Catan79
Medlem
Vilken trainer passar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ledsen men detta var grekiska för mig som ny på dettaDu behöver veta om det 142mm eller 148mm och dubbelkolla att adapter följer med.
130 - 148 utom 141 funkar på kickr direktdrivna.
Nya threw skewer borde fungera men undrar om ramen påverkas annorlunda?
Sen finns det ramar som inte passar och kickr har designat om adapter för att passa når nytt som jag inge minns vad
Tack för svar! Men de trainers där man plockar av hjulet kostar så mycket. Så då är frågan vad jag kan köpa för billigare modell. Har du nån konkret produkt?Du har en så kallad ”thru-axle” (kan vara bra att veta i framtiden någon gång) och verkar ha en modern cykel. Då kan du köpa vilken trainer som helst. Någon får rätta mig om jag har fel. Det blir mest problem med trainer om du skulle ha en retrocykel i stål, eftersom dom var smalare där bak förr.
Det brukar följa med axlar osv med trainern som du sätter i istället för den som är på cykeln nu. Så skruva loss den där skruven, dra ut axeln, ta loss hjulet och sätt sedan cykeln på trainern och tryck in + skruva fast axeln som följer med trainern. Klart!
bikable.se
Tack för svar!142 eller 148mm handlar väl om det är en mountainbike eller racer/gravel som du har? De har olika bredd på baknavet.
Du måste sedan kolla att trainern klarar detta typ av nav.
Finns många enkla trainers att köpa för nästan inga pengar alls, t ex här (inte min annons):
![]()
Säljes: Trainer: Tacx Flow (T1901)
Trainer: Tacx Flow i-Magic T1901. Säljs inklusive hastighets- och kadenssensor. Skick: gott begagnat skick.happyride.se
Ser ut som det finns genomgående axlar till 142mm att köpa till, men jag lovar inte att denna passar utan man måste kolla upp det ordentligt innan köp:
![]()
Tacx 12x142 mm E-Thru axle för cykeltrainer
Tacx 12x142 mm E-Thru axle för cykeltrainer Upplev en smidig träningsupplevelse med Tacx 12x142 mm E-Thru axle för cykeltrainer. Denna axelbikable.se
Jag har en trainer av den här gamla typen, kräver ju mycket pannben för att köra på en sådan. Tror egentligen en smart trainer är värt pengarna om man avser att köra mer än någon enstaka gång. Kör oftast på gymmets spinningcyklar nu om jag cyklar inomhus.
På en gravel är det väl med största sannolikhet 12x142mm.Tack för svar!
Jag har en gravel.
Ska kolla länkarna och se hur jag gör.