Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Detfinns ingen ny modell från samma tillverkare som liknar den du hade och gillade?
Kan gå i god för Northwave som har rätt bred passform. Finns på XXL om du vill prova ut modeller också och inte svindyrt.
Valde du Bont för att du har breda fötter är det väl egentligen primärt Bont eller Lake du har att välja på.
Jag nöter på på mina Lake i läder och de blir bara skönare och skönare med åren. Inte super tight passform i hälen så inget för tävlingscyklisten men det är gamla modeller jag har och det finns olika läster att välja på.
Numera är dock skorna i Clarino istället för äkta läder, troligtvis tightare passform och lite svalare men man får inte den här goa formningen efter foten.
Men Lake har varit absolut snällast mot mina fötter. Hade absolut letat efter något med dubbel Boa så man enkelt kan släppa på trycket oberoende på övre / nedre delen av foten.
Det finns även skor med snörning med argumentet att man.bättre kan anpassa trycket runt foten, menar i praktiken händer det regelbundet att jag finjusterar trycket under en längre tur och att då behöva kliva av varje gång känns inte som en höjdare.
Det bara råkade bli Bont när jag var inne och testade i en butik (REA såklart). Tror inte jag har exceptionellt breda fötter, men köpte ett par beg Giro VR90 och de var för smala.Valde du Bont för att du har breda fötter är det väl egentligen primärt Bont eller Lake du har att välja på.