaf. Men är det nån som har en sådan hjälm i Östergötland så testar jag mer än gärna.

Leatt enduro 2.0/3.0
Jo så är det ju. Men i praktiken är ju sånt väldigt svårt. Det man kan få lite hum om är om storlekarna är små eller stora iaf. Men är det nån som har en sådan hjälm i Östergötland så testar jag mer än gärna.

Ja, om man har ett genomsnittligt format huvudet är det kanske enkelt. För mig med oval huvudet är det mer problematiskt.

Tillbaka
Topp