Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som 10 på bilden.Är du säker på att det är 10 invändiga fasningar och inte 12? Jag har använt Biltemas kassettavdragare för att byta SRAM bromsskivor. https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelservice/cykelverktyg/kassettavdragare-2000023874
Tyckte också det men det var svårt att se. Isåfall finns det minst tre olika varianter. Jag skiftade mellan två olika, den ena hade invändiga fasningar och den andra utvändiga.Ser ut som 10 på bilden.
Bra med standarder. Ju fler desto bättre! :-)Ja 10 st invändiga splines. Biltemas på länken är även för liten, ytterdiameter 23,3 medan min mäter uppåt 27,3. mm. Har kassetthylsa till Shimano/Sram och en annan till Campagnolo, ingen funkar
Sen är det ju inget som hindrar en vettig producent att använda en "normal" låsring till ett par Rt10 skivor. Enligt internet är verktyget jag länkade till enda verktyget med 10 hack. Ser också att enve har en egen låsring som reservdel med 10 invändiga hack OCH externa vilket inte är fallet här.Rt10 lossas definitivt med biltema kassethylsa....om de inte ändrat nyligensen
Min har dock annan diameter, 27,3 mm.Rt10 lossas definitivt med biltema kassethylsa....om de int
Det stämmer visserligen att jag testat på rt10 som satt på cykel ny men kan tror inte white satt på nåt annatSen är det ju inget som hindrar en vettig producent att använda en "normal" låsring till ett par Rt10 skivor. Enligt internet är verktyget jag länkade till enda verktyget med 10 hack. Ser också att enve har en egen låsring som reservdel med 10 invändiga hack OCH externa vilket inte är fallet här.
Ser ut som typisk shimano text på låsringen på TS bild.
Då vetefanMin har dock annan diameter, 27,3 mm.
Inklistrat från sökning:
The internal spline diameter of the Shimano SM-RT10 lock ring tool is 35.5 mm, which aligns with the standard internal spline size for Center Lock systems
Problemet löst. Nr 1 är besök hos Specsavers, nr 2 byta ut trasiga lysrör i garaget. Den hade även utvändiga skåror, även om de var ganska odjupa och "mjuka" syntes det tydligt i dagsljus. Så BB verktyget funkade fint. De 10 invändiga splinesen får vara kvar som gäckande stoffSen är det ju inget som hindrar en vettig producent att använda en "normal" låsring till ett par Rt10 skivor. Enligt internet är verktyget jag länkade till enda verktyget med 10 hack. Ser också att enve har en egen låsring som reservdel med 10 invändiga hack OCH externa vilket inte är fallet här.
Ser ut som typisk shimano text på låsringen på TS bild.