Giro d'Italia 2025

Giro d'Italia 2025
Starkt orka. Såg färdig ut när var 20 km kvar.. Men alla var för trötta i den jagande gruppen. Jakten kom aldrig igång igen efter VwA var färdig.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Ciccone ute ur Girot :confused: . Kanske inte så överraskande, hade ju uppenbart rejäla problem efter kraschen. Men ibland gör det ju väldigt ont ett tag utan vara något allvarligt. Trist.

Giro d'Italia 2025
Smålurig etapp idag. Det är ju en tuff stigning Monte Grappa, men lite långt från mål med nio mil kvar efter. Så nog inte troligast det har något avgörande för GC-fajten. Andrakategoristigningen på 16 km med några mil kvar kan ju också ställa till en del. Kan nog bli en kul etapp.

1748165383438.webp

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Smålurig etapp idag. Det är ju en tuff stigning Monte Grappa, men lite långt från mål med nio mil kvar efter. Så nog inte troligast det har något avgörande för GC-fajten. Andra kategoristigningen på 16 km med några mil kvar kan ju också ställa till en del. Kan nog bli en kul etapp.

Visa bilaga 770985
Nästan tre mil kvar till mål gör att jag undrar om GC-åkarna bryr sig och, som du säger, ett par mil från det att de kommer ner efter Monte Grappa till dess att den backen börjar gör det riskabelt att försöka ngt på Monte Grappa såvida man inte kan lyckas med att få iväg ett par åkstarka hjälpryttare som kan vänta in och dra de två milen i högt tempo.

Känns som det skulle kunna vara en etapp för en bra bergscyklist men som tappat mycket tid och inte är något hot i totalen och som går med i en utbrytning.

Giro d'Italia 2025
Ja håller med. Det pratades om Romain Bardet. Tror tyvärr han får det svårt. Har ju inte sett direkt vass ut när varit i utbrytning, blivit frånåkt av betydligt mindre starka klättrare i mindre stigningar. Men vore kul att se honom göra något en sista gång

Giro d'Italia 2025
Inga hämningar av Carapaz. Så härligt att se när cyklister vågar och får försöka göra skillnad. Alla vill bli av med någon annan

Giro d'Italia 2025
Alltså rackarns kul etapp och finfina vägar.
Sitter och njuter lite extra av att jag är där om en dryg månad, och även om varken ben, bmi eller ålder medför att jag sprätter uppför dom stora bergen så känner jag mig nöjd med planerade rundor uppför på den där asfalten.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2025
Blir intressant att se hur det blir med UAE-killarna idag. Håller del Toro eller kommer Ayuoso att ta in/gå förbi?

Ska Roglic ha någon chans att vinna girot lär han börja visa rejält stegrande form.

Giro d'Italia 2025
Är det någon mer än mig som får reklamavbrott i dagens ström på max? Inte Eurosport-strömmen utan den med Carlton och Brian som inte sänds på Eurosport. Den har varit reklamfri tidigare. 🫤

Tillbaka
Topp