Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?
Om han är mindre offensiv, vad skulle anledningen kunna vara?
- Inte riktigt lika bra form
- De andra (ffa Vingegaard) är lite bättre
- Äldre och mindre risktagande
- Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
- Något annat
Tror han är lite tveksam om sitt crew. Vet var han har sin kick och behöver inte göra mer för att hela tiden klå sina konkurrenter.En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?
- Han sparar sig för att vara så fräsch som möjligt efter touren och kunna gå in i en bra träningsperiod utan alltför mycket återhämtning och därmed få en bra avslutning på säsongen med vinst i Vueltan, försvara VM-guldet och ta hem en femte seger på raken i Il Lombardia
- Något annat
Kändes dock som att han i fjol inte bara ville slå dem utan "förinta" dem. Inte samma känsla riktigt i år förutom på Hautacam.Tror han är lite tveksam om sitt crew. Vet var han har sin kick och behöver inte göra mer för att hela tiden klå sina konkurrenter.
www.cyclingweekly.com
Håller med att han verkat mer taktisk och inte bara kört på impuls. Tror på alla utom ettan. Något annat kan vara att han är så säker på sin överlägsenhet i sin förmåga att han kan ta det lugnt och därmed inte behöver vara lika offensiv.En fundering: Känns som Pogi är lite mindre offensiv i år jämfört med i fjol eller minns jag galet?
- Något annat
Visma sjabblade bort den här etappen nå’t fantastiskt. Först bränner de i stort sett hela laget uppför Madelaine, sen så sticker Joergensen från sin kapten i en attack och möjliggör att UAEs hjälpryttare kan komma i kapp. Ridå.
Läste först fel och fattade ingenting.Inte riktigt enig. Dagens Visma-lab-taktik var bra fram till att de lät Jorgensen vara stagehunter. När det hände så hamnade jag i team Trine.
Tyckte de sa att han hade ont i knät (eller knäna)Hängde nån med på vad som hände med Mas igår? Eftersom han klev av. Jag missade det.
Nu hörs han!Tur att den här tråden finns. Riktig ”wtf” när jag slog på Eurosport nu och inte hörde Vacchis stämma.
Är det galna bergsget-sjukan som gör att etappen idag behöver kortas?
Riktigt ledsamtAnders Adamson gör sin sista tour som kommentator.![]()
Kanske JM får en liknande upplevelse.....Cyklade Col de Pre i söndags i EDT. Sista 6km var bland det vidrigaste min 87kg kropp varit med om.
Blev inget. O Vingen väntade för länge.När ska Pogacar köra?
Det kan ju vara så enkelt att även de är trötta och lite omotiverade.Asså Vingegaard för jävelen! Pogacar gör 2 halvslöa attacker som han nyper lätt, han får fan syna korten innan det är 200m kvar. Med facit i hand var Pogacar nog inte vidare vass idag, men om man inte provar honom får man aldrig reda på det.
Kan de inte ha nått vassare än Skoda!? att glida omkring i?Hamnade bakom tävlingsledningsbilen på väg ut från Carcassonne häromdagen (den som Chris Prudhomme sitter i). Låtsades att jag var med i masterstarten.
Visa bilaga 782478
Ska väl vara en Waz då?Kan de inte ha nått vassare än Skoda!? att glida omkring i?
Känns ju ytterst b-aktigt...
Ja, en gammal Lada hade ju varit fräckare om inte annat!Ska väl vara en Waz då?
Ska väl vara en Waz då?
Senast jag såg en var det Origine-cyklar som var Shimanos blå reservcyklar.Har Shimano neutrala reservcyklar? Har dessa någonsin använts? Vad händer med dom sen, säljs dom? Någon som sett en blå Shimano-cykel i det vilda någon gång?