Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack kollari en annan tråd beskrev jag hur man kan renovera slitna kassetter.
gjort det i många år, och trots skeptiska röster fungerar det bra. man får tillbaka nybilskänslan med crispigt rent och inte grynigt trögt anslag när man trampar till hårt.
men orsaken till operationen vanligen mera drastisk att kedjan börjar hoppa när man bytt till en ny. usch.
om en ny kassett kostar ett par hundra spelar detta mindre roll; köp gärna en ny. men dels kan kassetter kosta flera tusen idag, dels kan det vara en trotjänare med titan och annat nyttigt som gått ur produktion, som inte går att få tag i. och...
- kais01
- byggtråd
- Svar: 441
- Forum: Sveriges trevligaste cykelforum
Jag satte på den nya kedjan och tyckte att växlarna blev sämre. Men de kanske går justera dom lite.Några av de mindre kransarna är kanske lite slitna men klarar nog en kedja till.
Kedjeslitage mäts enklast med en kedjeslitagemätare som finns att köpa för en hundring. Det finns flera mätmetoder.
Exvis https://www.bikester.se/sv/articles...ing-products-chain-wear-indicator-chain-gauge
Har nya kedjan rätt längd? Jämförd med den gamla?Jag satte på den nya kedjan och tyckte att växlarna blev sämre. Men de kanske går justera dom lite.
Japp den har exakt samma längd. Den tuggar lite på dom minsta dreven.Har nya kedjan rätt längd? Jämförd med den gamla?
Då får du nog Kaisifiera dom eller byta kassett.Japp den har exakt samma längd. Den tuggar lite på dom minsta dreven.
Ok tackaDå får du nog Kaisifiera dom eller byta kassett.
TackarMtp trådtiteln känner jag mig manad att posta länk till min kran av sram-delar.
Säkert ofta halva priset mot Sverige.
![]()
Sram AXS Gruppen günstig
Procycle-Parts Radsportversandversand aus Münster. Sram Schaltgruppen, Red 22, Force 22, Rival 22, Laufräder Fulcrum, Laufräder Campagnolo, Sram Schaltgruppewww.procycle-parts.de