glitch
Aktiv medlem
Fairlight Faran/Strael/Secan
Jag hade valt Thunder Burt.
+1 på den. Lätt mitt favvodäck just nu.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade valt Thunder Burt.
Om man nu måste ha så breda och tunga däck hade jag vald https://www.schwalbe.com/en/Schwalbe-G-One-RS-PROVisa bilaga 823808
Lite blyg.
Nej, nu fan blir det 2,1”-are och av med stänkskärmarna snart. Någon rekommendation? Sådana orange:a Panaracers kanske?![]()
Jag skulle ha valt lättare däck.Om man nu måste ha så breda och tunga däck hade jag vald https://www.schwalbe.com/en/Schwalbe-G-One-RS-PRO
Från:Jag skulle ha valt lättare däck.
Surprise….Jag skulle ha valt lättare däck.
Det har en kompis jag kör måndagskvällarna med och han är också supernöjd. 2,1” spec:ar ju också Fairlight att det går in.Jag hade valt Thunder Burt.
Men är inte Rene Herse lite snake oil ändå?Jag skulle ha valt lättare däck.
Slits de inte snabbt på asfalten?Jag hade valt Thunder Burt.
Säkert. Men kör mest grus på gravel. Har extra hjulset med 35 mm slicks. GP5000.Slits de inte snabbt på asfalten?
Jag kör ca 70/30 (grus/asfalt) på mina resor, så måste välja lite ”starkare” däck.Säkert. Men kör mest grus på gravel. Har extra hjulset med 35 mm slicks. GP5000.
Jag har Thunder Burt på min "monstergravel". Tröga som fan jmf de G-one RS som sitter på gruscykeln. Och som är trögare än Caracal som omringar sommarhjulen på densamma.
@HåkanC har förstås änmu lättrulligare alternativ.
Vilka däck kör du då? Jag cyklar bara på min Fairlight för träning.Jag kör ca 70/30 (grus/asfalt) på mina resor, så måste välja lite ”starkare” däck.
För min del är diskussionen klar. Det blir Thunder Burts 2,1”.Läser det som att det är två olika cyklar med olika hjulpar? För min högst subjektiva upplevelse av TB är att det inte är "tröga som fan" på asfalt. De låter mer vilket kan ge en känsla av tröghet men rent hastighetsmässigt har jag inte märkt någon större skillnad jämfört med t.e.x Thundero 48 mm monterade på samma cykel med samma hjul dvs. bara däcken som bytts.
Men har inte cyklat på något modernt G One däck och Caracal är ju i princip racerdäck - så kör man mycket asfalt och snällt grus är det säkert snabbare.
Jag hade precis motsatt upplevelse när jag (tillfälligt) bytte bort från TB till G-one RS på min monstercross. De sistnämnda fick vandra vidare, och nu rullar jag glatt omkring på TB igen.Jag har Thunder Burt på min "monstergravel". Tröga som fan jmf de G-one RS som sitter på gruscykeln. Och som är trögare än Caracal som omringar sommarhjulen på densamma.
@HåkanC har förstås änmu lättrulligare alternativ.
Absolut! Inget att anmärka. Men sen tycker jag generellt sett att de flesta hjulen idag är väldigt bra, så det är svårt att säga mycket mer än att de rullade bra, var tillräckligt styva och att de var lätta att montera tubeless:)Det blev ju också ett bra test av dina Ican G25 - kändes de bra?
Den färgen är så jävla cool.Gårdagens "AW" bestod av knappt 16 mil ut till landet. Började med typ 12 C och sol, slutade med -1 och totalt mörker. Så det fick bli att packa med rejält med kläder, därav "väskfesten".
Riktigt nöjd med Michelin Pro 5 orna. Väldigt prisvärda.
Visa bilaga 824444
Skojar du? Hela jävla lacken är ju bortskavd?Den här tråden borde ligga här.
Förmodligen dålig lackering?Skriver mest för att det är synd om mig och jag behöver lite medömkan. Hittade nyss ett rosthål på min Fairlight Faran. Det är visserligen inte krig-i-världen-hemskt, men ändå lite trist att se sin dagliga springare skadad.
Det är oklart vad som är hönan och ägget, men det ser ut som att jag fått en spricka i på kedjestaget (bromssidan) där rosten kunnat äta sig in.
Det är nått tjusigt reynoldssstål i ramen. Det borde väl kunna svetsas av någon som är någorlunda fingerfärdig?
I så fall, tar man bort gammal lack med blästring eller kemikalier? Vill ju helst inte tunna ut godset.
Och...
- Aron
- Svar: 40
- Forum: Sveriges trevligaste cykelforum
Stålcyklar rostar inte! Det har jag från en säker källa.Skojar du? Hela jävla lacken är ju bortskavd?Man får ju lacka över hål i lacken för att rostskydda.
Tro fan att det kedjestaget rostat…
Ska bara slänga på lite styrlinda och sen börja köra senare i veckan . Återkommer då om känslan.Hur gick det med cykeln? Är precis lika lång som du och långbent, har precis lagt handpenning på en Faran (samma stack och reach) men är nyfiken på passformen. Känns storleken bra?![]()
Såklart. Nån påstod att de är komplementfärger. Då borde det ju objektivt vara snyggtWooohooo! en till i Ockra + lila klubben
NejVilka däck kör du då? Jag cyklar bara på min Fairlight för träning.
Men Jarek du har ingen Fairlight?
Gissar skostorlek: 47Ska bara slänga på lite styrlinda och sen börja köra senare i veckan . Återkommer då om känslan.
Har du fått din Faran ännu?