Centerlock invändigt 27mm Enve

Michael M

Medlem
Skulle byta bromsskivor på mina oanvända Enve AG25 men kassetthylsan är för liten! Bromsskivorna är Sram, låsringen har 10 invändiga fasningar. Verkar svårt att hitta rätt hylsa!

Bilagor

• IMG_6512.webp
    IMG_6512.webp
    398 KB · Besök: 102
Ja 10 st invändiga splines. Biltemas på länken är även för liten, ytterdiameter 23,3 medan min mäter uppåt 27,3. mm. Har kassetthylsa till Shimano/Sram och en annan till Campagnolo, ingen funkar

Rt10 lossas definitivt med biltema kassethylsa....om de inte ändrat nyligensen
Sen är det ju inget som hindrar en vettig producent att använda en "normal" låsring till ett par Rt10 skivor. Enligt internet är verktyget jag länkade till enda verktyget med 10 hack. Ser också att enve har en egen låsring som reservdel med 10 invändiga hack OCH externa vilket inte är fallet här.

Ser ut som typisk shimano text på låsringen på TS bild.

Sen är det ju inget som hindrar en vettig producent att använda en "normal" låsring till ett par Rt10 skivor. Enligt internet är verktyget jag länkade till enda verktyget med 10 hack. Ser också att enve har en egen låsring som reservdel med 10 invändiga hack OCH externa vilket inte är fallet här.

Det stämmer visserligen att jag testat på rt10 som satt på cykel ny men kan tror inte white satt på nåt annat

Problemet löst. Nr 1 är besök hos Specsavers, nr 2 byta ut trasiga lysrör i garaget. Den hade även utvändiga skåror, även om de var ganska odjupa och "mjuka" syntes det tydligt i dagsljus. Så BB verktyget funkade fint. De 10 invändiga splinesen får vara kvar som gäckande stoff

Tillbaka
Topp