Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man köper random ram utan dämpare, vad behöver man från tillverkaren? Är det bara bult (skruv) och att köpa rätt dämparversion?
På mega ser det visuellt ut som bara skruv hör till ram. Inga lösa bussningar men dämparens fäste verkar se olika ut...Jag undrade samma sak. Några ram kommer med skruvar. Då antar jag att man behöver en axel, bussningar och distanser, som ofta kommer i ett set. Jag undrar dock om mått alltid är samma (nuförtiden).
Distanser, de är specifika för rock shox eller fox och finns i massa olika mått beroende på vad tillverkaren av ramen byggt för. Det brukar stå i ramens manual.På en meta verkar det vara mer än skruvarna
Visa bilaga 809244
the dark side of the META’s agile handling, which passes on bigger impacts almost unfiltered and hardly forgives any riding mistakes. As a result, the COMMENCAL requires a vigilant riding style as the tiniest distraction can quickly send your rear wheel sideways
The rear end did feel a touch harsh when straight-lining rock gardens or navigating high-frequency trail chatter. Mostly a result of the more trail-orientated Float X shock, the only way to achieve a smoother ride through rougher bits of the trail would be to buy a V5 build with a coil shock
Jag gissar på att poppig betyder bra antisquat och att man därför kan få lite pedal feedback.Meta v5.
Jag hänger inte med på hur en poppig rear end gör det unforgiving.
![]()
COMMENCAL META V5 2023 exclusive first ride review - A new enduro whip for the Andorran manufacturer
With the 2023 COMMENCAL META V5, the Andorran manufacturer introduce their brand new enduro racer, which features an alloy frame and new rear suspension.enduro-mtb.com
Jag förstår inte hur annat än dåligt grepp kan skicka hjulet åt sidan eller hur det kan vara annat än dåligt. Även en erfaren vigelant rider vill väl ha grepp?
Vital mtb säger istället .
Det låter mer rimligt?
Ok, i övrigt hittar jag inte mycket negativt. Pinkbike tycker tvärtomJag gissar på att poppig betyder bra antisquat och att man därför kan få lite pedal feedback.
Float X är en väldigt kompetent dämpare så om den inte är helt fel tunead får den som testat så tror jag inte den är orsaken.
The shock does track well at higher speeds and gives a great feeling of stability, but more often than not I wish it would have been more supple at slower speeds.
Är det här priset på riktigt för en komplett Pike Ultimate FA för 368€?
Ultimate går annars för 800€ utan FA
Hur ser det ut med utrymme mellan kedjestagen och vevarna/hälarna på respektive sida? Det kommer väl också förskjutas om du flyttar spacers?Min fatbike växlar märkbart sämre på de lägsta växlarna jämfört med min heldämpade, och med den här kedjelinjen är väl det inte så konstigt eller? Sitter 6 mm distans på ds och 2 mm på nds men det ska väl inte vara några konstigheter att byta eller? Ser ut att finnas gott om utrymme för klingan.
Visa bilaga 809827
Visa bilaga 809828
Har du rätt distanser så blir det ju snett om du flyttar dem. Bytt klinga istället.Min fatbike växlar märkbart sämre på de lägsta växlarna jämfört med min heldämpade, och med den här kedjelinjen är väl det inte så konstigt eller? Sitter 6 mm distans på ds och 2 mm på nds men det ska väl inte vara några konstigheter att byta eller? Ser ut att finnas gott om utrymme för klingan.
Visa bilaga 809827
Visa bilaga 809828
-4mm ser väl ut att vara offsett utåt, dvs öka kedjelinjen.Tack, kände på mig att jag tänkte fel, bra med vakna människor här. Blir ju inte alls bra om man flyttar distanserna, får köpa klinga utan offset i stället.
Visa bilaga 809834
Visa bilaga 809835
Vet inte om sram har nån men finns 3rd party. Räcker inte 3mm då?Men mög, 0 mm verkar ju inte finnas nånstans?
Men mög, 0 mm verkar ju inte finnas nånstans?
Najs, men 71€ och out of stock...Garbaruk har sitt eget skit för sig och har 1mm
![]()
DM MTB chainring for SRAM 3-bolt
www.garbaruk.com
Väljer jag Cannondale-ai som filter på R2 får jag -4 mm offset. Men var hittar du SRAMs?Jag kör 0 mm. Finns ofta som Cannondale-ai. Jag har Wolftooth och Absolute Black. Sram själva gör också.
Najs, men 71€ och out of stock...
Väljer jag Cannondale-ai som filter på R2 får jag -4 mm offset. Men var hittar du SRAMs?
Bike-Discount verkar inte ha någon alls med 0 mm.
På R2 hittar jag bara den här, men bara som 28T:
Finns en 32T från Absolute Black men jag går ogärna upp från 30T...
Bike24 har den här https://www.bike24.com/p2500374.html?sku=1710933
Dessutom är det väl x sync 2 man ska ha. Möjligen är det två typos
Men mög, 0 mm verkar ju inte finnas nånstans?
Tradera. Eller kolla med Kalle Lind - han har nog kontakter.Om man inte har Facebook, var kan man komma i kontakt med folk som samlar på gammalt jox?
Har en samling visitkort (från yrkesliv inom industrin) och frimärken.. har för mig det finns folk som samlar på sånt än.
Att sälja visitkort låter både skumt och inte alltför moraliskt. Men folk samlar väl på allt ..Tradera. Eller kolla med Kalle Lind - han har nog kontakter.
Att sälja visitkort låter både skumt och inte alltför moraliskt. Men folk samlar väl på allt ..
Men är det rätt uppfattat att du har en samling visitkort och nu undrar hur man kommer i kontakt med folk?![]()
Jag är inte modig nog att köpa delar till drivlinan på aliexpress dessvärre...0 offset chainring - Buy 0 offset chainring with free shipping on AliExpress
Quality 0 offset chainring with free worldwide shipping on AliExpresswww.aliexpress.com
Jepp den eller Absolute Black verkar vara vettigaste alternativen, tack.
Vad har du för storlek på drevet nu?Jag är inte modig nog att köpa delar till drivlinan på aliexpress dessvärre...
Jag ska göra service på andra cykeln och där sitter det en 32T med 3 mm offset, tänker jag får provmontera och se hur det funkar.
30T med -4 offset. Ett vanligt boost-drev har +3 offset, så kommer 7 mm längre in.Vad har du för storlek på drevet nu?
Kanske kan köra -3 eller -6 om du går ner på strl?
Jag har en 34T genuin SRAM eagle boost (=3 mm) och antagligen proudly made in PRC liggande, med massor liv kvar som du kan få mot porto.Jag är inte modig nog att köpa delar till drivlinan på aliexpress dessvärre...
Jag ska göra service på andra cykeln och där sitter det en 32T med 3 mm offset, tänker jag får provmontera och se hur det funkar.
Tack! 34T är tyvärr på tok för stort, jag vill hålla mig på 30T på fetingen, eller kanske t o m gå ner till 28T.Jag har en 34T genuin SRAM eagle boost (=3 mm) och antagligen proudly made in PRC liggande, med massor liv kvar som du kan få mot porto.
De’ ba’ å peemma.
Vad du var besvärlig. Finns även en 32:a, något mer sliten, om du vill testa. Men lägre går jag inte!Tack! 34T är tyvärr på tok för stort, jag vill hålla mig på 30T på fetingen, eller kanske t o m gå ner till 28T.
Han prutar alltså? Jojo.Vad du var besvärlig. Finns även en 32:a, något mer sliten, om du vill testa. Men lägre går jag inte!
Och gratis från Pfaffen.Han prutar alltså? Jojo.
Ska provmontera 32T från min andra cykel, funkar det så finns det ju billiga klingor från tysken.
Jag har faktiskt en liten samling visitkort (sedan farfars glada dagar) men vill under inga som helst omständigheter komma i kontakt med folk.Att sälja visitkort låter både skumt och inte alltför moraliskt. Men folk samlar väl på allt ..
Men är det rätt uppfattat att du har en samling visitkort och nu undrar hur man kommer i kontakt med folk?
Edit: citerade fel inlägg och användare men det framgår nog