Specialized Epic - The tråd

Någon här som har ett Epic 8 ramset i färgen Gloss Photon Orange Tint / Silver Dust som skulle kunna lägga upp lite bilder på hur den ser ut i dagsljus?
Jag funderar på att köpa en sån ram, men tycker det är svårt att förstå vad det är för färg, verkar vara nån slags halvgenomskinlig färg?

Öht mycket rea på Epic 8 nu, såg nån tråd där det ryktades om att det berodde på att en efterföljare skulle presenteras nu under våren. Nån som vet nåt om den? Värt att vänta på?

1772184506323.webp

Va, en efterföljare redan? Jag som köper ny cykel så sällan skulle faktiskt bli lite ledsen om jag inte kunde få köra på ”det senaste” iaf nåt år till. Jag har ju inte ens hunnit pimpa den färdigt än. Dagens I-lands-problem, jag vet! :-)

Och på tal om att pimpa. Hur i hela friden får jag reda på en färgkod på ”Satin deep orange”? Slik visste inte. Cykelhuset som jag köpte av svarade inte på mail. Spez support via svenska hemsidan hamnade jag på nåt utlokaliserat sydeuropeiskt som svarade på något annat helt random. Nån som har en ingång till någon som kan veta?
IMG_2364.webp

Jag tycker oxå det låter tidigt, men de har ovanligt mkt rea och handlarna i USA ska på nån mtb-lansering i april, kan förstås vara nån annan modell än epic.

Det har ju varit en väldigt framgångsrik modell i tävlingar, det som kunde ändras är att de smalnar ner produktutbudet och stryker epic wc och epic evo och ersätter alla tre med en modell.

Tillbaka
Topp