Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Byter man däck tillräckligt ofta har man snart en gratis relining av avloppsrören.Att byta mellan olika däck med tubeless är inte sååååå jobbigt som det ibland ges sken av. Har man gjort det några gånger får man in sin egna rutin. Man får vara lite smidig när man tar av däcket bara, och samlar då guckan i botten på däcket. Sen brukar jag hänga däcket t.ex. i mekstället och suga upp kvarvarande vätska med en spruta för att återanvända i nästa däck.
Visst är det bra att ha lite hushållspapper till hands eller någon gammal trasa, om inte annat för att helt torka ur däcket som togs av inför förvaring, men det brukar bli minimalt med spill.
Och är man lägenhetsmekare så gör man bytet lämpligast i duschen / badkaret, så kan man spola med vatten på eventuellt drällt direkt och får ett rent däck på köpet:)
Byter man för ofta så blir rören för tunga och är inte så racevänliga längre.Byter man däck tillräckligt ofta har man snart en gratis relining av avloppsrören.
Hemlighus och räser rimmar illa.Byter man för ofta så blir rören för tunga och är inte så racevänliga längre.![]()
Nej, jag föreslår att använda fettavskiljare för avtappning av tl-vätska.Hemlighus och räser rimmar illa.
Vet i alla fall inte hur lämpligt det är att hälla tubelessvätska i avloppet.
Låttiteln är så sann, så sann.Hemlighus och räser rimmar illa.
Så går det om man kör med ghettolösningar.
Känner frustrationen med dig.
Med slang finns inga ghettolösningar.Så går det om man kör med ghettolösningar.
(Tyvärr har ursprungsinlägget tagits bort från Reddit men kommentarerna är kvar)
Ghettolösning?! Vafalls, han har ju knickerbockers, knytskor, mustaschstyre, SON navdynamo och en SON Edelux. Det här är fina grejor och en distingerad cyklist, minsann!Så går det om man kör med ghettolösningar.
(Tyvärr har ursprungsinlägget tagits bort från Reddit men kommentarerna är kvar)
Nä, bara punkor. Självförvållade eller genom åverkan utifrån.Med slang finns inga ghettolösningar.![]()
Med slang finns inga ghettolösningar.![]()
Ingen ghettolösning, det där. Direkt till finmek-tråden utan att passera "Gå".att den här överoptimistiska fullagningen av en latexslang har hållt i en timme nu förvånade mig ganska rejält:
klippte bort en decimeter av den sprängda slangen, limmade ihop slangen med solution från ett vanligt punkalagningskit. den var tät redan då, men sen klippte jag en extra remsa av sprängda biten och limmade på med solutionen runt om utanpå.
![]()
![]()
Samma med slanglöst: bara punkor.Nä, bara punkor. Självförvållade eller genom åverkan utifrån.
Visa bilaga 813867
Det fanns en tid med solida gummiringar. Då du!Vad krångligt allt verkar vara nu fö tin.
Vi kanske bara skulle gå tillbaka till ruta ett och börja limma eller tejpa dit skiten igen.
Men då kommer det ju tjafsas om det med igen........
Fanns?Det fanns en tid med solida gummiringar. Då du!
www.smartadack.se
Jamen se där! Håll tillgodo!Fanns?
Punkteringsfria (solida) däck för cykel, skottkärra, rullstol, sulky etc
Våra solida däck får aldrig punktering och behöver heller aldrig pumpas. Varför inte välja en annan färg än svart? Skottkärredäcken levereras på fälg.www.smartadack.se
Sådana vill min fru ha..Fanns?
Punkteringsfria (solida) däck för cykel, skottkärra, rullstol, sulky etc
Våra solida däck får aldrig punktering och behöver heller aldrig pumpas. Varför inte välja en annan färg än svart? Skottkärredäcken levereras på fälg.www.smartadack.se
Till trainerns framhjul?Sådana vill min fru ha..
Har inte Händige Herrn förbarmat sig över hustrun och försett hennes cykel med punkteringsfria plastslangar? Vad ska hon då med solida däck till?Sådana vill min fru ha..
Gillar hon inte heller när det skvätts vätskor eller att det är läckage i slangen......Sådana vill min fru ha..
om du sänker med gaffeln i vatten några dygn lär fläckarna mjukna. kanske blanda i lite ammoniakPå förekommen anledning hämtade jag ett ramset i dag som skänkts mig av snäll happyit. Lätt att se vad som hänt: Framdäcket har punkat och gucka sprutat över hela ramen, hittade till och med klet i vevhuset. 90 minuter med grov handduk, aceton och elbow grease (som @LWB brukar säga) fick bort det mesta, resten gick att rubba bort.
Tyvärr är gaffeln bortom räddning: enda sättet att få bort de små fläckarna är att skrapa försiktigt, försiktigt med en lagom slö skruvmejsel, men det är ändå stor risk att repa lacken. Trist.
Möjligt att det var en ”ghettolösning” som förre ägaren (ej happyiten, han var enbart mellanhand) använt, men tvivlar på det då cykeln är en ”fin” racer.
Blir inte slanglöst för mig anytime soon.
och det är intressant att det som var ett endemiskt problem i kalifornien för 5-10 år sedan nu verkar nått hit....Ja vissa individer gör nog rätt i att hålla sig undan från slanglöst. Jag verkar ha haft "tur" i över ett decennium och känner inte igen några av dom problem som dom som har haft "otur". Tänk att slumpen kan vara så förutsägbar.
www.cyclingweekly.com
Mm, något måste jag prova. It’s a sad, sad situation and it’s getting more and more absurd.om du sänker med gaffeln i vatten några dygn lär fläckarna mjukna. kanske blanda i lite ammoniak?
Nej. Faktiskt inte. Sitter som berget. Trodde först att det var klarlacken som släppt, men nix. Gucka.Vaddå, går det verkligen inte att gnugga av?
Ok, oväntat.Nej. Faktiskt inte. Sitter som berget. Trodde först att det var klarlacken som släppt, men nix. Gucka.
Som fan.Ok, oväntat.
Kloroform är bra att lösa latex. Köp ett par liter men håll näsan undan.Mm, något måste jag prova. It’s a sad, sad situation and it’s getting more and more absurd.
Hope she's worth it.Uppdatering: Fått bort det mesta på gaffeln genom ett 20 minuter långt pass med frenetiskt användande av rubbing. Jag fick pressa så hårt att klarlacken nästan slets bort, men nu är det i alla fall ok.
Det här var jobbigare än VO2-maxpasset jag körde på Zwift tidigare i dag. Livet är hårt som cyklist.