Barncyklar samlingstråd

Barncyklar samlingstråd
Algoritmen jobbar övertid alltså! Man hinner knappt tänka en tanke innan reklamen står och knackar på dörren 😅
Här är nåt. Återigen, jag har inte testat. Det finns massor av säljare av samma sak och det finns också andra märken. Jag har köpt ett antal Goldix vevparti och då har jag fått samma sak oavsett säljare, det är ungefär allt jag vet om att handla från Kina.

Detta är allltså 100mm x 9mm QR med PM och 1 1/8. Ser det ut som...det står inte PM, eller straigt. Olika säljare har olika bra information.

Det du behöver bestämma är alltså vilken höjd som blir bäst. 380,400 eller 430mm. Teoretiskt i kombo med 24 eller 26 hjul - men jag tvivlar

1757751950355.webp

Barncyklar samlingstråd
Här är nåt. Återigen, jag har inte testat. Det finns massor av säljare av samma sak och det finns också andra märken. Jag har köpt ett antal Goldix vevparti och då har jag fått samma sak oavsett säljare, det är ungefär allt jag vet om att handla från Kina.

Detta är allltså 100mm x 9mm QR med PM och 1 1/8. Ser det ut som...det står inte PM, eller straigt. Olika säljare har olika bra information.

Det du behöver bestämma är alltså vilken höjd som blir bäst. 380,400 eller 430mm. Teoretiskt i kombo med 24 eller 26 hjul - men jag tvivlar

Visa bilaga 793176

Stort tack för hjälpen!
Jag ska läsa på lite om toseek gafflarna innan jag beställer.

Det sitter faktiskt ett Goldix vevparti på grabbens riprock och det har fungerat kanon!

Barncyklar samlingstråd
Behöver lite input, funderar på att skaffa nya cyklar inför nästa år till barnen.
Sonen 123 cm sittet idag på en Woom 3, fungerat utmärkt men lär nästa år börja bli liten.
Tänkte köpa en BMC Twostroke AL 20, aningen tung (jämfört med Woom 3) men borde fungera 2 år iallafall.

Dottern är 7, och 137cm, och lär vara en bit över 140 nästa vår. Hon sitter idag på en Islabikes Beinn 20 L (som sonen hade kunnat få om den inte varit lila) som fungerar bra men som kommer vara aningen liten nästa år.
Helst skulle jag köpa någon ram+gaffel i kinakol och sätta ihop. Men 24 tums ramarna kommer alla utan gaffel, och alternativet blir då (stel) 26" gaffel med 24 hjul. Ser ingen poäng med en 24" dämpad gaffel, blir för tungt.
Har någon testat 26 gaffel (stel) på 24 tum?
Fördelen är att jag kan bygga en lättare hoj, men geometrin kanske blir lidande.

Givetvis kan jag köpa en färdig 24" cykel från någon av de beprövade modellerna från typ white, Puky, Academy, Woom, KUbikes (om de levererar till Sverige), ny eller beg. Lite tyngre men troligen vettig geo. Kanske bästa alternativet.

Ett annat alternativ är att låta henne köra 20 tummaren ett år till, och satsa på en xs 27.5 med stel gaffel när hon är 9. Dämpargaffel senare om hon visar intresse för skogsåkning.
Är en något för liten hoj (ett år) något större problem? Generellt sett verkar hon ha svårare med cyklar som är på gränsen till för stora än motsatsen.

Rätt färg är viktigt för dottern, vilket försvårar begagnatköp.

Barncyklar samlingstråd
Behöver lite input, funderar på att skaffa nya cyklar inför nästa år till barnen.
Sonen 123 cm sittet idag på en Woom 3, fungerat utmärkt men lär nästa år börja bli liten.
Tänkte köpa en BMC Twostroke AL 20, aningen tung (jämfört med Woom 3) men borde fungera 2 år iallafall.

Dottern är 7, och 137cm, och lär vara en bit över 140 nästa vår. Hon sitter idag på en Islabikes Beinn 20 L (som sonen hade kunnat få om den inte varit lila) som fungerar bra men som kommer vara aningen liten nästa år.
Helst skulle jag köpa någon ram+gaffel i kinakol och sätta ihop. Men 24 tums ramarna kommer alla utan gaffel, och alternativet blir då (stel) 26" gaffel med 24 hjul. Ser ingen poäng med en 24" dämpad gaffel, blir för tungt.
Fördelen är att jag kan bygga en lättare hoj, men geometrin kanske blir lidande.

Givetvis kan jag köpa en färdig 24" cykel från någon av de beprövade modellerna från typ white, Puky, Academy, Woom, KUbikes (om de levererar till Sverige), ny eller beg. Lite tyngre men troligen vettig geo. Kanske bästa alternativet.

Ett annat alternativ är att låta henne köra 20 tummaren ett år till, och satsa på en xs 27.5 med stel gaffel när hon är 9. Dämpargaffel senare om hon visar intresse för skogsåkning.
Är en något för liten hoj (ett år) något större problem? Generellt sett verkar hon ha svårare med cyklar som är på gränsen till för stora än motsatsen.

Stämmer ovan? Flickan börjar bli stor för 24'' och behöver 26a (eller nån liten 27.5). Pojken ligger mitt i 20'' skulle jag säga.

Barncyklar samlingstråd

Mina barn är ca 128 och 132cm och suttit på 24 tum ett tag speciellt dottern som cyklat på det sen våren ifjol.

det du beskriver låter litet men det kanske funkar. Jag hade gått över tidigare blir stora hopp från 20 till 27.5

Barncyklar samlingstråd
Stämmer ovan? Flickan börjar bli stor för 24'' och behöver 26a (eller nån liten 27.5). Pojken ligger mitt i 20'' skulle jag säga.
Kanske får se om jag kan hitta någon mindre 26 modell till henne, vill helst undvika för stora hopp till lite för stor cykel, men å andra sidan är borde hon haft en 24a redan nu. Vevarmar, stam, och bromshandtag kan jag så klart anpassa.

Hon lärde sig cykla i år, hon var ganska skeptiskt tills lilebror lärde sig, då ville hon också, och nu är det jättekul och ska helst cyklas överallt, hade hon visat intresse tidigare hade jag köpt en 24a i våras.

Förutsatt skivbroms är det några större problem att köra 26 hjul (om det behövs) i en liten 27.5 och sedan sätta dit 27.5 hjul? Har redan skapligt lätta 26 hjul och däck liggande.

Barncyklar samlingstråd
Kanske får se om jag kan hitta någon mindre 26 modell till henne, vill helst undvika för stora hopp till lite för stor cykel, men å andra sidan är borde hon haft en 24a redan nu. Vevarmar, stam, och bromshandtag kan jag så klart anpassa.

Hon lärde sig cykla i år, hon var ganska skeptiskt tills lilebror lärde sig, då ville hon också, och nu är det jättekul och ska helst cyklas överallt, hade hon visat intresse tidigare hade jag köpt en 24a i våras.

Förutsatt skivbroms är det några större problem att köra 26 hjul (om det behövs) i en liten 27.5 och sedan sätta dit 27.5 hjul? Har redan skapligt lätta 26 hjul och däck liggande.
ja, det blir nog klabb.

Börja med att åka till XXL och prova lite cyklar. Ja, 26 kanske kan kännas lite stor men 20'' kan inte vara kul.
24'' funka säkert men kan vara för liten om några månader. Nu har inte alla samma kurva men min dotter växte mer än 1cm i månaden när han var runt den längden.

Barncyklar samlingstråd
Dotterns(131cm) fyrkantsvevlager har skrunkat på Scott RC400 (24"). Cykeln kommer gå i arv till lillasyster i vår (120cm idag) och storasyster får nog en Allebike junior 27.5" i vår.. För att ärva cykelprocessen ska fortlöpa..

Är det värt att byta till Goldix vevparti med 127mm vevar och ett BSA vevlager istället? Idag är det 140mm och 32T.
Eller är det överkurs?
Tänker mig att lillasyster kommer ha cykeln i 3-4 år.
Jag har en till RC400 till tvilling-lillasystern med Goldix 140 vevar. (satt på vid köp). Borde jag byta dessa oxå till 127mm? Tvillingtjejerna är exakt lika stora..

Kontentan är att tvillingar är sjukt oekonomiskt när det kommer till cyklar..

Barncyklar samlingstråd
Dotterns(131cm) fyrkantsvevlager har skrunkat på Scott RC400 (24"). Cykeln kommer gå i arv till lillasyster i vår (120cm idag) och storasyster får nog en Allebike junior 27.5" i vår.. För att ärva cykelprocessen ska fortlöpa..

Är det värt att byta till Goldix vevparti med 127mm vevar och ett BSA vevlager istället? Idag är det 140mm och 32T.
Eller är det överkurs?
Tänker mig att lillasyster kommer ha cykeln i 3-4 år.
Jag har en till RC400 till tvilling-lillasystern med Goldix 140 vevar. (satt på vid köp). Borde jag byta dessa oxå till 127mm? Tvillingtjejerna är exakt lika stora..

Kontentan är att tvillingar är sjukt oekonomiskt när det kommer till cyklar..
140 är normalt på 24'' , det duger nog.
Ska man byta så kolla att det inte blir onödigt bred q faktor.

Längden på vev är ett större bekymmer på allebike

Barncyklar samlingstråd
@JMT Låter ju som sonen växte ur 16" förra året iaf... 123cm är lååångt på en 16"! Låt han ärva 20" av syrran den korta tiden innan han har växt i en 24"... Annars är det väl bara att köpa hans mellancykel på marketplace för en smärre summa begagnad. Scott finns det drösvis av för 2-3 tusen tex. Verkar hålla värdet också!
Woom är nog kanske sämst i världen på storlekstabeller som det verkar, eller så är barnen kortare i andra länder (dom brukar ju hänvisa till ålder, inte längd).

Barncyklar samlingstråd
@JMT Låter ju som sonen växte ur 16" förra året iaf... 123cm är lååångt på en 16"! Låt han ärva 20" av syrran den korta tiden innan han har växt i en 24"... Annars är det väl bara att köpa hans mellancykel på marketplace för en smärre summa begagnad. Scott finns det drösvis av för 2-3 tusen tex. Verkar hålla värdet också!
Woom är nog kanske sämst i världen på storlekstabeller som det verkar, eller så är barnen kortare i andra länder (dom brukar ju hänvisa till ålder, inte längd).

Jag bestämde mig för att dra med dem till xxl nu till helgen, finns inget som passar/faller i smaken så har de tittat ut lite alternativ på bike24/bike discount. Dottern verkar helst vilja ha en x-coady i lila. Lite tung tycker jag men jag gissar att lättare hjul (kan bygga) tar hand om en del av det.

Troligt att det blir en mindre 24a till sonen, och en större 24a/26a till dottern. När hon växt till sig lite lär jag titta på något med en dämpargaffel.

Rätt färg är viktigast för båda, jag ser gärna hydralisk skivbroms då det nog blir en del vintercykling. Är någon del härketung så byter jag ut de delarna.

Barncyklar samlingstråd
140 är normalt på 24'' , det duger nog.
Ska man byta så kolla att det inte blir onödigt bred q faktor.

Längden på vev är ett större bekymmer på allebike
Okej, tack.
Ja vevarna får nog bytas på Allebiken men det är ett senare bekymmer.

Just Q faktorn ser rätt onajs ut på lilla tjejen trots Goldix redan nu men inte mkt att göra åt saken om vevarna ska gå utanför kedjestaget :(

Barncyklar samlingstråd
Okej, tack.
Ja vevarna får nog bytas på Allebiken men det är ett senare bekymmer.

Just Q faktorn ser rätt onajs ut på lilla tjejen trots Goldix redan nu men inte mkt att göra åt saken om vevarna ska gå utanför kedjestaget :(
De vanligaste goldix har 170mm vilket är rätt mycket. Finns andra med 150mm. Tyvärr känner jag inte till så mycket där i mellan om 150 inte räcker.

Barncyklar samlingstråd
Tack för tipsen på skärmar till Scott Roxter 24, SKS Rowdy funkade helt OK trots att de på papperet är lite för smala!

Bonustips - passade på att byta ut gripshiften till triggers. Grabben klart nöjd, dels att slippa den tröga vridväxeln men framförallt de gröna gripsen som han valde själv.. :)
Behövde byta bromsvajrar också men hittade komplett set inkl nya bromshandtag för bra pris, smackade dit dem också.

Köptips för den som vill göra samma byte:
https://www.amazon.se/dp/B07QPGYR36 Trigger
https://www.amazon.se/dp/B08BCJ2LYH Grips
(https://www.amazon.se/dp/B00LNH95LE Bromshandtag)

Bilagor

• PXL_20250928_090830145.PORTRAIT.ORIGINAL.webp
    PXL_20250928_090830145.PORTRAIT.ORIGINAL.webp
    1 MB · Besök: 47
  • PXL_20250928_090843069.PORTRAIT.webp
    PXL_20250928_090843069.PORTRAIT.webp
    164.5 KB · Besök: 48
Barncyklar samlingstråd
Funderar på om jag gjort bort mig… grabben kör en Vpace Max 26, där däcken börjar bli dåliga läcker tubelessvätska genom sidorna på rocket ron däcken. Beställde nya Maxxis minion i 26” men missa att kolla bredden.. dessa är 2,4 kommer det funka? Vill kolla här innan jag river av dom gamla..

Barncyklar samlingstråd
Funderar på om jag gjort bort mig… grabben kör en Vpace Max 26, där däcken börjar bli dåliga läcker tubelessvätska genom sidorna på rocket ron däcken. Beställde nya Maxxis minion i 26” men missa att kolla bredden.. dessa är 2,4 kommer det funka? Vill kolla här innan jag river av dom gamla..

2,3" är bättre. Vpace Max har riktigt smala fälgar och en WT däck får lite för rund profil på dom. Dessutom behöver man lite högre tryck för att undvika att däcket vikar. Från vad jag kan ser på gamla bilder finns det marginal mellan DHR 2,3" och ram på Vpace Max 26, så jag skulle gissa att en DHR 2,4" kommer att passa. Fram berör det på gaffeln. Min sons Vpace hade en Fox Float 32.

Barncyklar samlingstråd
2,3" är bättre. Vpace Max har riktigt smala fälgar och en WT däck får lite för rund profil på dom. Dessutom behöver man lite högre tryck för att undvika att däcket vikar. Från vad jag kan ser på gamla bilder finns det marginal mellan DHR 2,3" och ram på Vpace Max 26, så jag skulle gissa att en DHR 2,4" kommer att passa. Fram berör det på gaffeln. Min sons Vpace hade en Fox Float 32.
Snyggt tack för hjälpen, värt att prova när dom fortfarande är hemma eller bättre att skicka i retur och köpa nya? Dom passar i gaffeln

Barncyklar samlingstråd
blir till att skicka tillbaka har ni förslag på alternativ? Är skeptisk till rocket ron som vi har nu då dom läcker.. vi kör mest stök/blöt stig och utför.

DHR i 2,3" var klart bästa valet när jag tittade för några år sen. Jag tror inte att det finns något bättre nu. Frågan är bara Dual eller MaxxTerra. Själv cyklar jag Dual bak och MaxxTerra fram.

Barncyklar samlingstråd
Tack för tipsen på skärmar till Scott Roxter 24, SKS Rowdy funkade helt OK trots att de på papperet är lite för smala!

Bonustips - passade på att byta ut gripshiften till triggers.

Helt OK är verkligen betyget, jag har helt ofattbart inte behövt justera om den nått trots att cykeln används dagligen och inte särskilt försiktigt.

Triggers ligger på önskelistan så det kanske blir nått i den stilen men jag kan inte låta bli att klurar på att gå hela vägen med ny bakväxel med koppling och större kassett men jag har inte satt mig in i det nått än så jag vet inte, cykelskruvarsäsongen börjar snart här uppe men inte riktigt än 😉

Barncyklar samlingstråd
Ska köpa cykel till sonen i 8-års present. Har skrollat genom tråden och förstår att jag borde skippa framdämpare då han är en väldigt lätt kille och 130cm lång. Cykeln kommer användas främst på grusvägar samt stigcykling.
Har kikat på:

Orbea MX 24 Team Disc

SCOTT Scale 24 rigid Bike

XC 240 Lite 25

Skulle ni rekommendera några av dessa eller annan cykel för den delen.
Tänker mig en budget på 7k.

Barncyklar samlingstråd
Ska köpa cykel till sonen i 8-års present. Har skrollat genom tråden och förstår att jag borde skippa framdämpare då han är en väldigt lätt kille och 130cm lång. Cykeln kommer användas främst på grusvägar samt stigcykling.
Har kikat på:

Orbea MX 24 Team Disc

XC 240 Lite 25

Det enda som sticker ut är att white har ett snäpp bättre växel än scott och orbea verkar ha onödigt långa vevar (152mm). Ser heller inte vad orbea väger.
Jag hade nog tagit white eller scott

Barncyklar samlingstråd
Har kikat på:

Orbea MX 24 Team Disc

XC 240 Lite 25

Vi har en xc260 lite och en orbea mx24 i hushållet. Är killen 130 skulle jag satsat på 26" istället för 24".

Barncyklar samlingstråd
Xc260 lite är lika låg i fronten som tidigare 240 lite. Vevarmarna är onödigt långa, men det är det på de flesta 24" också.

Bilagor

• IMG_20251103_145300.webp
    IMG_20251103_145300.webp
    825.8 KB · Besök: 35
Barncyklar samlingstråd
Sonen på 10 år (H: 143cm, grenmått 68cm) behöver ny cykel och hans pappa behöver råd. Merida Matts J.24+ har funkat utmärkt i snart 3 år, men nu har den definitivt blivit för klen. Jag letar något liknande helstelt och lätt (till priset) med skivbromsar. Dropbar är han nog redo för, men det är inte ett krav.

Har sökt efter gravelramer i 26" med skivbromsar, men hittar enbart MTB eller fälgbromsar. Även här i tråden verkar det nästan uteslutande pratas MTB. Har jag missat något eller finns det ingen marknad för juniorgrus i Sverige? Är han kanske redo att hoppa över 26" till något större?

Ska användas för
- Lite längre utflykter på skånska grus- och landsvägar (20-40km)
- Cykla till aktiviteter i sällskap med mig som garant för att den säkras ordentligt.
- Mycket lätta MTB spår (max 2-3 ggr per år)

Ska inte användas för
- MTB spår där dämpning behövs
- Skola

Jag kan tyvärr inte meka själv så bortsett från evt. uppgradering av pedaler/däck måste den funka out-of-the-box. Smärtgräns runt 10 000 kr.

Barncyklar samlingstråd
Sonen på 10 år (H: 143cm, grenmått 68cm) behöver ny cykel och hans pappa behöver råd. Merida Matts J.24+ har funkat utmärkt i snart 3 år, men nu har den definitivt blivit för klen. Jag letar något liknande helstelt och lätt (till priset) med skivbromsar. Dropbar är han nog redo för, men det är inte ett krav.

Har sökt efter gravelramer i 26" med skivbromsar, men hittar enbart MTB eller fälgbromsar. Även här i tråden verkar det nästan uteslutande pratas MTB. Har jag missat något eller finns det ingen marknad för juniorgrus i Sverige? Är han kanske redo att hoppa över 26" till något större?

Ska användas för
- Cykla till aktiviteter i sällskap med mig som garant för att den säkras ordentligt.

Ska inte användas för
- Skola

Jag kan tyvärr inte meka själv så bortsett från evt. uppgradering av pedaler/däck måste den funka out-of-the-box. Smärtgräns runt 10 000 kr.

Börjar han krypa närmare 145 cm så funkar 27,5 i xs, Den här är med dämpad gaffel så det går kanske bort direkt.

Barncyklar samlingstråd
Tack för tips, @jonte987 och @Jacke89 . White XC 260 är ju rätt billig och duger nog bra ett kortare period tills han är redo för något bättre.

Ang. Onna är jag tveksam till underhållskrävande dämpare när underlaget inte kräver det. Helst hade jag valt något med smalare och lättare däck.

Vad tror ni om den här:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/sv/megamo-jakar-jr-26-essa-u2000-2026-gravelcykel

Har aldrig hört talas om märket förut och vill helst handla i Sverige, men den är ju rätt snygg. Frågan är bara om han växer ur den på noll tid?

Barncyklar samlingstråd
Barncyklar samlingstråd
https://www.canyon.com/en-se/mounta...d-canyon/grand-canyon-young-hero-24/4156.html den här, när den inte är slutsåld igen blir det för mitt barn, troligen. Jag tror ändå att en luftgaffel kan ha sin plats med tanke på lokal terräng. en stel gaffel går ju alltid att köpa till känns det som...
7299:- är väl en rimlig summa för vad den är kan jag tycka.
Nu pratar vi 24" dock!
Ser fin ut. Man kanske vill jämför ordentligt med tex Laufey 24. Vill man tex ha boost bak? Vad blir Q faktor (/och sperlar det nån roll.....)

sen är den lite kort, om man nu kan lita på siffror. Kan nog spela en del roll mot slutet beroende på vad nästa cykel blir

Barncyklar samlingstråd
Ser fin ut. Man kanske vill jämför ordentligt med tex Laufey 24. Vill man tex ha boost bak? Vad blir Q faktor (/och sperlar det nån roll.....)

sen är den lite kort, om man nu kan lita på siffror. Kan nog spela en del roll mot slutet beroende på vad nästa cykel blir
Enligt WOOM-tänker som alltid är bäst så är väl en kort och hög cykel det absolut bästa? ;)
Boost bak spelar ingen roll, det går bra ändå. Köpte du däremot kinesvevar till nuvarande cykel från aliexpress och där ökade q-faktorn avsevärt. Fortfarande inget problem att cykla på, det är nog mer en vanesak tänker jag mig. Ungar cyklar ju bara för skojs skull och tänker inte på sånt.

Barncyklar samlingstråd
Enligt WOOM-tänker som alltid är bäst så är väl en kort och hög cykel det absolut bästa? ;)
Boost bak spelar ingen roll, det går bra ändå. Köpte du däremot kinesvevar till nuvarande cykel från aliexpress och där ökade q-faktorn avsevärt. Fortfarande inget problem att cykla på, det är nog mer en vanesak tänker jag mig. Ungar cyklar ju bara för skojs skull och tänker inte på sånt.

oavsett Woom så blir nog en kortare cykel för kort snabbare än en lite längre. Som tur är så är många XS höga och korta också så det jämnar ut sig

Barncyklar samlingstråd

Ska användas för

Ska inte användas för
- Skola

Min son har en White XC 260 lite och tycker den är helt oslagbar för det du beskriver. Går att köpa för under 3000 begagnat och jag tycker man få väldigt mycket för de pengarna. Vi har även dyrare cyklar för andra aktiviteter, men för skolcykling och utflykter är den kanon. Han körde på XC 240 förut men är lika lång som din grabb och 260 passa bra nu.

Barncyklar samlingstråd
Sonen har växt ur sin VPACE Max 26 och nu tittar jag på ett heldämpat alternativ inför nästa säsong. Han är 143 cm lång och har provcyklat en Moritz275 några rundor. Det är en kanonfin cykel, men jag tycker spontant att de stora hjulen dödar känslan och lekfullheten rätt mycket. Visst, de rullar bra och stabilt, men är man en teknisk duktig cyklist som vill hoppa, whippa, schrappa (eller vad det nu heter) etc. så är det väl roligare med en 26-tummare? Vi kör en del i Hellas men han drömmer framförallt om mer liftburen cykling med kompisarna från BMX-klubben och då känns det spontant dumt med för stora hjul.

Nån som har erfarenhet av detta?

Har spanat på en Propain Yuma 26 som jag tycker verkar ha perfekt geometri och vara väldigt prisvärd.

Barncyklar samlingstråd
Nej men vore nice att komma upp i 400mm reach om den ska hålla en stund. Tänkte föreslå riftzone men den är visst ännu kortare

Kolla canyon i xs?

Barncyklar samlingstråd
Sonen har växt ur sin VPACE Max 26 och nu tittar jag på ett heldämpat alternativ inför nästa säsong. Han är 143 cm lång och har provcyklat en Moritz275 några rundor. Det är en kanonfin cykel, men jag tycker spontant att de stora hjulen dödar känslan och lekfullheten rätt mycket. Visst, de rullar bra och stabilt, men är man en teknisk duktig cyklist som vill hoppa, whippa, schrappa (eller vad det nu heter) etc. så är det väl roligare med en 26-tummare? Vi kör en del i Hellas men han drömmer framförallt om mer liftburen cykling med kompisarna från BMX-klubben och då känns det spontant dumt med för stora hjul.

Nån som har erfarenhet av detta?

Har spanat på en Propain Yuma 26 som jag tycker verkar ha perfekt geometri och vara väldigt prisvärd.

Min son är kring 157 cm, kör på en stigcykel med 27,5" och pratar redan om 29". Han tycker mycket om att hoppa och whippa. Jag tycker att sin 27,5 cykel passar mycket bättre till det än en 29". En 29" skulle såklart vara bättre vid enduro, som han också tycker om. (Sen har han en 24" dirt)

26" skulle vara perfekt nu, men barn växer snabbt i den ålder. Yuma 26 verkar bra, men jag hittar ingen vikt till den. Reba gaffeln är dock ingen höjdare.

Tillbaka
Topp