Citerar mig själv och följer upp ett år senare.
Saker kom mellan men igår blev den klar och idag tog jag första turen. Den är ju tänkt att användas för skojs skull på grus- och traktorvägar omkring där jag bor. Det kommer den bli galet bra till. Alla originaldelar finns kvar och sparas om någon nörd i framtiden vill återställa den.
Mavic Dakar sadelstolpe, Brooks Swift, svart Tange Prestige styre (från en Bridgestone MB1 jag hade tidigare), no name styrstam i Cr Mo, Chris King nedre styrlager och original XTR övre. Hjulen är Ryde Sputnik fälgar, XT 737 36 ekrar bak och 36 ekrar Mavic 501 framtill. DT Alpine III ekrar. Ergon GP4 handtag. Pedaler är Shimano PD-EH500 - som är praktiska till det mesta och passar bra i kulör till M900 XTR.
Hjulen är egentligen till ett annat projekt men jag har delar till ett par till likadana - så...
Mer bilder här:
"Barnfind" Found in very nice condition, did some touch up of the frame and cleaned all the XTR M900 parts. I have another project that needed the Tange Struts fork - and instead I used a True Temper OX fork from a Diamond Back Axis. Changed some parts to suit me and the intended purpose...
www.flickr.com