Tour de France 2025

Tour de France 2025
Och någon fanboy till någon cyklist skulle inte kunna dela ut 1 min tidstillägg lite hejsvejs och då påverka utfallet för hela touren? Dessutom måste det väl fångas på film för att kunna dela ut böter? Om ingen ser den klibbiga flaskan är det lite som ett träd som faller i skogen när ingen är där..
Nej, det är klart att det som inte kommissarierna ser kan de inte bestraffa, men det gäller ju allting. Dock inte säker på att det krävs något filmbevis.

Sen förstår jag inte vad du menar med att en fanboy skulle dela ut tidstillägg. Det är kommissarierna som gör det. Och man får väl ändå utgå från att de inte är några fanboys utan opartiska.

Tour de France 2025
Deras resterande karriärer innan någon ny kommer som eventuellt kan utmana de två. Sen tycker jag man får ta den spänning man får även om touren är avgjord, för min del tycker jag det är underhållande att se de två köra hårt mot varandra och utkämpa sina dueller.
Har jag sagt något annat?

Hindrar dock på inget sätt att jag tycker det är mer underhållande om jag upplever att det finns en rejäl osäkerhet kring vem som ska vinna loppet totalt.

Edit: F.ö. påverkar det inte min prognos kring framtida dueller om Pogi skulle göra en repris på Hautacam idag (vilket jag inte tror kommer att ske).

Tour de France 2025
Det var inte en helt gentlemannamässig attack. Gall viftade efter vatten och Roglic gjorde sig av med vatten precis när de ryckte. Jag undrar om Jorgenson ursprungligen gick med för att polisa dem, medan Pog / Vinge stannade för att inte vara osportsliga gentemot Gall och Roglic?
Kanske. Nu när "de" låtit nästa grupp komma ikapp, case in point Visma låtit en grupp med flera UAE-domestiques i komma ikapp, så undrar jag om inte Vingen var så trött att han inte trodde sig kunna köra bort Pogi i backen.

Tour de France 2025
Äh, dags för lite jinkxning:

Prognos: Visma-hjälpryttarna drar "halvhårt" upp tills det brantar till efter Courchevel, Vingegaard attackerar men Pogi hänger lätt med och spurtar ifrån med 200 meter kvar.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Visma sjabblade bort den här etappen nå’t fantastiskt. Först bränner de i stort sett hela laget uppför Madelaine, sen så sticker Joergensen från sin kapten i en attack och möjliggör att UAEs hjälpryttare kan komma i kapp. Ridå.

Tour de France 2025
Visma sjabblade bort den här etappen nå’t fantastiskt. Först bränner de i stort sett hela laget uppför Madelaine, sen så sticker Joergensen från sin kapten i en attack och möjliggör att UAEs hjälpryttare kan komma i kapp. Ridå.

Om Vingegaard skulle ha nån riktig nytta av Jorgenson var det som satellit på de flackare partierna i sista slakmotan, förutsatt att Vingegaard hade attackerat o fått lucka innan dess då. Tyckte dom gjorde rätt som skickade iväg honom, han hade inte kunnat göra så mycket i Vingegaards grupp ändå. Om inte Vingegaard kunnat köra ifrån UAEs hjälpryttare i en backe så hade han definitivt inte kunnat köra ifrån Pogacar.

Tour de France 2025
En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?

Om han är mindre offensiv, vad skulle anledningen kunna vara?
  1. Inte riktigt lika bra form
  2. De andra (ffa Vingegaard) är lite bättre
  3. Äldre och mindre risktagande
  4. Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
  5. Något annat

Tour de France 2025
Theuns sist i mål idag. Klarade maxtiden med knappt två minuter.

1753384088331.webp

Tour de France 2025
En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?

Om han är mindre offensiv, vad skulle anledningen kunna vara?
  1. Inte riktigt lika bra form
  2. De andra (ffa Vingegaard) är lite bättre
  3. Äldre och mindre risktagande
  4. Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
  5. Något annat
Jag gissar på 3an, äldre o klokare?

Tillbaka
Topp