@C-dale av någon anledning verkar du ibland baka in dina svar i citatet så det går inte att citera dina inlägg. Men som svar på det du skrev så har jag försökt köra ”bed in”-processen så bra jag kunde när jag satte dit nya belägg. Har dock aldrig beddat in själva skivorna/beläggen från när cykeln var ny men får göra det vid skivbytet.
Skivorna är definitivt warpade på något sätt. Väldigt nyligen har en mekaniker riktat rätt oken och centrerat skivan vid en hel bromsservice. Då försvann skrapljudet helt en stund. Efter våtkörning blev det extremt skrapljud, som sen försvann till 90% efter en tvätt. Men jag ser nu hur skivan är lite lätt sne när den roterar och jag kollar mellan beläggen. Det är som att skivan vid ett tillfälle lutar sig mot beläggen, så där är den definitivt sne. Ingen idé att hålla på och försöka böja den tänker jag. Då bryter jag säkert sönder något eller förvärrar det.
Beläggen är hyfsat nya så skivbyte får det bli så småningom. Just nu står jag ut med ljudet och vibrationerna, det är inte så värst störigt längre efter tvätten.