[Kalender] Södertälje 200 Södertorns Pärla

Om jag hade varit en bil, hade ägaren tagit mig till ARN. Troligen skadestånd följt av skrotning. Måndagsexemplar med många fel. Ingen cykling på ett tag. 🥲

IMG_4385.webp

Som det ropades i skolan när någon gjorde ett frivarv i brännboll och utelaget fortfarande inte var nära att få tillbaka bollen, "Ett varv till, ett varv till, ...".

20260328_204836.webp
Pasta efter en helt underbar dag. Vi fick se solen gå ner i Gnestasjön. Vildsvin i skogsbrynet vid Sjundasjön. Vi fick även en bra pasta vid Sorunda (dock inte så god som familjen Hittigs ;) ). Jag fick en underbar dag och vill rikta ett stort tack till alla jag fick träffa idag. Så även om cyklingen var underbar så var nog gemenskapen några strå vassare. Hoppas vi syns snart igen. Finns det förbättringsideer så skicka till mig eller Grimpeuse så skall vi göra vårt bästa. Idag var sådan dag då man tyckte var en sådan dag då man upplevde att det var en fullkomligt underbar idé att vara arrangör ett år till. Det är underbart med cykelvänner och känns som vi har många år kvar som arrangörer!

Förbättringsförslag, listan kan göras lång:
1. Spa vid målgång
2. Bättre väder
3. Definitivt inte vind som mojnar. Motvind ut men nästan ingen medvind hem är en klar arrangörsmiss. Jag känner en tjej som hade medvind hela varvet på VR.

Nja, arrangemanget är riktigt bra.

1. Spa vid målgång
2. Bättre väder
3. Definitivt inte vind som mojnar. Motvind ut men nästan ingen medvind hem är en klar arrangörsmiss. Jag känner en tjej som hade medvind hela varvet på VR.

Jag översätter detta m.h.a. randosvenska-till-normalsvenska-parlören:

1) Isvaksbad i Södertälje kanal
2) Hagel- och snöstormsgaranti
3) Motvinden ut bör följas av vridande och ökande vind s.a. ihållande motvind säkerställs (för att säkerställa medvind för alla fans som vill åka ut från Södertälje och beundra randonnörernas framfart).

Senast ändrad:
1. Spa vid målgång
2. Bättre väder

Håller helt med.

En sak dock. Vet inte om det är jag, eller om fler hade samma problem.

E-brevet. Jag var tvungen att stänga fliken, logga in på e-brevet för allt jag gjorde. Checka in: ofta vit sida, stäng logga in checka in. För att se om det faktiskt funkat, ja stäng och logga in.
Checka ut såg ut att funka, åtminstone om jag gjorde det direkt.

Kanske jag behöver rensa cookies till nästa gång?

Håller helt med.

En sak dock. Vet inte om det är jag, eller om fler hade samma problem.

E-brevet. Jag var tvungen att stänga fliken, logga in på e-brevet för allt jag gjorde. Checka in: ofta vit sida, stäng logga in checka in. För att se om det faktiskt funkat, ja stäng och logga in.
Checka ut såg ut att funka, åtminstone om jag gjorde det direkt.

Kanske jag behöver rensa cookies till nästa gång?

Samma här. Jag har rensat cookies. Och har en ny mobil.

Håller med - och som vi pratade om både i Trosa och Gnesta - inte kul att hålla på sådär om det är riktigt kallt och regnigt. Inte säker på min mobil skulle klara av det

Nu blir det ju lite reklam för egna lopp, men Uppsala kör ett nyare system för digital stämpling. Om ni råkar köra något av de loppen får ni gärna stämpla digitalt (hos oss kan man kryssa i papperskort också) och höra av er hur det fungerade - det vore kul att veta.

Jag har kollat igenom video (både bakåt och framåt) på den omkörning vi hade på Väggerövägen. Billisten i fråga körde inte fortare än tillåtet när hen kom upp bakom, saktade ner och låg kvar en liten stund innan det felaktiga beslutet att tro att det var ett bra ställe för omkörning. Tror hen blev tagen på hur fort vi faktiskt cyklade då och att där var mer plats än vad hen faktiskt hade.

Visa bilaga 822063Pasta efter en helt underbar dag. Vi fick se solen gå ner i Gnestasjön. Vildsvin i skogsbrynet vid Sjundasjön. Vi fick även en bra pasta vid Sorunda (dock inte så god som familjen Hittigs ;) ). Jag fick en underbar dag och vill rikta ett stort tack till alla jag fick träffa idag. Så även om cyklingen var underbar så var nog gemenskapen några strå vassare. Hoppas vi syns snart igen. Finns det förbättringsideer så skicka till mig eller Grimpeuse så skall vi göra vårt bästa. Idag var sådan dag då man tyckte var en sådan dag då man upplevde att det var en fullkomligt underbar idé att vara arrangör ett år till. Det är underbart med cykelvänner och känns som vi har många år kvar som arrangörer!

Stort tack till er båda! Var väldigt trevligt att träffas och spendera ett antal timmar tillsammans!

/korsikanen

Tillbaka
Topp