Tour de France 2025

Tour de France 2025
En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?

Om han är mindre offensiv, vad skulle anledningen kunna vara?
  1. Inte riktigt lika bra form
  2. De andra (ffa Vingegaard) är lite bättre
  3. Äldre och mindre risktagande
  4. Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
  5. Något annat

Tror 1 och 3. Inte sämre form generellt men dagsformen kändes lite sviktande där nån dag, speciellt Ventoux. Han körde ju inte dåligt på något vis men att inte gå för etappen med 3km kvar och utbrytarna klart inom räckhåll, när han haft draghjälp hela backen, indikerade att något inte var helt på topp. Det är ju annars en lågrisk-move sett med hans mått och gc-försprånget han hade.

Tour de France 2025
En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?

4. Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
  5. Något annat
Tror han är lite tveksam om sitt crew. Vet var han har sin kick och behöver inte göra mer för att hela tiden klå sina konkurrenter.

Tour de France 2025

5. Något annat
Håller med att han verkat mer taktisk och inte bara kört på impuls. Tror på alla utom ettan. Något annat kan vara att han är så säker på sin överlägsenhet i sin förmåga att han kan ta det lugnt och därmed inte behöver vara lika offensiv.

Tour de France 2025
Visma sjabblade bort den här etappen nå’t fantastiskt. Först bränner de i stort sett hela laget uppför Madelaine, sen så sticker Joergensen från sin kapten i en attack och möjliggör att UAEs hjälpryttare kan komma i kapp. Ridå.

Inte riktigt enig. Dagens Visma-lab-taktik var bra fram till att de lät Jorgensen vara stagehunter. När det hände så hamnade jag i team Trine.

Tour de France 2025
Inte riktigt enig. Dagens Visma-lab-taktik var bra fram till att de lät Jorgensen vara stagehunter. När det hände så hamnade jag i team Trine.
Läste först fel och fattade ingenting.
1753438914498.webp

Tour de France 2025
Episk tjänst med multiskärmar som de gjorde reklam för i tio sekunder. Vill också ha en kamera som filmar rakt ut åt sidan så man kan se all publik flimra förbi i förstapersonsperspektiv.

Tour de France 2025
Har Shimano neutrala reservcyklar? Har dessa någonsin använts? Vad händer med dom sen, säljs dom? Någon som sett en blå Shimano-cykel i det vilda någon gång?
Senast jag såg en var det Origine-cyklar som var Shimanos blå reservcyklar.
De har använts men inte så speciellt ofta.
Vad som händer med dom efter tävlingar har jag ingen aning om.
Och jag har sett flera blå Shimano reservcyklar på nära håll, de ser helt ok ut.

Före 2020-2021 var det Mavic som hade hand om den neutrala servicen med gula bilar,
gula cyklar och gula motorcyklar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp