42Hz
Aktiv medlem
[OT] Visa din 3D-print
Pappaskämtstråden? ;)På en toa dörr.
Visa bilaga 813663
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pappaskämtstråden? ;)På en toa dörr.
Visa bilaga 813663
Den är 45mm djup. Kan skicka en fil om du vill.Kompostpåsehållaren var inte dum faktiskt, undrar om den får plats på samma sätt i vårt skåp..
Kan du posta länk? Känns som något många skulle ha nytta av. Till exempel jag :)Den är 45mm djup. Kan skicka en fil om du vill.
Har ritat den själv så har ingen länk. Men jag kan lägga upp filen på lämpligt ställe ikväll.Kan du posta länk? Känns som något många skulle ha nytta av. Till exempel jag :)
Ser stor ut. Printad i ett stycke?Kommer troligen aldrig handla en lampskärm igen.Visa bilaga 813689
Custom förvaringslösningar är bland det bästa med 3D printing. Har plan att gå loss på några av kökslådorna där saker ligger huller om buller, dock inte prio just nu.Det jag printat mest är förvaring av olika slag. Det finns ju aldrig exakt det man behöver.
Svampförvaring samt förvaring för de där eländiga kompostpåsarna som alltid dräller runt.
Visa bilaga 813799
Avdelare till större klädlådor.
Visa bilaga 813800
Beställning från sambon för morgonrutinen. Hon hävdar att det sparar henne 10 minuter om dagen..
Visa bilaga 813802
Lackstift för att laga märken i lacken på cyklarna. Tror jag.
Visa bilaga 813801
Verkar ha slarvat bort just den versionen någonstans i modermodemet men här är en typ likadan som jag gjorde för A4 papper. 60mm djup istället för 45 också så man får skala den till önskad storlek..Kan du posta länk? Känns som något många skulle ha nytta av. Till exempel jag :)
drive.google.com
Den är nog 35cm hög. Stativet och skärmen är separata delar.Ser stor ut. Printad i ett stycke?
Typ så?Custom förvaringslösningar är bland det bästa med 3D printing. Har plan att gå loss på några av kökslådorna där saker ligger huller om buller, dock inte prio just nu.
Vet inte om frun hemma skulle uppskatta den ocd-ordningen men jag älskar det.Typ så?
Jag gillar fusion 360. Har inte testat onshape men har mycket tid med Solidworks, inventor och catia.
OK. Fusion kanske man får ta och ladda hem. Provat Onshape lite och verkade lovande på dator men på iPaden var det inte alls lika smärtfritt...men kanske bara behöver lära mig.Väldigt enkla grejjer kan man göra i thinkercad på en ipad.
Annars är en dator att föredra.
Fusion 360 är bästa gratisprogrammet skulle jag säga.
Shapr3d hade jag siktet på från början pga bra ipad app och stöd för pennan. Men det är helt sinnesjukt dyrt för en hobbyistShapr3d tycker jag funkar rätt bra på iPad men kräver penna. Annars Fusion360 på dator. TinkerCAD är ju toppen (på iPad & dator) för att lära sig förstå men man växer snabbt ur det!
Vad är det för filament du kör med? Tjocklek på det genomskinliga? Annat att tänka på?Kommer troligen aldrig handla en lampskärm igen.Visa bilaga 813689
Den är printad i PETG HF. Genomskinligt vet jag inte vad du menar, bikakemönstret är ju hålrum och det gick bra att printa utan supports. Om du har en bedslinger skulle jag säga att man måste printa den med långsidan i Y-riktning.Vad är det för filament du kör med? Tjocklek på det genomskinliga? Annat att tänka på?
Jag tänkte på själva skärmen och hur det som ser ut som opalglas är gjort, men det är alltså ett bikakemönster? Det syns inte på fotot efter internets komprimering. I vitt bara?Den är printad i PETG HF. Genomskinligt vet jag inte vad du menar, bikakemönstret är ju hålrum och det gick bra att printa utan supports. Om du har en bedslinger skulle jag säga att man måste printa den med långsidan i Y-riktning.
Hehe. Har inte vaknat än. Trodde du menade pappershållaren jag laddade upp.Jag tänkte på själva skärmen och hur det som ser ut som opalglas är gjort, men det är alltså ett bikakemönster? Det syns inte på fotot efter internets komprimering. I vitt bara?
Står nog bättre i ett garage än köksbänken!Det här var ju världens bästa investering :D A1:an har gått konstant sen den kom känns det som. Fortfarande inte satt mig ner och börjat lära mig cad ordentligt men det finns ju 1000 saker som någon annan redan ritat upp lika bra som man själv hade tänkt.
Körde på köksbordet första dagarna men med en katt i hushållet så kändes det lite riskabelt. Så det blev ut i garaget en vända och plocka i skräphögen. Några limträskivor senare så stod den på en egen hylla med låsbar hjul.
Första utskriften så stod den direkt på hyllan = väckte hela huset när den körde vibrationskalibreringen
Lösning - ett par knäskydd i cellgummi och en överbliven bit björkplywood (ska väll snyggas till nån gång). Nu hörs den knappt :D
Visa bilaga 815523
Står den i ett kök? Otroligt litet kök på bilden i så fall ;)Står nog bättre i ett garage än köksbänken!
![]()
3D-skrivare avger farliga ångor och nanopartiklar
3D-skrivare har blivit alltmer populära i hem, skolor och bibliotek. De ger utsläpp av farliga ångor och mycket små partiklar, inklusive så kallade nanopartiklar. Dessa ämnen kan påverka vår hälsa negativt.www.kemi.se
"Körde på köksbordet första dagarna"Står den i ett kök? Otroligt litet kök på bilden i så fall ;)
Står iofs inte i garaget heller för där är det nog aldeles för kallt
Ja okej, den gick inte konstant då. Kanske 3 prints"Körde på köksbordet första dagarna"
PLA luktar så sött och gottStår nog bättre i ett garage än köksbänken!
![]()
3D-skrivare avger farliga ångor och nanopartiklar
3D-skrivare har blivit alltmer populära i hem, skolor och bibliotek. De ger utsläpp av farliga ångor och mycket små partiklar, inklusive så kallade nanopartiklar. Dessa ämnen kan påverka vår hälsa negativt.www.kemi.se
Snyggt! Jag hade flyttat soppan till tisdag och kört köttfärssås och ett glas Barolo på fredagen :)På tal om ordning och reda. Magnetiska skyltar för matplanering är väldigt smidigt. Provocerande mycket vegetariskt på menyn ser jag nu.
Visa bilaga 816047
Man kan ju alltid strö bitar av knaperstekt bacon på morotssoppan? ;)På tal om ordning och reda. Magnetiska skyltar för matplanering är väldigt smidigt. Provocerande mycket vegetariskt på menyn ser jag nu.
Nu kommer jag svara "vi kan inte äta grönsakssoppa i veckan för jag har inte hunnit skriva ut skylten än " när sambon föreslår nya rätter.Snyggt! Jag hade flyttat soppan till tisdag och kört köttfärssås och ett glas Barolo på fredagen :)
Bra! Ordningen återställdMan kan ju alltid strö bitar av knaperstekt bacon på morotssoppan? ;)
Jo jag vet men ville ha de nakna för att få maximal hållkraft här.Det går att pausa printen så man kan gömma magneterna och sen printa några lager som täcker dem!
Det ser ju riktigt intressant ut!
Min Bambu A1 mini fungerar bra för nästa allt. Skulle gärna ha möjlighet att ha multi-filament för snygga skyltar med text direkt. Och lite större printyta önskar jag mig 2ggr/år eller så.
Du får återkomma med erfarenheter!
Enda erfarenheten jag har är från Creality, bra rengöringsmedel till plattan kan vara bra att ha, annars följde det med allt som behövdes.Om man ska köpa en 3d printer.
Vad behövs mer, förutom material att skriva ut.
Lim till platta?
Rengöring?
Smörjning?
Olika plattor?
Vad är need to och good to have
Tips tack.
Om man ska köpa en 3d printer.
Vad behövs mer, förutom material att skriva ut.
Lim till platta?
Rengöring?
Smörjning?
Olika plattor?
Vad är need to och good to have
Tips tack.