Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säker på att det är ventilen? Ge slangen ett bad.Hej !
Har en slang som är +5 år gammal, med racer/presta ventiler - har provat att dra åt dem hårt med en tång men det verkar som de läcker ofta lite i alla fall. Finns det något att göra eller ska jag byta slang ?
Stilpoliserna får ju krupp när de ser ventilhattar.Har du alltid en ventilhatt på? Om inte så kan sand komma in i ventilen. Om det är fallet så kan man blåsa bort sanden.
PS: jag lärde vid körlektioner i Nederländerna att man måste kolla om ventilhatter finns på varje hjul på bilen varje gång man tar bilen
Kreativt !Är slangen fräsch kanske det kan gå att byta enbart ventilkäglan.
Exempel.
Borde finnas hos lokalaste cykelmeken också.
Ventilhattar är faktiskt den enda slags hatt jag har ...Stilpoliserna får ju krupp när de ser ventilhattar.
Vi andra begriper vitsen med dom.
Det finns genomskinliga att köpa!Stilpoliserna får ju krupp när de ser ventilhattar.
Stilpoliserna får ju krupp när de ser ventilhattar.
MTB-nivå på den där…Finns massor. Bara de skyddar ventilen.
Visa bilaga 824149
Stilpoliser kan dissa vad som helst. Varför man ska göra vad som helst för att störa stilpoliser.Vid senaste installationen av ventil följde det med en ventilhatt som dubblerar som ventilnyckel. Ingen stilpolis kan väl klaga på att jag var ett verktyg på ventilen?
Onödig viktVid senaste installationen av ventil följde det med en ventilhatt som dubblerar som ventilnyckel. Ingen stilpolis kan väl klaga på att jag var ett verktyg på ventilen?
Det räcker väl med fingerkraft, ventilen tätar med trycket i slang/däck.Nu har ett flertal däck/ventiler blivit bespottade och rensade via 6 bars tryck samt full release. Inväntar med spänning morgondagen. Fråga: Hur hårt bör man dra sin lilla skruv i racerventilen. Är fingerkraft tillräckligt ???
Däcktryck für alle
Visa bilaga 824271
Skönt att höra men oxå samtidigt lite ångestfyllt och existentiellt ensamt, har under många års ödsliga cykelturer i oftast dåligt väder efter-dragit skruven med en medhavd leatherman. Helt i onödan troligen. Jag tyckte nog jag var lite käck på något sätt.Det räcker väl med fingerkraft, ventilen tätar med trycket i slang/däck.
Skruven finns där för att inte ventilen ska öppnas oavsiktligt.Skönt att höra men oxå samtidigt lite ångestfyllt och existentiellt ensamt, har under många års ödsliga cykelturer i oftast dåligt väder efter-dragit skruven med en medhavd leatherman. Helt i onödan troligen. Jag tyckte nog jag var lite käck på något sätt.
Skönt att höra men oxå samtidigt lite ångestfyllt och existentiellt ensamt, har under många års ödsliga cykelturer i oftast dåligt väder efter-dragit skruven med en medhavd leatherman. Helt i onödan troligen. Jag tyckte nog jag var lite käck på något sätt.
Den där skruven missar jag med jämna mellanrum att skruva i. Den enda effekt jag har märkt är att vissa nervösa medcyklister har sagt att det måste jag skruva i med en gång! De gånger ingen har sagt något har ingenting hänt med däcktrycket. Det är som Pfaff skriver ovan trycket i däcket som håller käglan på plats och skapar en tät koppling, skruven är inte del i den konstruktionen.
Jag tänker att man även förstör packningen om muttern dras för hårt.Prestaventiler kan behöva "motioneras" litet, för att de ska hamna rätt i ventilröret. Mest vid pumpning man rör skruven, och som sagt är det ingen katastrof om man glömmer dra åt dem. - Med fingerkraft, enbart, ty de är litet mjuka.