Status Ådranvägen 7/4

Status Ådranvägen 7/4
Ser ut så här nu

Bilagor

• IMG_1026.webp
    IMG_1026.webp
    1.5 MB · Besök: 118
Status Ådranvägen 7/4
Skogsvägarna väster om är av minst sagt blandad kvalitet, ömsom jättebra ömsom makadam.
Det är några år sedan jag cyklade där men då gick det att cykla på helt ok grusvägar
i nordvästra hörnet gick det att utan större problem ta sig till/från Gladökvarn (åk förbi speedwaybanan och där det tidigare(?) var paintball) och
i västra hörnet ta sig mot F18 och vidare till Lida.
Men det är som sagt några år sedan jag cyklade där och grusvägar kan förändras snabbt...

Status Ådranvägen 7/4
Det är lite stökigt med sprängsten och väldigt lerigt på grund av skogsavverkningar vid framför allt ett parti, men för övrigt är det inga problem att ta sig fram på cykel i detta område. Men om man väntar sig att susa fram på racer kan ju det mesta ses som problematiskt, bilden ovan som @Helkama raisu postade visar ju på ett helt problemfritt parti på en skogsväg, och det är ju detta som hela detta område består av.

Status Ådranvägen 7/4
Det är lite stökigt med sprängsten och väldigt lerigt på grund av skogsavverkningar vid framför allt ett parti, men för övrigt är det inga problem att ta sig fram på cykel i detta område. Men om man väntar sig att susa fram på racer kan ju det mesta ses som problematiskt, bilden ovan som @Helkama raisu postade visar ju på ett helt problemfritt parti på en skogsväg, och det är ju detta som hela detta område består av.
Ligger träden kvar nedanför backen i min bild?
Jag har förövrigt cyklat igenom där upp mot Gladö på 28mm GP5000, blev bara en punka.

Status Ådranvägen 7/4
Finfin asfalt nästan hela vägen. Sen blev det lite läskigt
IMG_4166.webp

Men inte farligt, trädet (eller,, ja, pinnen) verkar dock ditlagt med flit

IMG_4168.webp

Sen var det lite Förbjudna vägen-vibbar (Soria) men efter några 100 meter var man ju framme vid civilisationen igen
IMG_4170.webp

Ksk inget för finräsern men cx var inga problem.
Vill man så kan man ju felanmäla vägen:
IMG_4171.webp

Status Ådranvägen 7/4
Finfin asfalt nästan hela vägen. Sen blev det lite läskigt
Visa bilaga 801734
Men inte farligt, trädet (eller,, ja, pinnen) verkar dock ditlagt med flit

Visa bilaga 801735
Sen var det lite Förbjudna vägen-vibbar (Soria) men efter några 100 meter var man ju framme vid civilisationen igen
Visa bilaga 801736
Ksk inget för finräsern men cx var inga problem.
Vill man så kan man ju felanmäla vägen:
Visa bilaga 801737
Perfekt, någon har kapat den tjockare ”pinnen” :)

Men skulle vilja tipsa om att svänga höger i korsningen efter pinnarna och cykla upp mot Gladö, riktigt trevliga grusvägar.

Senast ändrad:
Status Ådranvägen 7/4
Vägarna mot Gladö villaområde, skjutbanan och Tullinge är riktigt bra men vägen som mest leder tillbaka lite norröver på Gladövägen och mot återvinningen är betydligt sämre.

Status Ådranvägen 7/4
Hehe, min Ridley -08. Rätt mkt original på den, dock ej styrstammen som jag knäckte men @bonbon försåg mig med en ny då buntbanden tydligen var olämpliga att laga med?

Tillbaka
Topp