Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Jumbo jim verkar bara finnas i 559, min har 584. Hos Schwalbe verkar det vara Johnny Watts då.

Men jag ska vänta lite innan jag byter 😄
Du kan ju förkovra dig i den här tråden under helgen :-)

Visa din Fatbike
Allt beror ju på vad man väger också ?

ja väger 85 kilo och kör på 0,4 bar både bak o fram typ hela tiden med slang och kör ganska hårt , har inte fått genomslag en enda gång , kanske har haft tur med

Men tycker det känns underbart ,

Men blir slanglöst längre fram och grövre mönster på däck

Har jumbo Jim nu , jätte bra däck , men ja vill ha mycket mer mönster som sagt

Visa din Fatbike

ja väger 85 kilo och kör på 0,4 bar både bak o fram typ hela tiden med slang och kör ganska hårt , har inte fått genomslag en enda gång , kanske har haft tur med

45nrth Dillinger's har riktigt bra grepp och mönster imho (enda jag inte gillar med dem är priset)

Visa din Fatbike

Då ska du ju ha Al Mighty, med eller utan dubb...

Visa din Fatbike
20250219_144626.webp

20250219_145930.webp

20250219_150855.webp

Lätt kylslagen tur. Solen värmde men där jag cyklade var det inte mycket sol. Nattkylan låg kvar och mitt optimistiska klädval straffade sig. Hann bli lite fuktig i början (uppför) och den fukten höll i sig och jag blev inte varmare på platten. Eller utför.
Dock var det fint ändå. Mötte bara en skoter och spåren var så hårda att man inte hade behövt en fatbike. :)

Visa din Fatbike
I Umeå har vi haft 2 veckor med grymt bra fatbikeförhållanden, men kommande vecka ser inte lovande ut.

Han dock med en sista tur idag på förmiddagen och efter ca 3 h kände man hur skoterlederna började mjukna redan.

Bilagor

• IMG_8921.webp
    IMG_8921.webp
    238.5 KB · Besök: 64
  • 1230249.webp
    1230249.webp
    225.2 KB · Besök: 62
Visa din Fatbike
vad är det för bredd på fälgarna? ska nog köpa nextie antingen 95 el 105 mm till min ;)

Visa din Fatbike
Hej allihopa , är det någon mer än jag som använder fatbiken året runt ? Ja fick knappt någon snö här på Tjörn , men den har varit så rolig ändå i den leriga och blöta skogen och bland bergen som aldrig torkar upp förens nu , ska skaffa en dropper till den längre fram och då lär det bli ännu roligare .

Visst min Xc hardtail är lättare att trampa med , men man får vara mer precis när
Man cyklar mdd
Den , men med fatbiken vågar ja cykla vartsomhelst nästan och bara bröta
igenom och skapa nya stigar haha

Visa din Fatbike
Hej allihopa , är det någon mer än jag som använder fatbiken året runt ? Ja fick knappt någon snö här på Tjörn , men den har varit så rolig ändå i den leriga och blöta skogen och bland bergen som aldrig torkar upp förens nu , ska skaffa en dropper till den längre fram och då lär det bli ännu roligare .

Visst min Xc hardtail är lättare att trampa med , men man får vara mer precis när
Man cyklar mdd

Jag gör, då det är den enda cykeln jag har, och inga direkta klagomål heller förutom att asfalt bör man undvika...

Visa din Fatbike

Man cyklar mdd
Har en 29" FS men det är sällan jag använder den, fatbike hela året, även om det senare tid blivit sporadiskt med turer på vintern. :/

Visa din Fatbike
Jag gör, då det är den enda cykeln jag har, och inga direkta klagomål heller förutom att asfalt bör man undvika...

Okej grymt , ja tycker fatbiken funkar överallt och till allt , det enda är att det går lite långsammare , men ja cyklar mycket själv så spelar ingen roll då

Har tagit den några gånger med andra som har snabba xc cyklar , och ja har hållit samma tempo , men varit helt förstörd efteråt 😂

Har en xc cykel med
, men använder den bara i kanon väder och när det är hyfsat torrt

Visa din Fatbike
Okej grymt , ja tycker fatbiken funkar överallt och till allt , det enda är att det går lite långsammare , men ja cyklar mycket själv så spelar ingen roll då

Har tagit den några gånger med andra som har snabba xc cyklar , och ja har hållit samma tempo , men varit helt förstörd efteråt 😂

Har en xc cykel med
, men använder den bara i kanon väder och när det är hyfsat torrt

För mig så är fatbikens största styrka dess förmåga att ta sig fram på olika underlag, vilket gör den perfekt för äventyrscykling/bikepacking.
Visst, man kan komma upp i hastighet om man trampar på utav bara h-e, men då missar man ju allt det roliga ;)

Visa din Fatbike
För mig så är fatbikens största styrka dess förmåga att ta sig fram på olika underlag, vilket gör den perfekt för äventyrscykling/bikepacking.
Visst, man kan komma upp i hastighet om man trampar på utav bara h-e, men då missar man ju allt det roliga ;)
Ja håller helt med 😊👍 just därför ja cyklar med , för att ha kul och komma ut och se allt som ett spännande äventyr 👌

Tillbaka
Topp