[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Upprättelse efter alla år av misär. (y) Återstår att se om de kan hålla i detta... sedan är det visst så att denna genuina grekiska skeppsredare spenderat en hel del pengar men inte så mycket som man kan tro i jämförelse med övriga topp 10 lag.

1737364852192.webp

1737364914702.webp

1737365140610.webp

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Kan de inte ta sig en egen färg, utan måste sno det enastående Liverpools?
Har dålig koll på just historiken med det röda men Forest verkar åtminstone grundats 27 år tidigare än Liverpool. (y)

Edit: Lite googling, en något udda historia 😅
"1886 hjälpte Forest till att bilda Arsenal FC. Den förre Nottingham Forest-spelaren Fred Beardsley skrev till sin gamla klubb för att be om hjälp. Nottingham Forest skickade då en uppsättning röda tröjor och en boll."

[ot] Fjollboll...

Why is Nottingham Forest called ‘The Reds’ or ‘The Garibaldis’?​

From the beginning, Forest dressed in ‘Garibaldi red’ shirts. This was named after the leader of the Italian freedom fighters known as the redshirts, who were universally popular in England at the time.

Enligt denna källa.

[ot] Fjollboll...
Det får vi hoppas. Det var säkert på R's initiativ som M började röra om och sparka en massa folk.

Nu försöker han låtsas att han är helt oskyldig. Vilket svin !
Ja, hybrisen verkar ha slagit till stenhårt. Det enda han verkar satsa på är tunga roller inom UEFA/FIFA för sin personliga karriär och då med förbundet som plattform. Den senare kör han tydligen som han vill med något slags öppet förändringsmandat.

Jag hoppas valberedningen vågar visa civilcurage.

[ot] Fjollboll...
Ja, hybrisen verkar ha slagit till stenhårt. Det enda han verkar satsa på är tunga roller inom UEFA/FIFA för sin personliga karriär och då med förbundet som plattform. Den senare kör han tydligen som han vill med något slags öppet förändringsmandat.

Jag hoppas valberedningen vågar visa civilcurage.
De har väl redan vaskat fram en utmanare? Så det är väl upp till de som röstar på stämman nu.
(nja, ser ut som valberedningen ska ge en rekommendation också…)

[ot] Fjollboll...
Upprättelse efter alla år av misär. (y) Återstår att se om de kan hålla i detta... sedan är det visst så att denna genuina grekiska skeppsredare spenderat en hel del pengar men inte så mycket som man kan tro i jämförelse med övriga topp 10 lag.

Visa bilaga 748618

Visa bilaga 748619

Visa bilaga 748620
Kan inte se hur mycket något lag spenderat på spelare, bara hur mycket de nu är värda.
Noterar att Liverpool har minsta truppen. Många spelare är från egna leden, så där har det nog inte spenderats så mycket. Får se hur klubben ersätter Trent, Cody och Mo som ryktas bort.

[ot] Fjollboll...
Kan inte se hur mycket något lag spenderat på spelare, bara hur mycket de nu är värda.
Noterar att Liverpool har minsta truppen. Många spelare är från egna leden, så där har det nog inte spenderats så mycket. Får se hur klubben ersätter Trent, Cody och Mo som ryktas bort.
Yes, Liverpool kan få svårt att hålla den här stilen nästa säsong. 🙂 😇

Ja, jag får googla fram någon annan lista, skulle vara intressant att se. Möjligen är det så att Forest spenderat mer än vad jag tidigare fattat.

[ot] Fjollboll...
Yes, Liverpool kan få svårt att hålla den här stilen nästa säsong. 🙂 😇

Ja, jag får googla fram någon annan lista, skulle vara intressant att se. Möjligen är det så att Forest spenderat mer än vad jag tidigare fattat.
Ja, det beror lite på hur framgångsrik akademi lagen har. Lite som Malmö som plockar upp spelare efter spelare från juniorleden.

[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
Förhoppningsvis avskyr den nya chefen VAR annars är han väl körd per automatik också. 😅

Sveriges fotbollsfans föredrar tydligen 1800-tals stuket. För mig att AIKs black army varit allra mest kritiska till VAR.

Tillbaka
Topp