Visa din Neo Retro

Visa din Neo Retro
Det blir svårt eftersom just de tanwalldäcken är tuber... Men jag gillar hur du tänker 😉
Limma om dårå. Du vet att du vill. Jag kör helsvarta däck på mina Carbone och det passade oväntat bra, men jag tycker att @Tob är rätt ute i det här fallet.

Själv ska jag limma om de slarvigt klistrade tuberna på min Supersix.

Tubdäck är nog det bästa ändå. Ljuvligt skön markkontakt.

Visa din Neo Retro
Limma om dårå. Du vet att du vill. Jag kör helsvarta däck på mina Carbone och det passade oväntat bra, men jag tycker att @Tob är rätt ute i det här fallet.

Själv ska jag limma om de slarvigt klistrade tuberna på min Supersix.

Tubdäck är nog det bästa ändå. Ljuvligt skön markkontakt.
Jo men tuberna funkar ju inte på kanttrådsfälgarna, d'oh!

....fast jag har ju iofs andra tanwall-däck... och de som sitter på behöver nog bytas....

Visa din Neo Retro
Den här kanske är lite neoretro med crossmaxhjul, RS dämpare av nyare snitt och Magura skiv och fälgbroms❤️💜🖤

IMG_5484.webp

Visa din Neo Retro
Vem var det som ville ha bilder på styrlagret till Cannondalen?
@Pellsson
Råkade lägga inlägget i fel tråd...

Mycket riktigt är det en skum konstruktion. Man trycker ner och spänner sedan åt styrstammen först och sedan spänner man bulten på ringen vilket trycker ihop låsringen som trycker ner den fasade ringen som sitter under... Ja ni fattar kanske 😂

Bilagor

• 20260318_164353.webp
    20260318_164353.webp
    317.4 KB · Besök: 14
  • 20260318_164353.webp
    20260318_164353.webp
    317.4 KB · Besök: 13
  • 20260318_164401.webp
    20260318_164401.webp
    158.7 KB · Besök: 12
  • 20260318_164357.webp
    20260318_164357.webp
    274.9 KB · Besök: 13
Senast ändrad:
Visa din Neo Retro
Den där blev bra du! 👍
Kul att du gillar den. Det var några årsedan jag byggde den och jag har väl uppgraderat den allt eftersom. Egentligen så är det en finare cykel än carbon 10000 som jag håller på att sätta ihop nu även om den också är ruskigt fin. Ligger dessutom lite för många timmar i den ”blinginga” versionen så det är kanske därför jag uppskattar den mer. ❤️💜🖤

Visa din Neo Retro
Kul att du gillar den. Det var några årsedan jag byggde den och jag har väl uppgraderat den allt eftersom. Egentligen så är det en finare cykel än carbon 10000 som jag håller på att sätta ihop nu även om den också är ruskigt fin. Ligger dessutom lite för många timmar i den ”blinginga” versionen så det är kanske därför jag uppskattar den mer. ❤️💜🖤
Aha. Tänkte att det var den nya som var klar.

Visa din Neo Retro
Aha. Tänkte att det var den nya som var klar.
Den kommer snart. Haft lite problem med att få tag i en XTR framväxel, annars hade den varit ihopsatt för längesedan. Har letat, hittar inget… tappar sugen.. ny energi igen och letar, hittar inget och tappar sugen… så kan det hålla på. Det är väl på tiden nu, ett årsedan jag köpte den🤩🤭

Tillbaka
Topp