Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Assioma Laddbara batterier upp till 50 timmar Garmin Rally Utbytbara batterier upp till 120 timmar
Lätt att flytta över pedalen till annan cykel och ta med sig pedalen om man hyr cykel på exempelvis Mallorca.Om man nu bara tänkt köpa enkelsidigt, varför inte då gå på en vevarm istället? Vad är för- och nackdelar med en sån? (Jag har en på graveln)
Ja det här har ju sett bättre ut på sistone. Jag tänkte i förra inlägget att det TS såg, med lika pris, var Assioma+Look vs Garmin+SPD-SL, inte att det inte fanns någon Assioma+Shi-möjlighet.Assioma i Shi varianten finns ju om man vill köra Shimano-pedaler...
Det har du en poäng i förståss. Jag hade faktiskt ett par XC100 en kort period som jag flyttade runt och använde som "baseline" när jag kalibrerade wattmätarna på mina olika cyklar.Lätt att flytta över pedalen till annan cykel och ta med sig pedalen om man hyr cykel på exempelvis Mallorca.
Kan någon i denna tråden svara med fördelarna med Assioma eller Garmin ? Har look klossar .Assioma, om det inte är väldigt viktigt att köra på Shimanoklossar.
Jag x2, min sambo, styvsonen samt två kompisar har Assioma. På racer, gruscykel och på MTB. Effektmätningen ger perfekt mätning gång efter gång. Det vill säga att du får samma värde.Kan någon i denna tråden svara med fördelarna med Assioma eller Garmin ? Har look klossar .![]()
gplama.com
Nej inte jag. De har gått på tävlingscykel i huvudsak. På gravel senaste året, men inte vintertid men ändå en del regn och grus alltså, men inte pendlingselände direkt. Vet inte om de skulle klara det, men jag skulle inte vilja köra med pedaler för rätt många tusenlappar i saltslask, det känns fel. Men man kan ju resonera annorlunda.Cyklar ni även me pedalerna i snö, salt o slask?
Nu fick man sig en tankeställare , tack för bra utförligt svar !Jag x2, min sambo, styvsonen samt två kompisar har Assioma. På racer, gruscykel och på MTB. Effektmätningen ger perfekt mätning gång efter gång. Det vill säga att du får samma värde.
Vi är alla väldigt nöjda och inte haft några problem med funktion eller hållbarhet.
Min sambos cykeltränare, som även tränat världsmästare, sa att Garmins pedaler inte dög. Assioma var bra och tillförlitliga.
Enligt många kända testare GPLama, DC Rainmaker etc, säger att Assiomapedalerna är referenspedaler. Som bonus har de lågt pris och kräver ingen kalibrering!
Hellre dyrare o bra produkt än tvärtom .Assioma är jättebra, Garmin har väl ryckt upp sig till bra. Köp Garmin om du gillar Garmin och inte bryr dig om pris och kvalitet.
Året runt, samt trainer. Funkar alltid perfekt.Cyklar ni även me pedalerna i snö, salt o slask?
Problemet här är att den billigare är bättre. ;-)Hellre dyrare o bra produkt än tvärtom .![]()
Är den billiga bättre blir det ju ännu mer win ! Jag har garmin klocka och cykeldator kan man synka assioma på samma sätt?Problemet här är att den billigare är bättre. ;-)
assioma är dock dyrare i jämförelse. Men viktigt med bra support absolut.Precis, välj mellan prisvärd, pålitlig och med grym support - eller dyr, svajjig kvalitet och numera usel support.
Vad menar du med "synka assioma på samma sätt"?Jag har garmin klocka och cykeldator kan man synka assioma på samma sätt?
Menar att koppla upp dem till cykeldatorn, vilket borde vara enkelt med blåtand likt alla andra enheter.Vad menar du med "synka assioma på samma sätt"?
Nu har jag iofs vare sig Assioma eller Rally, men jag kan utan problem logga lokala gymmets spinningcykel (ANT+ eller BT) med min garminklocka.
Eftersom det är, eller skall åtminstone vara, ett standardiserat protokoll utgår jag från att även Assioma skulle fungera för mig utan problem.
Snabbfråga, är det så att du har haft dåliga erfarenheter med Garmin Rally? Har hört att deras wattpedalrer "vektor version 1 och 2" har haft mkt problem med uppkopplingar men att Rally ska vara en helt annan nivå enligt vänner som kör med det.Precis, välj mellan prisvärd, pålitlig och med grym support - eller dyr, svajjig kvalitet och numera usel support.
And given it just works, the whole recommendation is made even easier in that it’s substantially cheaper than the most likely alternative: Garmin Rally pedals. Certainly, there are a few technical reasons one might choose Garmin Rally over Favero Assioma Pro RS. Mainly that Rally has double the battery life, and supports Look KEO pedal/cleat types (whereas Favero isn’t releasing a Look KEO pedal body at this time). Or perhaps you just prefer coin cell batteries over rechargeable ones. To each their own. From an accuracy standpoint, I see both products as equals.
However, from a purchasing standpoint, it’s hard to justify the added expense for Garmin’s Rally pedals ($1,099USD) compared to either the Favero Pro RS ($789USD), or Pro MX. And simply put, over the last year, I’ve bought multiple sets of Favero Pro MX pedals for gravel and mountain bikes, and will do the same for other road-bike applications with the Favero Assioma Pro RS. I just can’t see any reason to justify an extra $300 for Garmin Rally. That buys a lot of ice cream…and I like ice cream.
Ultimately, if you’re looking for a road cycling pedal-based power meter, there’s little reason to look any further than Favero’s Assioma Pro RS.
www.dcrainmaker.com
Snabbfråga, är det så att du har haft dåliga erfarenheter med Garmin Rally? Har hört att deras wattpedalrer "vektor version 1 och 2" har haft mkt problem med uppkopplingar men att Rally ska vara en helt annan nivå enligt vänner som kör med det.
Du gör ju som du vill, men det följer med klossar till Assioma-pedalerna.Tack för input i fråga. Då jag ej har SPD-SL så låter det för mig som att det får bli Garmin Rally. dem har ju RK100 som passar mina LOOK KEO klossar.
Varför inte Assioma som är för Look Keo? https://cycling.favero.com/en/shop/assioma-duoTack för input i fråga. Då jag ej har SPD-SL så låter det för mig som att det får bli Garmin Rally. dem har ju RK100 som passar mina LOOK KEO klossar.
Det ja gillar med Look KEO är att dem är smalare och lite lättare i jämförelse, men det är ju för alla en smaksak.Du gör ju som du vill, men det följer med klossar till Assioma-pedalerna.
Finns det för Look Keo är det ju kanon! Har ej bestämt vad det blir så bra o få infon.Varför inte Assioma som är för Look Keo? https://cycling.favero.com/en/shop/assioma-duo
Visa bilaga 806691
Det ja gillar med Look KEO är att dem är smalare och lite lättare i jämförelse, men det är ju för alla en smaksak.
Det där är förra generationen. Nya (Assioma PRO) finns bara för Shimano än så länge. Men visst, det finns Assioma alternativ för Look med.Varför inte Assioma som är för Look Keo? https://cycling.favero.com/en/shop/assioma-duo
Visa bilaga 806691
Anledningen att jag skrev här är på grund av min okunskap i frågan med Assioma och det känns definitivt som ett bra alternativ, anledningen att jag var inne på Garmin var att det verkade ej finnas till "Look" KEO men det visade ju sig oxå finnas som alternativ. Har inte bestämt mig ännu men värdesätter era åsikter i denna slinga!Alla som skrivit här tycker att du ska gå på Assioma (även jag) men ändå verkar det som du bestämt dig från början för Garmin av oklar anledning. Gör som du vill, det är ett fritt land. Men Assioma är klockrent, bara så du vet.![]()
Ja, allt syns exakt likadant. Du missar INGEN funktion i cycling dynamics eller något sånt.Menar att koppla upp dem till cykeldatorn, vilket borde vara enkelt med blåtand likt alla andra enheter.
Ja. Funkar "klockrent".Är den billiga bättre blir det ju ännu mer win ! Jag har garmin klocka och cykeldator kan man synka assioma på samma sätt?